Sinds een drietal weken heb ik Proximus TV, nadat ik steeds Telenet heb gehad.
Als settopbox heb ik een v5 compact ontvangen.
Het herbekijken van programma's is een leuke aanvulling en de afstandsbediening met radio frequentie is ook een goede verbetering.
Maar ik merk dat er toch ook wel wat problemen zijn.
Zijn deze te wijten aan de v5 compact of is dit al steeds zo?
De ondertiteling bij BB2 verloopt met een vertraging van bijna een halve minuut. Ik keek vaak naar BBC2, maar met een dergelijke vertraging van de ondertiteling is deze niet langer bruikbaar. Telenet heeft een paar jaren geleden dit probleem ook gehad, maar dit was daar ondertussen opgelost.
Ondertussen heb ik ook al meegemaakt dat bij het oproepen van een opname ik de volgende melding kreeg "serverfout: deze media is niet beschikbaar. Probeer later opnieuw". Gelukkig bleek de opname toch nog beschikbaar nadat ik de stekker uit de settop box had getrokken.
Wat ook vreemd is, is dat je bij de opname van een serie blijkbaar nergens het afleveringsnummer kan zien. Of misschien kijk ik er steeds over, maar ik heb het dan toch nog niet gevonden.
Een andere handige functie die ik vroeger had was het bekijken van aansluitende opnames. Vaak worden er nu twee afleveringen van een serie na elkaar uitgezonden. Bij Proximus heb je twee aparte opnames waarbij de tweede opname dan de eerste overlapt. Dit is natuurlijk niet zo erg, maar direct starten op de juiste plaats bij de tweede opname was wel handig.
Het is dus wel even wennen.
Maar vooral het onbruikbaar zijn van de BB2 ondertiteling en de serverfouten zijn vervelend.
Hebben anderen ook deze problemen?
Antwoord
Eerste ervaringen met Proximus TV
Beste antwoord door Elsa
Dit zijn inderdaad de probleempjes die hier door anderen ook al op het forum gepost werden dus je bent zeker niet de enige.
Nu je hebt over die serverfouten bij het starten van een opname kan je mss ook eens proberen of het lukt door alleen even de ethernet kabel ui je decoder los te maken en terug te steken dan win je wat tijd want heropstarten van de decoder duurt toch enkele minuten.
Nu vraag ik mij af of de zelfde methode ook zou werken zoals voor de Scarlet klanten met een V3 decoder ,
misschien eens interessant om te proberen of die bij zou werken bij zo'n server melding en je opname niet kunt starten, als volgt:
Als de opname niet kan gestart worden:
Eerst de TV pauzeren en dan via de PVR knop een opgenomen programma starten."
Als dit werkt zou het wel de vlugste manier zijn tov het herstarten van de decoder of het losmaken van de utp kabel.
Laat een weten of dit laatste werkt, dank u,
groetjes, Elsa
Nu je hebt over die serverfouten bij het starten van een opname kan je mss ook eens proberen of het lukt door alleen even de ethernet kabel ui je decoder los te maken en terug te steken dan win je wat tijd want heropstarten van de decoder duurt toch enkele minuten.
Nu vraag ik mij af of de zelfde methode ook zou werken zoals voor de Scarlet klanten met een V3 decoder ,
misschien eens interessant om te proberen of die bij zou werken bij zo'n server melding en je opname niet kunt starten, als volgt:
Als de opname niet kan gestart worden:
Eerst de TV pauzeren en dan via de PVR knop een opgenomen programma starten."
Als dit werkt zou het wel de vlugste manier zijn tov het herstarten van de decoder of het losmaken van de utp kabel.
Laat een weten of dit laatste werkt, dank u,
groetjes, Elsa
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.