Vraag
Is bellen van Nederland naar Belgie met prepaidkaartje mogelijk ? Zo ja hoe ?
Ik heb thuis geen gsm-ontvangst (boomrijke afgelegen zone), wel al tientallen jaren een vaste lijn van Belgacom. Ik heb wel een gsm (de goedkoopste die ik vond) in het handschoenkastje van mijn auto liggen. Die komt daar hoogstens een paar keer per jaar uit (bv. om iemand te verwittigen dat ik door file wat later op de afspraak zal zijn, of bv. om de wegenwacht te bellen bij lekke band, en natuurlijk 1 keer per jaar om beltegoed te laten bijzetten : 10 euro om NIET te bellen - geweldig !). Maar hoe kan ik de VAB-pechdienst bereiken vanuit Nederland ? Ik zit namelijk in de grensstreeks en rij meermaals per week over Nederlands grondgebied. En daar springt het netwerk van Proximus over op KPN of Vodafoon. En als ik dan een Belgisch nummer willen vormen (zelfs met 32 of met 0032 ervoor) krijg ik steevast de melding dat mijn oproep niet is toegelaten. Overigens lukt het evenmin om een Nederlands nummer te vormen. Nu vindt ik internet deze uitleg : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_abroad_trouble/particulieren/support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm/problemen-met-uw-gsm-in-het-buitenland.html ; Aan het begin van de uitleg lees ik "Normaal gezien kunt u uw gsm gewoon gebruiken in het buitenland.. Uw toestel heeft geen aparte configuratie nodig, maar u controleert best even of roaming is ingeschakeld op uw gsm.", maar er staat niet bij HOE ik dat moet controleren (ik vind in het menu/instellingen niets over roaming, ook niet in de handleiding). Het is een Nokia 100. Kan iemand mij duidelijkheid brengen ? Bij voorbaat dank.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.