Skip to main content
Antwoord

Chromecast

  • April 25, 2019
  • 24 reacties
  • 590 Bekeken

Een viertal keer per kijkavond valt het beeld weg, alles is dan zwart.
Ik moet dan uitloggen en terug aanloggen wat toch even duurt en daardoor het programma voor een deel mis, wat kan het toch zijn? Zeg nu niet dat het aan de wifi ligt want dat is door de home service ook al gecontroleerd.

Beste antwoord door HadewychT

Ik heb het wifi-signaal van je modem ook even getest. Dat is heel stabiel. Er zijn geen storingen te zien daarop, ook niet naar je chromecast toe. Er zal dus naar de opties die hierboven al voorgesteld zijn gekeken moeten worden (chromecast, google,...)
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

24 reacties

Charlotte.D
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • April 25, 2019
Rene, ondervind je met je decoder problemen als je live via TV gaat kijken? Ondervind je internet problemen? Is de modem al even herstart? Lukt het op een ander toestel wel?

Grtjs, Charlotte

  • Auteur
  • Rising star
  • April 25, 2019
Beste,
Ik heb al ten overvloede gezegd dat ik geen decoder heb, ik kijk via de app op een s9 of s3 tablet en een ccast.
De modem is in orde, met de rest heb ik geen problemen. Op mijn vakantieadres met andere modem
en dus ook wifi heb ik hetzelfde probleem.

  • April 25, 2019
Renevg, er kan jammer genoeg niet verwacht worden de historiek van alle gebruikers steeds te bekijken. Bij sommige gebruikers zou dit in een paar uur leeswerk resulteren 🙂 . Als je een nieuw topic start, dan formuleer je best nog even waar het over gaat en wat er al gebeurd is zodat iedereen, support medewerkers en mede-klanten, direct kan zien waar het over gaat.

Heb je dit probleem ook op andere manieren dan via Chromecast? Gebruik je dezelfde Chromecast dongle op de andere locatie?

  • Auteur
  • Rising star
  • April 25, 2019
ik gebruik enkel chromecast. Op de tweede locatie gebruik ik dezelfde dongel ja.

Heb al een netwerkkabel aangesloten ook, maar dat geeft hetzelfde resultaat, beeld valt ook weg.

  • April 25, 2019
Kan je dit toevallig eens proberen met een andere dongle, van een kennis of vriend? Dit is alleszins geen bekend probleem op Tv App + Chromecast.

  • Auteur
  • Rising star
  • April 25, 2019
Nee helaas niet.

Martin
  • April 25, 2019
maar als je Prox TV bekijkt op het toestel waarvan je normaal cast, dus zonder eerst op cast te drukken, heb je dit dan ook voor?

  • April 25, 2019
Mijn vermoeden is toch dat het probleem zich bij jouw Chromecast bevindt. Gemakkelijkste manier om dit uit te sluiten is door natuurlijk even een andere te gebruiken, bij wijze van test.

  • Auteur
  • Rising star
  • April 25, 2019
Bij de vrtapp heb ik het niet. Als ik youtube cast ook niet.

Martin
  • April 25, 2019
En als je Prox TV bekijkt op het toestel waarvan je normaal cast, dus zonder eerst op cast te drukken, heb je dit dan ook voor?
Als dit zo is zou het inderdaad op een probleem met de app kunnen wijzen.

  • Auteur
  • Rising star
  • April 25, 2019
Nee op de s9 of de tablet s3 gaat het goed.

Martin
  • April 25, 2019
het is wel zo op het moment dat je cast dat het PX video signaal van hun servers naar google server gaat om dan via deze binnen te komen op je googlecast HDMI dongle op je TV, dus waar het dan scheef loopt dat is de vraag ?

  • Auteur
  • Rising star
  • April 25, 2019
Idd die vraag stel ik mij ook. Op de tablet kan ik kijken zonder probleem.
Ook een opgenomen programma hapert niet.

  • Auteur
  • Rising star
  • May 17, 2019
Kun je eens laten nakijken of de lijn genoeg data doorstuurt?
Ik stel vast dat het overwegend op vrijdagavond is en zaterdag dat de problemen zich voordoen.
de downloadslenheid vertraagt dan ook. Wanneer krijg ik glasvezel?

Martin
  • May 17, 2019
Heb je de test al eens gedaan wat die zegt of glasvezel naar je toe komt.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_checktool/particulieren/producten/r-orphans/glasvezel-tot-in-je-woning/komt-glasvezel-naar-je-toe.html

  • Auteur
  • Rising star
  • May 17, 2019
Nee, waar vind ik die test?

  • Auteur
  • Rising star
  • May 17, 2019
heb de shortcut gezien nu en gedaan en nee er is geen glasvezel

Charlotte.D
Forum|alt.badge.img+4
Rene, de lijn staat op 99Mbps en je haalt deze snelheid ook. De laatste herstart van de modem zie ik op 25/4/19. Je lijn meet probleemloos.

Martin
  • May 17, 2019
Die downloadsnelheden kunnen ook te wijten zijn aan het feit dat er naburige wifi signalen uw wifi van de bbox beinvloeden, mss eens een ander wifi kanaal instellen op je bbox bv experimenteren wat het beste resultaat oplevert kanaal 1 of 6 of 11 ik persoonlijk heb beste resultaat op kanaal 11 of als je kunt en je apparaten dit ondersteunen beter eens ok de 5.0 Ghz band proberen ipv de 2.4 Ghz band.

  • Auteur
  • Rising star
  • May 17, 2019
Wordt hier van mijn sokken geblazen op 11 en 6. Sta dus op 1. Geen overlappende of co channels op 1. 2.4 en 5 ghz naargelang toestel. Ccast op5 ghz.
Zie altijd eerst blokjes of vertraging, dan valt het signaal weg.

Martin
  • May 17, 2019
Het zouden natuurlijk nog andere stoorsignalen kunnen zijn die je wifi beinvloeden (die je trouwens met een wifi analyzer kunt zien) maar aangezien je het voor hebt op zowel 2.4 en 5.0 zou er al heel veel toeval moeten mee gemoeid zijn dat er op beide banden ergens stoorders zitten!
Als je op je interface van je bbox gaat kijken kun je best ook eens proberen om de wave optie voor wifi eens uit te zetten indien die geactiveerd staat en zo een checken of je nog het probleem hebt.

  • Auteur
  • Rising star
  • May 17, 2019
Ja, maar op het forum las ik dat er een gebruiker problemen had daarna, zal het toch eens proberen.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • Antwoord
  • May 17, 2019
Ik heb het wifi-signaal van je modem ook even getest. Dat is heel stabiel. Er zijn geen storingen te zien daarop, ook niet naar je chromecast toe. Er zal dus naar de opties die hierboven al voorgesteld zijn gekeken moeten worden (chromecast, google,...)

  • Auteur
  • Rising star
  • May 17, 2019
Wave staat disabled.
Ik zoek het verder uit en kom dan terug.