Ik ben sinds kort FON gebruiker via de FON app die ik op m'n smartphone heb geïnstalleerd. Nalezen van artikels in het forum hebben mij doen begrijpen dat de BBOX-3 twee gescheiden "kanalen" heeft: één voor mezelf (privé wifi thuis); en ander kanaal, die beschikbaar is en gedeeld met potentiële FON-gebruikers die zich via dit kanaal op het internet kunnen begeven.
Wat voor mij als FON-gebruiker buitenshuis onduidelijk blijft is de veiligheid van de data-overdracht. Als mijn smartphone, via de app, op een FON hotspot (vanzelf) aanlogt, hoe zit het met de encryptie van de data? Zijn de gegevens die tussen m'n smartphone en de hotspot gaan, versleuteld? Hoe veilig is dat dataverkeer? Even veilig als thuis (versleuteld met WPA2 PSK?)
Antwoord
FON: veiligheid en encryptie ?
Beste antwoord door Wilin
De gewone Proximus FON hotspot is niet beveiligd. Er is geen enryptie tussen de modem en je telefoon / tablet / ... .
De Proximus auto FON is wel beveiligd. (blijkbaar met PEAP MS-CHAP v2 - toch op mijn Lumia)
De Proximus auto FON is wel beveiligd. (blijkbaar met PEAP MS-CHAP v2 - toch op mijn Lumia)
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.