Skip to main content

e-mail adres kiezen

  • August 25, 2017
  • 18 reacties
  • 700 Bekeken

Keoky
Forum|alt.badge.img+1
Gebruik nooit het e-mailadres dat je krijgt van je telecom provider, zoals
x.y@proximus.be - of - u.v@skynet.be - of - a.z@telenet.be
Maar gebruik enkel een gmail, hotmail, outlook of eigen e-mailadres.
Hierdoor blijf je onafhankelijk van je telecom provider, want dit adres verandert niet als je van provider verandert. Het is idd niet leuk al je contacten met een adreswissel op te zadelen.
En de vrije markt is onze beste bondgenoot, zie Easy Switch
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

18 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Proximus Ambassador
  • August 25, 2017
Het emailadres blijft geldig tot 18 maanden na de opzeg.
Meer info in deze FAQ.
Mvg,

Martin
  • August 25, 2017
En n og wat bijkomende info:
de proximus mailboxen zijn nu ook 50 GB geworden ipv 1 GB, wat ook al een grote stap vooruit is en zoals Wim zegt heb je toch 18 maanden de tijd om iedereen ondertussen op de hoogte te brengen indien je uw opzeg zou doen.

Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 25, 2017
18 maanden de tijd om iedereen op de hoogte te brengen
18 maand of 18 jaar speelt geen rol - alleen gelijk blijven is hier belangrijk.
Het verwart ook je contacten als je tzt meerdere adressen hebt: zij weten niet of je die ook nog leest.

NB: Wie maakt dagelijks reclame voor zijn provider (via zijn e-mailadres) zonder vergoeding?

Martin
  • August 25, 2017
Ter info:
Ik heb drie mailboxen skynet / gmail / outlook
en ik gebruik meestal gmail dan ook soms outlook en nog minder skynet
leesbevestiging staat actief, dus op dat gebied weet iedereen of ik ze lees.

Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 25, 2017
meestal gmail
Zo ben je idd best ingedekt bij een switch ( = onwaarschijnlijk in uw geval 😉 )

Martin
  • August 25, 2017
Een switch zit er inderdaad tot nu toe nog niet in, ik heb ook geen noemenswaardige problemen en reden om dit te moeten doen, maar zeg nooit nooit 😉

Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 2, 2017
Je hebt allicht nog geen brief gekregen met de prijsverhoging v/d nieuwe *us packs...

Martin
  • September 2, 2017
Sowieso zal ik toch veranderen van provider indien ik met de opties die ik nu heb moest goedkoper uitvallen bij die ander provider.

Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 2, 2017
Dit is idd de enige taal die de telecomoperatoren begrijpen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • September 3, 2017
Gebruik nooit het e-mailadres dat je krijgt van je telecom provider, zoals
x.y@proximus.be - of - u.v@skynet.be - of - a.z@telenet.be
Maar gebruik enkel een gmail, hotmail, outlook of eigen e-mailadres.
Hierdoor blijf je onafhankelijk van je telecom provider, want dit adres verandert niet als je van provider verandert. Het is idd niet leuk al je contacten met een adreswissel op te zadelen.
En de vrije markt is onze beste bondgenoot, zie Easy Switch


Dit is een leuk potje irrelevante onzin ... net alsof de andere "providers" zoals gmail, zeker hotmail (Microsoft) en outlook (Microsoft) of yahoo er niet de brui aan kunnen geven .. zelfde verhaal met je eigen domein (waar hoedanook ergens een pop3/imap/smtp protocol server moeten aanhangen of het feest gaat lekker niet door!) ... verander je van domeinnaam dan is je email adres ook wijlen ... en "hotmail" staat sinds lang op losse schroeven (ten voordele van outlook) ...
Ik gebruik al dozijnen jaren de email adressen van mijn "providers" inclusief van mijn oude werkgever en inclusief gmail en yahoo en scarlet (waar ik zelfs geen klant ben) ... so what ? 😁 🤔

Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 3, 2017
Niet iedereen houdt het dozijnen jaren vol bij dezelfde telecomprovider. Zeker niet wanneer die nogeens de prijzen laat stijgen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • September 3, 2017
Ik heb in méér dan 30 jaar internet en email, uit de tijd dat onze email adressen nog allemaal "bitnet" waren en "internet" nog niet bestond, nog nooit problemen gehad met wat dan ook .. waarom zou ik dan oeverloos zitten rommelen met ongecontroleerd en ongemotiveerd heen en weer geswap zonder onderbouwde argumenten?

Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 4, 2017
I.. nog nooit problemen gehad met wat dan ook ..
Blijkbaar heb je meer geluk dan de meerderheid op dit forum.
Tenzij het ligt aan hun eigen oeverloos zitten rommelen met ongecontroleerd en ongemotiveerd heen en weer geswap zonder onderbouwde argumenten?

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • September 4, 2017
Misschien "geluk" gewoon vervangen door "kennis" ... 😁 😈 .. als ik in dit forum lees met wat sommigen zich de ganse tijd onledig houden dan komt het concept "bezigheidstherapie" naar boven 😱 ... qed

  • Rising star
  • September 4, 2017
ik gebruik nooit mijn provider mail adres alleen voor zaken met proximus.

Martin
  • September 4, 2017
om welke reden doe je dat toch niet omdat je er af en toe problemen mee hebt hoop ik 😉

  • Rising star
  • September 4, 2017
18 maanden de tijd om iedereen op de hoogte te brengen
18 maand of 18 jaar speelt geen rol - alleen gelijk blijven is hier belangrijk.
Het verwart ook je contacten als je tzt meerdere adressen hebt: zij weten niet of je die ook nog leest.

NB: Wie maakt dagelijks reclame voor zijn provider (via zijn e-mailadres) zonder vergoeding?


krijg tenminste geen spam binnen , want wat tegenwoordig velen doorsturen gaat boven mijn petje , en hebben de kennis nog niet BBC te gebruiken , duizenden internet adressen van hun provider staat zo maar te grabbel . heb al dikke een mail gekregen zogezegd van een bekende maar doe die beslist niet open ! en hun domheden op Facebook niet gesproken ! blijf dan maar v/h internet ! 👵🏻 👴🏽

Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 4, 2017
ik gebruik nooit mijn provider mail adres alleen voor zaken met proximus.
Elk middel is gepermiteerd om een antwoord te krijgen van die mensen!