Beantwoord
Nieuwe modem
na de installatie van de nieuwe modem (b-box 3) kan ik geen programma's meer in HD bekijken of opgenomen programma's in HD kunnen evenmin nog afgespeeld worden. Wie weet raad?
Beste antwoord door ThomasP
Wim V, ik heb je verbinding even gecontroleerd en gezien dat wegens een storing je lijn op een beperkte bandbreedte komt te staan. Deze beperkte bandbreedte heeft als impact dat HD niet meer mogelijk is. De oorzaak van dit probleem is meestal te wijten aan een storing op de binnenbekabeling (lees: aftakking). Mogelijk heeft die er altijd al geweest maar doordat je een nieuwe modem hebt geplaatst, volgt er een automatische meting waardoor dus je lijn naar beneden wordt getrokken.
Een aftakking is een 2de kabel die is aangesloten op de 'invoerkabel' (kabel van Proximus die bij je binnenkomt) VOOR het eerste contactpunt van Proximus (lees: contactdoos waar bbox en telefoon is op aangesloten).
Wat ik voorstel om het op te lossen:
Een aftakking is een 2de kabel die is aangesloten op de 'invoerkabel' (kabel van Proximus die bij je binnenkomt) VOOR het eerste contactpunt van Proximus (lees: contactdoos waar bbox en telefoon is op aangesloten).
Wat ik voorstel om het op te lossen:
- Controleer eerst goed je bekabeling en kijk of er inderdaad geen aftakking op zit.
- Indien niets gevonden of dit bericht is chinees voor je, maken we een afspraak met een technicus om je installatie eens na te kijken. In uitzonderlijke gevallen kan het ook zijn dat de storing buiten zit.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
