Enige tijd geleden gingen we in op de invitatie Happy House. Technieker is bij ons langsgeweest. Heeft een nieuwe BBOX3 geplaatst en nieuwe devolo's voor onze twee televisietoestellen.
We merkten wel op de tv's regelmatig zonder signaal vielen, we dienden dan op ok te drukken en na enige seconden kregen we terug beeld. We hebben dit doorgegeven en werden door een medewerker telefonisch gecontacteerd. Die stelde voor om een ander signaal op onze lijn te zetten ( ? ) en we dienden de BBOX 3 en devolo's uit stopcontact te halen, minuutje te wachten en dat terug in te steken . Na een weekje testen om te zien wat het resultaat was, zou hij ons terug contacteren.
Blijkbaar is dat gebeurd, maar konden zijn oproep niet beantwoorden, gezien de plaats waar we ons bevonden, maar gezien het een geheim nummer was, konden we ook niet terugbellen. Nadien heeft men ons niet meer trachten te bereiken.
Het probleem met het uitvallen van het signaal bleef nochtans en we hebben dan aan Proximus klantendienst een brief in dit verband gestuurd. We hebben nog steeds geen antwoord gekregen en het probleem herhaald zich elke avond , en steeds ongeveer rond het zelfde uur. Wat heel vervelend is .
Bijvoorbeeld uitvallen :
-vrijdag 2/12 om 19.33 u
- zondag 4/12 om 19.33 u
- zaterdag 10/12 om 19.20 u
- maandag 12/12 om 20.17 u
-dinsdag 13/12 om 19.30 u
-woensdag 14/12 om 19.35 u
-donderdag 15/12 om 18.46 u
Waarschijnlijk zou dit meer keer kunnen gebeuren, maar wij zijn , enkel avondkijkers en dan nog gedurende een vrij korte tijd.
Maar dus elke avond weer zitten we te wachten wanneer de uitval zal komen. Heel vervelend !
Wat kan hier aan gedaan worden ? Is klantendienst met onze brief bezig ? Waarom heeft men ons niet meer trachten te bereiken, tot men ons daadwerkelijk aan de lijn kreeg, om onze ervaring mee te delen . Resultaat is dat het nog steeds niet opgelost is .
Antwoord
Gevolg van Happy House bezoek
Beste antwoord door ThomasP
Dag Ro, om al meteen op je eerste vraag te antwoorden: Proximus belt gewoonlijk 3-4 keer. Wanneer je dan nog steeds niet bereikbaar bent en je hebt een voicemail beschikbaar, laten we gewoonlijk een bericht achter. Waarom we nadien niet meer gebeld hebben? Wel, er moet ergens een grens getrokken worden en na een tijd komt het wat in de buurt van stalking. :-)
Ivm je TV. Ik heb je lijn even nagekeken en tot op de bbox is het signaal perfect. Ik zie wel wat signaal verlies tussen je modem <-> decoder. Als deze verbinding tot stand wordt gebracht dmv de PLC dan kan je zeker zijn dat hier het probleem zit. Wat Den Bekers hier al had uitgelegd is het PLC signaal gevoelig voor andere stroomverbruikers. Vaak zijn dit grootverbruikers aangesloten op een nabijgelegen stopcontact. Ik stel voor dat we opnieuw een technicus langs sturen om de situatie te bekijken. Zoals je voorstelt is het perfect mogelijk 1 vd TV's aan te sluiten met een wifi bridge ipv een PLC. Mogelijk kan dit je probleem al oplossen.
Je kan een afspraak maken door even een privébericht te sturen naar Het Proximus Team. Kan je enkele data doorgeven wanneer dit best voor je past en of je voorkeur geeft voor voormiddag of namiddag? Bedankt!
Ivm je TV. Ik heb je lijn even nagekeken en tot op de bbox is het signaal perfect. Ik zie wel wat signaal verlies tussen je modem <-> decoder. Als deze verbinding tot stand wordt gebracht dmv de PLC dan kan je zeker zijn dat hier het probleem zit. Wat Den Bekers hier al had uitgelegd is het PLC signaal gevoelig voor andere stroomverbruikers. Vaak zijn dit grootverbruikers aangesloten op een nabijgelegen stopcontact. Ik stel voor dat we opnieuw een technicus langs sturen om de situatie te bekijken. Zoals je voorstelt is het perfect mogelijk 1 vd TV's aan te sluiten met een wifi bridge ipv een PLC. Mogelijk kan dit je probleem al oplossen.
Je kan een afspraak maken door even een privébericht te sturen naar Het Proximus Team. Kan je enkele data doorgeven wanneer dit best voor je past en of je voorkeur geeft voor voormiddag of namiddag? Bedankt!
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
