Skip to main content

Bellen naar of in het buitenland ...

  • June 13, 2017
  • 21 reacties
  • 6176 Bekeken

Steven B
Forum|alt.badge.img+1
Indien je nog vragen hebt of een bepaalde oproep wel of niet betalend is werd er een handige tool aangemaakt.
Selecteer het land waar je verblijft en het land naar waar je wilt bellen, kies je abonnement en je ziet direct wat de eventuele kosten zijn.

Klik hier voor het openen van de tool.

Steven

21 reacties

  • Apprentice
  • June 26, 2017
Bij de tool kan je niet elk abonnement kiezen. Ik heb namelijk een Tuttimus abonnement met onbeperkt bellen en 5 Gb mobiel internet. Dit abonnement staat er niet bij dus??????
Graag uw reactie
Bedankt

Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • June 27, 2017
Je moet kijken naar welk mobiel abonnement in je pack zit. Dat kan immers verschillend zijn.
Nu ik weet ook niet welke naam overeenkomt met mobiele 5GB in tutimus .

Forum|alt.badge.img+6
  • Proximus Ambassador
  • June 27, 2017
Bij de tool kan je niet elk abonnement kiezen. Ik heb namelijk een Tuttimus abonnement met onbeperkt bellen en 5 Gb mobiel internet. Dit abonnement staat er niet bij dus??????
Graag uw reactie
Bedankt

Mollemieke,
Aangezien je een Tuttimus pack hebt, heb je automatisch een Mobilus abonnement, dus moet je 'Mobilus' kiezen in de tool.
Groeten,
Wim

  • Apprentice
  • June 27, 2017
Dank voor je reactie. Maar Mobilus M is het niet want beltijd is beperkt tot 300 minuten en bij mij onbeperkt. Mobilus L geeft wel onbeperkt bellen maar surfvolume is daar 8 GB terwijl ik met Tuttimus 5 GB heb. Dus weer een raadsel.....
Groetjes
Mollemieke

Forum|alt.badge.img+6
  • Proximus Ambassador
  • June 27, 2017
Mollemieke,
Je hebt 5GB aan mobiele data, en onbeperkt bellen en sms'en. Die 5GB aan mobiele data geldt vanaf nu ook in de landen waar roaming is afgeschaft. Ga je over je bundel, dus verbruik je méér dan die 5GB aan data, surf je verder aan 12 cent/MB.
Groeten,
Wim

  • Apprentice
  • June 27, 2017
Wim,
Bedankt voor je reactie. Maar mijn vraag gaat over de tool van Proximus en de keuze van het abonnement voor roaming. Tuttimus staat er niet bij. Mobilus M of L is het ook niet, zie mijn reactie hierboven. Mijn Tuttimus heeft onbeperkt bellen en5 GB surfvolume. Dus in de tool is dat niet te vinden....Proximus zou dit moeten aanpassen want de tool is onvolledig. Heb jij de oplossing??
Bedankt
Mollemieke

Forum|alt.badge.img+6
  • Proximus Ambassador
  • June 27, 2017
Tuttimus staat er niet bij. Mobilus M of L is het ook niet, zie mijn reactie hierboven. Mijn Tuttimus heeft onbeperkt bellen en 5 GB surfvolume. Dus in de tool is dat niet te vinden....Proximus zou dit moeten aanpassen want de tool is onvolledig. Heb jij de oplossing??
Bedankt
Mollemieke

OK, Mollemieke, ik geef het door aan het team dat daarvoor verantwoordelijk is.

  • Apprentice
  • June 27, 2017
Bedankt Wim hopelijk wordt het aangepast
Mollemieke

  • Apprentice
  • June 29, 2017
Hoe zit het indien ik vanuit België wil bellen naar een ander Belgisch nummer die zich in ander Europees bevindt. Gaat dit af van mijn belminuten?
Moet de persoon in het buitenland roaming betalen?

Wat als ik in europees (buiten)land bel naar een Belgisch nummer in datzelfde Europees land of een ander Europees land ?

Forum|alt.badge.img+6
  • Proximus Ambassador
  • July 5, 2017
Hallo iedereen,
We hebben een aparte FAQ (veel gestelde vraag) opgesteld voor al jullie roaming vragen. Hier vind je alle info.


Groeten,
Wim

Ik heb een abonnement voor mobiel bellen met onbeperkte minuten en zie nu dat ik toch een supplement zal hebben
voor internationaal bellen ? Ik was enkele dagen in Nederland en dacht dat ik daar ook gebruik kon maken van mijn
gsm om te bellen naar België zonder extra kosten ??????

  • Apprentice
  • July 27, 2017
Weet iemand hoe het juist zit wanneer men binnen Europa op een schip zit waarvan de masten van het land niet meer binnen bereik zijn. (Via satelliet neem ik aan dan)?

AntonellaD
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • July 28, 2017
Dag Vly,

In dit geval is er inderdaad een satellietverbinding. Dit raad ik je niet aan wegens zeer duur. Het valt niet binnen de Europese tarieven.

Groetjes,

Antonella

Forum|alt.badge.img+6
  • Proximus Ambassador
  • July 28, 2017
Tuttimus staat er niet bij. Mobilus M of L is het ook niet, zie mijn reactie hierboven. Mijn Tuttimus heeft onbeperkt bellen en 5 GB surfvolume. Dus in de tool is dat niet te vinden....Proximus zou dit moeten aanpassen want de tool is onvolledig. Heb jij de oplossing??
Bedankt
Mollemieke

OK, Mollemieke, ik geef het door aan het team dat daarvoor verantwoordelijk is.

Ondertussen is de RoamingTool aangepast met Tuttimus:


RoamingTool


Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • August 20, 2017
In dit geval is er inderdaad een satellietverbinding. Dit raad ik je niet aan wegens zeer duur. Het valt niet binnen de Europese tarieven.
Je merkt wel niet dat de landmasten buiten bereik geraken, maar op 2 min ben je €60 kwijt.
Prox mag dit niet activeren zonder het woekertarief te SMSen en expliciete toestemming v/d klant.

Martin
  • August 20, 2017
Staat dat ergens beschreven of waar kan je dit ergens terugvinden?

Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • August 21, 2017
Staat dat ergens beschreven
Ja minimaal, met een paar woorden (satellietverbindingen) en zónder details over het woekertarief:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_eu_roaming_global/particulieren/support/mobiele-telefonie/abonnement-en-pay-and-go/tariefplan-wijzigen/vragen-over-roaming-in-europa.html
De €60 voor een paar MB ondervond ik aan den lijve.
Ik bedoelde:
Prox zou dit niet mogen activeren zonder het woekertarief te SMSen en zonder expliciete toestemming v/d klant.

Martin
  • August 21, 2017
Ja .... zou niet mogen ... dat is natuurlijk een ander paar mouwen 🤔

Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • August 21, 2017
In een winkel moeten toch ook alle producten duidelijk zichtbaar (prijs) getekend liggen.
Dit is wettelijk verplicht!

Martin
  • August 21, 2017
Ja inderdaad dat zou overal heel duidelijk en transparant moeten zijn, maar er is spijtig genoeg nog zoveel dat zou moeten ...... of wettelijk moet verplicht worden......

Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • August 24, 2017
.. een satellietverbinding. Dit raad ik je niet aan wegens zeer duur.. Antonella
Kunnen mschn de dames/heren Community Manager - Support medewerker ons vertellen waar het tarief mobiele data op vliegtuig of boot te vinden is op de prox site?