Ik ben reeds 13 jaar klant bij Belgacom / Proximus en heb de Tuttimus campagne de voorbije weken uitvoerig bekeken. Uit een telefonisch contact met een operator van PX deze middag is gebleken dat ik niet in aanmerking kom voor het cadeau, terwijl dit volgens de website wel het geval zou zijn. De operator van PX heeft toegegeven dat de informatie op de website foutief is EN dat de vraag om dat aan te passen intern al eerder en herhaaldelijk werd doorgegeven. Dit lijkt mij dus een overduidelijk geval van misleidende reclame. De operator in kwestie bevestigde ook dat enkel nieuwe klanten - letterlijk: "klanten die nog geen enkel product bij ons hebben" nog in aanmerking komen voor een cadeau bij het afsluiten van een Tuttimus contract. Behalve misleidende reclame wordt er dus ook gediscrimineerd. Ik stel ook vast dat de voorwaarden van deze actie al verschillende keren aangepast werden zonder dat de klant daar op de website uitdrukkelijk op gewezen werd.
De operator beloofde om mij terug te bellen, maar zei er al direct bij dat de kans dat men iets zou kunnen doen bijna onbestaande was. Zij erkende ook dat meer en meer trouwe Proximus klanten ontevreden zijn met de gang van zaken. Ik heb haar gevraagd om opgebeld te worden door iemand van het management, en hen alvast de boodschap door te geven dat ik een officiële klacht zal indienen bij de FOD Economie en Test-Aankoop.
Indien Proximus de geadverteerde beloftes niet wenst na te komen zal deze klacht effectief opgestart worden. Ik beraad me ook nog over een eventuele gezamenlijke klacht, waarbij andere trouwe klanten die steeds weer uit de boot vallen zich kunnen aansluiten.
Klacht bij FOD Economie en TA inzake Tuttimus reclame
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.