hoi, ik heb al een geruime tijd met mijn internet een snelheid van 92mbit download en een upload van ±15,
vorigeweek heb ik mijn zo'n overspanningsbeveiliging stekkerdoos van APC aangeschaft waarvan je daar ook een rj11 stekker kan op aansluiten, had ik dus ook gebruik van genomen om mijn bbox3 daarop aan te sluiten, tot een paar dagen later merkte ik dat mijn downloadsnelheid naar omlaag is gegaan, welliswaar 64mbit ipv 92mbit, zo te zien is dit niet aan te raden bij een dsl lijn ???
nu heb ik de modem terug zonder die overspanningsbeveiliging aangesloten, en heb ik meteen de DLM laten triggeren, ik ben nu 8 dagen verder, hopelijk komt m'n snelheid terug inorde.
ik weet dat dit ongeveer 14 dagen kan duren, wil gewoon zeker zijn of ik nog de mogelijkheid heb om terug een hogere snelheid te hebben nadat ik naar een lagere snelheid ben geplaatst.
Antwoord
DSL lijn houdt niet van overspanningsbeveiliging?
Beste antwoord door ThomasP
Dag Timpie, wanneer heb je deze stekkerdoos aangesloten? Ik zie tussen 5/01/2019 & 12/01/2019 wat storing op de lijn. Het is deze storing dat de snelheid wat naar omlaag heeft gehaald op 12/01. Sinds dan is de verbinding terug optimaal. Wanneer heb je de stekkerdoos terug verwijderd?
Update: Ik heb DLM trouwens een 'duwtje' gegeven en een herkalibratie gevraagd. Momenteel staat je lijn op 85Mbps. DLM blijft verder monitoren en zal de snelheid nog verder verhogen wanneer alles ok blijft.
Update: Ik heb DLM trouwens een 'duwtje' gegeven en een herkalibratie gevraagd. Momenteel staat je lijn op 85Mbps. DLM blijft verder monitoren en zal de snelheid nog verder verhogen wanneer alles ok blijft.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.