Skip to main content
Vraag

Mailbox overvol

  • June 30, 2017
  • 9 reacties
  • 627 Bekeken

Mailbox is overvol en ook al selecteer ik 1 item of allemaal, ik kan geen enkele mail verwijderen!!
Wat kan ik hieraan doen???
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

9 reacties

  • Auteur
  • Apprentice
  • July 1, 2017
Trouwens... De delete folder is helemaal leeg dus ook daaraan kan het niet liggen

Forum|alt.badge.img+3
  • Guru
  • July 1, 2017
Dan moeten we je mailbox leeg laten maken. Mag ik dit laten doen?

Forum|alt.badge.img+3
Je kan altijd zelf de mail verwijderen van de mail server met behulp van e-mail remover: http://email-remover.com. Dit programma kan direct inloggen op de mail server van Proximus en kan u zelf oude mails verwijderen . Wanneer u in uw mailprogramma hebt aangevinkt om een kopie achter te laten op de mailserver, dan kan uw mailbox quota heel snel overschreden worden.

Martin
  • July 1, 2017
te veel mappen, zelf leeg, kunnen die quota ook overschrijden.

mail verwijderen van de mail server met behulp van e-mail remover: http://email-remover.com
is dat niet het zelfde als deze te verwijderen via een mail client?

Forum|alt.badge.img+3
te veel mappen, zelf leeg, kunnen die quota ook overschreiden.

mail verwijderen van de mail server met behulp van e-mail remover: http://email-remover.com
is dat niet het zelfde als deze te verwijderen via een mail client?


Neen, want wat je verwijdert via je mail client heeft geen invloed wat er nog op de mail server staat. Dus wanneer iemand kopies laat zetten (een kopie achter laten op de server heeft aangevinkt in zijn of haar mailprogramma) op de mail servers van Proximus dan kan de quota overschreden worden van de mailbox op de mail servers van Proximus, omdat de mails door nog steeds aanwezig zijn. Dat is ook de reden waarom de topic starter een melding gekregen heeft. De opslagruimte voor de mailboxen van Proximus klanten is niet eindeloos op de mailservers van Proximus. Een andere reden waarom email remover handig kan zijn, is wanneer er een heel grote bijlage verstuurd wordt. Het e-mail programma gaat een paar keer proberen de mail binnen te halen, dit gaat niet lukken met als gevolg een foutmelding, dit blijft eindeloos doorgaan en er wordt geen nieuwe mail meer ontvangen..

Martin
  • July 2, 2017
Ik ging inderdaad in mijn vraagstelling, is dit niet het zelfde..., in de veronderstelling uit dat je in de mail client niet kiest voor een kopie op de server te laten, en vandaar vroeg ik mij af of je nu mails verwijdert met je client of met mail-remover, maakt dat dan wel iets uit.
Bedankt voor je uitleg,
Mvg.

Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • July 2, 2017
Hoi andebruyker,

Kan je via de webmail van Proximus https://webmail.skynet.be/?new_lang=nl je mail niet verwijderen?
Dit is misschien wel de snelste oplossing 🙂

Martin
  • July 2, 2017
zoals hier op het forum gemeld door (vele) anderen, die de zelfde problemen hebben, lukt dit ook niet.
Maar gewoon proberen uiteraard, daar verlies je niks mee zelfs als je er niks mee wint 😉

Forum|alt.badge.img+3
Kopies van mails achterlaten op de mailservers is een optie, die zelf geactiveerd moet worden in het mail programma. Daarin hebt u voolkomen gelijk Martin. Wanneer er IMAP ingesteld is in het mailprogramma is het normaal dat er kopies achterblijven. Dat is de bedoeling dat mails nog beschikbaar blijven nadat ze binnengehaald geweest op bijvoorbeeld een smartphone en nadien nog op een laptop/PC. Wanneer er IMAP is ingesteld in de mail client dan is ePrompter aangewezen om mails direct van de mail servers te verwijderen: http://www.eprompter.com/