Volgens de B-box3 Sagem tool heb ik een profiel van 85/30
Bij snelheidstest kom ik aan 77/4.6
heb een Pack Internet Comfort, waarom heb ik de hogere Uploadsnelheid niet?☹️
Beantwoord
Internetsnelheid
Beste antwoord door Martin
je speedtest zal nooit de lijnsnelheid halen van 85/30 wegen o.a overhead enz...zelf al ben je verbonden met een utp kabel aan de modem.
Wegens comfort word je upload beperkt op 6 Mbps en met een speedtest zal ongeveer 5Mbps halen.
Nog ter verduidelijking:
Wat verduidelijking over de aangegeven Internetsnelheid in het Internet abonnement/pack:
"velen zeggen ik beschik over een abonnement bv. Internet comfort en toch haal ik een (veel) lager snelheid"
Het is zo dat dit totaal 2 verschillende zaken zijn:
1) Comfort : of het soort abonnement { start | comfort | maxi } geeft aan
wat het max aan snelheid zal toelaten zowel voor Upload als voor download.
2) lager snelheid die je haalt: de download (alsook upload) snelheid die je lijn
(in de distributie kabel + je intro kabel) kan halen, (zonder onstabiel te worden),
waarop je aangesloten bent met je bbox.
Met als resultaat dat je maar als snelheid , de laagste waarde uit 1) of 2) kan halen.
Wegens comfort word je upload beperkt op 6 Mbps en met een speedtest zal ongeveer 5Mbps halen.
Nog ter verduidelijking:
Wat verduidelijking over de aangegeven Internetsnelheid in het Internet abonnement/pack:
"velen zeggen ik beschik over een abonnement bv. Internet comfort en toch haal ik een (veel) lager snelheid"
Het is zo dat dit totaal 2 verschillende zaken zijn:
1) Comfort : of het soort abonnement { start | comfort | maxi } geeft aan
wat het max aan snelheid zal toelaten zowel voor Upload als voor download.
2) lager snelheid die je haalt: de download (alsook upload) snelheid die je lijn
(in de distributie kabel + je intro kabel) kan halen, (zonder onstabiel te worden),
waarop je aangesloten bent met je bbox.
Met als resultaat dat je maar als snelheid , de laagste waarde uit 1) of 2) kan halen.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.