Skip to main content
Antwoord

Chromecast

  • July 25, 2016
  • 8 reacties
  • 1442 Bekeken

Graag zou ik mijn Chromecast verbinden met mijn Bbox 3.
Maar krijg steeds een foutmelding dat hij het apparaat niet kan vinden.
Staat 'actief' in de modempagina en UpnP actief.

Via de support pagina kan ik niets terug vinden.

Heeft hier iemand raad en ervaring mee?

Beste antwoord door Elsa

Ik heb daar geen problemen mee ondevonden met de bbox2 en ook niet met de bbox3
de instructies kan je hier volgen: https://support.google.com/chromecast/chromecast/?hl=nl#topic=3058948
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

8 reacties

Elsa
  • Antwoord
  • July 25, 2016
Ik heb daar geen problemen mee ondevonden met de bbox2 en ook niet met de bbox3
de instructies kan je hier volgen: https://support.google.com/chromecast/chromecast/?hl=nl#topic=3058948

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • July 25, 2016
Is dat een Chromecast 1 of 2? De 1 werkt nl. enkel op het 2.4Ghz signaal en niet op het 5.0 Ghz signaal. Eens geïnstalleerd maakt het niet meer uit of je tablet of smartphone en de Chromecast (GoogleCast) dongle op hetzelfde Ghz-signaal zitten, als het maar van dezelfde router SSID komt. Ik heb zelf een Chromecast1 en had dat probleem, toen ik hem moest herinstalleren na vervanging van mijn b-box2 door een bbox3 (met andere SSID), en ik mijn tablet en smartphone op 5.0Ghz had verbonden, en die ook de dongle niet vonden). Het probleem stelt zich maar bij de installatie. Bij de nieuwste dongle stelt zich dat probleem niet; die kan beide aan.

Elsa
  • July 25, 2016
Je zal inderdaad in het begin bij het aansluiten enkel de 2,4 GHz Wifi SSID van chromecast versie 1 zien in de wifi lijst bvb op je laptop.
Eeen de installatie rond is zie dit wifi SSID niet meer in de wifi lijst verschijnen.

  • Auteur
  • Apprentice
  • July 25, 2016
Chromecast 1. en ik zit op de 2.4Ghz met alle toestellen. Heb met 2 Samsung toestellen en Pc proberen in te stellen. Maar nog steeds dezelfde foutmelding.
Zou het helpen de Bbox te resetten?

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • July 25, 2016
Ik heb bij een kozijn de GoogleCast2 geïnstalleerd op zijn (niet smart) TV, en dat verliep probleemloos. Had het instabiel Wifi-signaal van zijn Telenet router uitgezet en er met UTP een D-link router achter gezet die zowel 2.4 als 5.0Ghz uitzendt. Typisch voor Chromecast is, dat je bij Android-apparaten maar vanaf versie 4.4.2 volledig schermcasten kunt doen (de S4 mini heeft die al) en dus enkel met het casticoon kunt werken.

  • Auteur
  • Apprentice
  • July 25, 2016
Een simpele reboot modem en het werkt !

🆒

Elsa
  • July 25, 2016
Zou het helpen de Bbox te resetten?
ik zou in ieder geval eens proberen met de bbox te rebooten door stroom 5 seconden te onderbreken.
eventueel kan je dan achteraf ook nog proberen met een reset van de bbox.
Maar je kan het knopje op de chromecast misschien eerst eens 15 seconden blijven indrukken om te zien wat dit geeft?

EDIT; ik zie net dat het al opgelost is, nog veel chromecast plezier je kan al proberen om de Proximus TV applicatie te chromecasten 🙂

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • July 25, 2016
Maar je kan het knopje op de chromecast misschien eerst eens 15 seconden blijven indrukken om te zien wat dit geeft?
Lumineus idee Elsa! Heb ik toen ook moeten doen om een ander router-SSID in te stellen, maar was ik even vergeten!