Beste, Ik krijg regelmatig dergelijke mails binnen.
Zijn dit effectieve frauduleuze mails ?
afzender : proximuss@t-online.de
Geachte heer/mevrouw,
Onlangs heeft Proximus geprobeerd om het factuur bedrag van €203,50 van uw Proximus-diensten te incasseren. Helaas is deze domiciliëring geweigerd door de bank.
Wij bieden u nog een laaste mogelijkheid om het openstaande bedrag van €203,50 (inclusief kosten) alsnog te voldoen. Door onderstaande stappen te volgen kunt u de factuur inzien waarop het bedrag en de betalingsinstructies staan.
Klik hier om de factuur te downloaden
Belangrijk: Het bedrag zal worden verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten ter hoogte van €145,50 indien u niet aan de betaling voldoet. Wij willen u erop attenderen dat bij een achterstallige betaling uw Proximus-abonnement kan worden geblokkeerd.
Met vriendelijke groet,
Proximus Klantenservice
Antwoord
Fraude mails
Beste antwoord door Marleen
Dat is duidelijk een fraude mail: stuur maar door naar abuse@proximus.com
Een bijna identieke fraude email in dit topic:
nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/fraude-e-mail-34228
Volgens mij is dat trouwens een Duits mail adres.
Zeker niet op klikken of betalen, natuurlijk.
Een bijna identieke fraude email in dit topic:
nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/fraude-e-mail-34228
Volgens mij is dat trouwens een Duits mail adres.
Zeker niet op klikken of betalen, natuurlijk.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
