De situatie :
vroeger had ik Scarlet, en op een bepaald moment ben ik overgestapt naar Proximus, omdat ik dacht dat het beter zou zijn.
Toen ik nog bij Scarlet zat had ik 70Mbps downloadsnelheid, sedert ik bij Proximus zit is dat maar 30Mbps meer.
Volgens de helpdesk is dat omdat ik het goedkoopste abonnement heb, wat dan kunstmatig op die snelheid gelimiteerd zit.
Voor TV heb ik een gekochte HD digibox van Telenet, en van de digitale kabel ben ik erg tevreden.
Overstappen naar Proximus voor TV wil ik dus niet.
Voor GSM zit ik nu bij Dommel, wat mij ook heel erg goedkoop laat bellen en SMS'en (ik betaal enkel wat ik verbruik en de prijs ligt zeer laag).
Dus overstappen voor GSM naar Proximus wil ik ook niet.
En voor mijn "vaste lijn" gebruik ik VOIP, met een forfait van 5€/maand, die ik kan opbellen naar vaste nummers.
Nu dacht ik dat ik goedkoop zat, maar nu zie ik dat Telenet internet+TV mij goedkoper zou uitkomen dan wat ik nu betaal als combinatie van Proximus Internet GO, en Telenet digitale TV (basisabonnement zonder huur toestel)!
Het gaat dan om hun goedkoopste formule (Basic Internet), maar die biedt ook 30Mbps aan.
Het scheelt niet zoveel (een paar euro/maand), maar ik vraag mij af of er nog iets is dat mij bij Proximus zou moeten houden.
Ik zie dat het downloadvolume bij Telenet ook hoger ligt (150 Gb tov. 100 Gb), maar de uploadsnelheid ligt lager (3 Mb/s tov. 4 Mb/s).
Is die 30Mbps bij Proximus eigenlijk normaal?
Ik zie nochtans op de website van Proximus 50Mb/s staan, en technisch moet dat zeker kunnen, want bij Scarlet had ik 70Mbps.
Met 70 Mbps zou ik toch nog een reden hebben om te blijven...
Vraag
Denk eraan om weg te gaan bij Proximus
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.