Goeiedag,
sinds lange tijd kampen we thuis met een lage internetsnelheid (ca. 4 Mbps), terwijl ons abonnement theoretisch gezien een snelheid van 100 Mbps aanbiedt. Aangezien onze modem tamelijk verouderd was, hebben we deze vanochtend vervangen door de B-Box 3. Echter, zowel op de LAN- als de WiFi-verbinding is de snelheid nog steeds gelimiteerd tot 4 Mbps..
Kan iemand mij helpen om de oorzaak van dit probleem te achterhalen? Volgens de internetsnelheidstest op de Belgacom website zou deze theoretisch moeten schommelen tussen 60 - 90 Mbps.
Bedankt!
Beantwoord
Internetsnelheid laag
Beste antwoord door RobrechtB
Dag Jonny,
Op dit moment staat je lijn op 30Mbps, ons automatisch systeem heeft ze in monitoring genomen. de evaluatie van zijn monitoring is op 2016-11-06. Indien deze goed is gaat de lijn dan door de computer worden verhoogt naar 70Mbps.
Hogere snelheden zullen er zijn eenmaal als er een vectoring kaart in je straat kast word geplaatst.
Je kan zelf ook de max en minimum snelheid nakijken op je adres via https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html#/input
Mvg, Robrecht
Het Proximus Team
Op dit moment staat je lijn op 30Mbps, ons automatisch systeem heeft ze in monitoring genomen. de evaluatie van zijn monitoring is op 2016-11-06. Indien deze goed is gaat de lijn dan door de computer worden verhoogt naar 70Mbps.
Hogere snelheden zullen er zijn eenmaal als er een vectoring kaart in je straat kast word geplaatst.
Je kan zelf ook de max en minimum snelheid nakijken op je adres via https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html#/input
Mvg, Robrecht
Het Proximus Team
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
