Bij de start van een nieuwe maand stond mijn dochter haar teller op 0, na haar eerste dag gebruik en falen van wifi netwerk thuis kwamen we tot de conclusie dat er gelijk een verbruik van meer dan 400mB te zien was op haar teller (bovenste screen). Toen ik haar mobiele data verbruik ging nakijken op haar gsm (screens hieronder) zag ik dat de mobiele data afkomstig was van instagram, haar "favoriete app". Na proximus winkel bezoek, na opgebeld geweest te zijn door de technische dienst en na contact met de chat help via mijn proximus, is dit mijn laatste redmiddel om mijn misnoegen te tonen en of tot een oplossing te komen hiervoor.
Bij de chat hulp wist een heer mij te vertellen dat instagram achterliggend een andere app opent om een filmpje of videochat in fullscreen te bekijken, en als je dit doet dan telt jou verbruik blijkbaar niet meer als "instagram app". Niemand in de winkel kon mij dit zeggen, de persoon in de winkel zei zelf ook dat het duidelijk was dat "alles binnen instagram gratis verbruik was", via de telefonische hulp kon de heer mij ook niet helpen en zou ik meer hulp krijgen via de chat hulp. Aan de chat hulp heb ik dan de vraag gesteld hoe het kan dat de telefoon de registratie doet als zijnde instagram data en dat proximus deze registratie doet als zijnde andere app data...
Ofwel is er een fout gebeurd bij de telling van verbruik van data bij proximus, ofwel worden al onze telefoons afgetapt op een of andere manier door proximus om te weten dat je via instagram een andere app opent. Ofwel ben ik gewoon paranoia....
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.