Ik heb smart TV, de beeldkwaliteit zenders in HD zijn perfect, maar uitzendingen vooral sport wielrennen , snooker op bv Eurosport of NPO 1 zijn niet om aan te zien zeer troebel , wazig en onduidelijk ,missen volledig scherpte , wat is hier het probleem van ? aub en is dit op te lossen .
met dank
walter
Beantwoord
Beeldkwaliteit
Beste antwoord door ThomasP
Walter, Proximus raad aan de setting op 'auto' laten staan zodat de decoder zelf het formaat zal kiezen naargelang de stream. Dit is ook de standaard setting.
Nu, dat gezegd zijnde, hebben sommige forumleden betere ervaringen wanneer je deze setting op 1080i zet. Niets houdt je dus tegen om dit zelf te proberen.
Vanuitgaande dat je een nieuwe decoder hebt:
Menu -> instellingen (tandwielicoontje) -> systeem -> beeld -> resolutie
Bij oudere modellen:
Menu -> mijn account -> instellingen -> beeld -> resolutie
Mag ik vragen wat voor TV je hebt en hoeveel inch deze is? Ik vermoed namelijk niet dat er een 'storing' zit op de lijn. Bij nieuwe, grotere tv's klopt het dat sommige SD streams wazig of troebel zijn. Dit hangt af van 'hoe' wij de stream krijgen van de broadcast en in welk formaat dit is. Het spreekt voor zich dat op grotere tv's een SD stream er minder goed gaat uitzien dan op je oude beeldbuis. Je gaat namelijk alles gewoon wat uitrekken.
Nu, dat gezegd zijnde, hebben sommige forumleden betere ervaringen wanneer je deze setting op 1080i zet. Niets houdt je dus tegen om dit zelf te proberen.
Vanuitgaande dat je een nieuwe decoder hebt:
Menu -> instellingen (tandwielicoontje) -> systeem -> beeld -> resolutie
Bij oudere modellen:
Menu -> mijn account -> instellingen -> beeld -> resolutie
Mag ik vragen wat voor TV je hebt en hoeveel inch deze is? Ik vermoed namelijk niet dat er een 'storing' zit op de lijn. Bij nieuwe, grotere tv's klopt het dat sommige SD streams wazig of troebel zijn. Dit hangt af van 'hoe' wij de stream krijgen van de broadcast en in welk formaat dit is. Het spreekt voor zich dat op grotere tv's een SD stream er minder goed gaat uitzien dan op je oude beeldbuis. Je gaat namelijk alles gewoon wat uitrekken.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.