Er is nu sprake van het feit dat de tv zenders inkomsten gaan ontlopen omdat de "kijkers" steeds meer uitgesteld tv kijken en dan de reclame doorspoelen. Zie meer info in de nieuwsuitzendingen van 11/5.
https://nieuws.vtm.be/binnenland/4-vragen-over-minder-reclame-op-tv
Ik neem alle programma's op, die ik wil zien en ik spoel ook de meeste reclame door. Maar ik spoel ook bvb de sport van het Nieuws van VTM door, of de begingeneriek van een film of serie (die is toch altijd hetzelfde). Zo win ik heel wat tijd en kan ik zien wat ik echt wil zien. In opnames heb je natuurlijk ook de 5 eerste minuten, die vastgelegd liggen in een opname. Die spoel ik ook door.
Dit om maar te zeggen dat ik het heel spijtig zou vinden, mochten de operatoren en de sponsors tot een akkoord komen dat er niet meer kan doorgespoeld worden in een opname of uitgesteld kijken (ik heb het hier niet over TV Replay en TV Replay +, maar zuiver over opnames en terugspoelen in een lopende uitzending, of verder kijken na een pauze.
Ik persoonlijk vind vooral ergerlijk de reclame "blokken dozen van NGC" 👹 ergerlijk. Je krijgt dan midden in een uitzending een reclameblok, met meer reclame voor hun zender en ook mooie beelden van dieren, maar het zijn altijd dezelfde en met dezelfde tune. Vreselijk. Als i dat niet meer kan doorspoelen, dan vrees ik dat ik niet meer kijk naar die zender. De zenders moeten leren dat ze hun reclameblokken aangenaam en kort moeten houden. Waarom niet voor en na een uitzending de reclameblokken zetten, dan kan de uitzending zelf tenminste op tijd beginnen. Misschien een tip die Proximus kan meenemen in de onderhandelingen met de sponsors?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.