Ongeveer een week geleden installeerde ik een update van een backup programma. Na deze install, bleek dat ik geen controle meer kon doen op recentste versie (programma doet dat automatisch bij opstart ook, maar kan ook manueel testen). Dit werkte al jaren feilloos
Na terug vorige versies van dat programma te testen(op vraag van de fabricant) , bleek dit plots bij geen enkele oudere versie meer te gaan, terwijl een zusterprogramma van zelfde firma nog wel perfect de test deed.
Na over-en weer mailen met betrokken firma, en testen van hun zijde , werd geen oorzaak gevonden. Ten einde raad deed ik een systeemherstel van de volledige C-schijf, maar het probleem bleef..., meer nog, het zusterprogramma zijn test was plots ook niet meer mogelijk
het gaat om : https://www.aomeitech.com/ waar de testaanvraag naartoe gaat. Die link is perfect te benaderen via mijn browser, maar vanuit het programma blijkbaar niet(meer).
Ik had recent iets vluchtig gelezen op mijn smartphone , over gewijzigde condities van proximus , ten aanzien van machines die automatisch verkeer genereren, bvb camera's, beveiligings installaties enz, dat die niet meer zouden mogen gebruikt worden. Dus mijn vermoeden: Proximus blokkeert dit verkeer ( Hoe ze het weten, weet ik ook niet, mss aan de header van de connectieblok of ???.
Is mijn vermoeden juist?, anders zit ik met een reuze onoplosbaar probleem ( en zal eens moeten polsen bij telenet gebruikers die zelfde programma gebruiken)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
