Skip to main content
Antwoord

Internetsnelheid niet optimaal

  • February 10, 2017
  • 7 reacties
  • 324 Bekeken

Andy_025
Forum|alt.badge.img
Hey,

Ik heb een MAXI abonnement (Tuttimus) waarbij ik zie op de Proximus website dat deze een 100Mbps download snelheid zou moeten hebben. Of op z'n minst toch 70Mbps. Mijn laptop is rechtstreeks via kabel aangesloten op de modem. Maar toch haal ik maar MAX 58Mbps. Terwijl dit enkele maanden geleden toch heel mooi tussen de 70 en 85 was. Dit is toch niet echt normaal, of toch?

Lijn nummer: 053849951





Beste antwoord door Martin

Anders kan je ook zelf de utomatische lijntest via het nummer 0800 22 424 (TBF) laten opstarten.
Op zijn beurt triggert de TBF de DLM om te proberen je lijnsnelheid te verhogen.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Martin
  • February 10, 2017
Op VDSL+Vectoring+zonder DLM verhoging zou je theoretisch 70, maar met de overhead rekening houdende haal je natuurlijk via een speedtest deze 70 niet. Heb je als eens een andere server gekozen bij de speedtest om te zien of je niet wat hogere snelheid kan halen.

Andy_025
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Apprentice
  • February 10, 2017
Hallo Martin,

Ik heb al enkele servers geprobeerd, maar ik haal niet meer dan 58.
Momenteel zelfs maar 52.

Martin
  • February 10, 2017
Je meet toch terwijl er geen decoder opstaat of opnames doet op zijn HDD.
kan je die speedtest ook eens doen met andere laptop of PC of met smartphone op Wifi-5 zou je die 70 ook kunnen kontroleren door dicht bij de (wifi ) modem te gaan staan.

Andy_025
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Apprentice
  • February 11, 2017
Alles geprobeerd. Ook met alle TV decorders uit. Dan haal ik nog met moeite 59mbps..

Martin
  • February 11, 2017
toch niet zo ver van je 63Mbps.
Je lijn zal waarschijnlijk niet stabiel genoeg zijn om een verhoging te krijgen van de DLM.
Ander eens een privébericht sturen om te vragen dat ze het even nakijken.

Martin
  • Antwoord
  • February 11, 2017
Anders kan je ook zelf de utomatische lijntest via het nummer 0800 22 424 (TBF) laten opstarten.
Op zijn beurt triggert de TBF de DLM om te proberen je lijnsnelheid te verhogen.

Andy_025
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Apprentice
  • February 11, 2017
Anders kan je ook zelf de utomatische lijntest via het nummer 0800 22 424 (TBF) laten opstarten.
Op zijn beurt triggert de TBF de DLM om te proberen je lijnsnelheid te verhogen.

Na het starten van deze test is mijn internet snelheid weer optimaal!
Bedankt! Martin!