Skip to main content

BBox3 V3+ antwoord niet op ping

  • August 28, 2017
  • 24 reacties
  • 1052 Bekeken

Ik moet van extern op mijn toestellen kunnen. Maar als ik een ping doe naar mijn ip adres krijg ik een time out. Ik heb gezien dat op de modem de wan instelling afgesloten is. Ik vermoed dat dit de reden is dat ik van extern niet aan mijn modem kan. Dit is geweldig dringend omdat wij anders in problemen komen met bepaalde applicaties die wij nodig hebben. Als het probleem inderdaad de wan instellingen zijn dan moet deze opengesteld worden. De helpdesk heeft me gezegd dat ik dit alleen kan laten doen via dit forum.
Wie kan mij hier helpen? Alvast bedankt.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

24 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • August 28, 2017
Dag Harry, alles van geavanceerde instellingen op de bbox is sowieso geen ondersteuning wanneer je over een residentiëel abonnement beschikt, het enige wat misschien kan helpen voor je probleem is alle poorten openzetten. Hier heb je alvast meer info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_mapping/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/internetpoorten-openen-op-uw-modem.html

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_secu/particulieren/support/internet/veiligheid-en-bescherming/uw-internetverbinding-beveiligen/internetpoorten-openen.html

MVG, Wim

Martin
  • August 28, 2017
hallo HarryD,

Kan dit je soms war verder helpen > http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox3remoteaccess

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 28, 2017
Dag Wim, Martin, ik ben een business klant. Ik heb de poorten reeds opengezet maar ik kan niet aan mijn extern ipv4 adres. Ik krijg geen reply op een ping wat wel nodig is om aan de modem te geraken dacht ik. De helpdesk heeft ditzelfde geprobeerd met hetzelfde resultaat. Ongeacht wat ook moet ik sowieso een reply krijgen op mijn extern ip adres.

Martin
  • August 28, 2017
Ik heb eens naar mijn bbox3(technicolor) gepingd en dat lukt nochtans
1 1ms dsldevice.lan [91.132.104.140]

Martin
  • August 28, 2017
mss eens een herstart uitvoeren van de bbox3 (5seconden stroomloos zetten)

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 28, 2017
Heb ik ook al gedaan zonder resultaat. En dat zou inderdaad moeten lukken, maar bij mijn modem dus niet. Ik denk niet dat het probleem bij mijn modem ligt, maar ergens bij proximus. DNS servers die niet correct reageren misschien?

Martin
  • August 29, 2017
Als je pingt met het invoeren van je IP adres dan komt de DNS niet meer tussen.
Bij wijze van test kan je ook natuurlijk op je toestel waarmee je pingt even andere DNS servers ingeven bvb die van google 8.8.8.8 rn 8.8.4.4
Je zou ook een reset kunnen doen ipv een herstart van je bbox, maar dan zijn al de instellingen die je zelf ingesteld hebt opnieuw in te stellen na een reset van bbox.
Wat je ook ondertussen kunt doen is op het bevriend userbase.be/forum daar ook eens je vraag stellen, want daar zitten ook wel enkele netwerkspecialisten en die van bboxen 't één en ander afweten.

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 29, 2017
Ik zal straks eens een volledige reset gaan uitvoeren. Kan het zijn dat er op de een of andere manier een ping block ingesteld is op de modem?

Martin
  • August 29, 2017
Ik denk niet dat dit anders is bij een V3+ als bij een gewone bbox3, maar ik heb met deze V3+ geen ervaring.

SamuelD
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • August 29, 2017
Er is inderdaad een ping block ingesteld, het is dus normaal dat je een time-out krijgt bij het pingen naar je extern ip adres.

Martin
  • August 29, 2017
Waarom doen ze dat dan niet bij de gewone bbox3 die ik heb ? en kan je die ping beperking dan zelf uitzetten?

Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • August 29, 2017
Op de bbox3T is er op dit moment een software bug die er voor zorgt dat dit mogelijk is. In een van de volgende updates zou dit moeten hersteld worden

Martin
  • August 29, 2017
Ach zo dat is de reden 🙂

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 29, 2017
Ik heb daarnet een technieker aan de lijn gehad die de modem uitgetest heeft. Hij heeft via team viewer de modem bekeken, alle instellingen nagegaan, de portmappings gecontroleerd en alles blijkt qua instellingen in orde te zijn. Hij zegt dat de portmapping niet werkt en dat er een andere modem moet aangevraagd worden. Volgens hem klopt het ook dat er modems zijn waar je wel naar kan pingen en modems waar je niet naar kan pingen. Dit zou afhangen van welke fabrikant de modem komt maar dit zou geen beperking mogen zijn op het forwarden van poorten.

Martin
  • August 29, 2017
inderdaad het al dan niet toelating hebben voor pingen heeft niks te maken dat portforwarding al dan niet werkt.
Het enigste verschil is dat ik een modem van technicolor heb jij ene van sagemcom en daarmee dat ik wel kan pingen.
Ik denk niet dat Prox bbox3 V+ modems heeft van technicolor, als ik het goed voor heb zijn die enkel van sagemcom.

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 29, 2017
Deze namiddag komt er nog een technieker langs met een nieuwe modem; Wordt vervolgd.

Martin
  • August 29, 2017
Ok, houd ons op de hoogte interessant om weten .

Martin
  • August 29, 2017
nog ter bijkomende info:01/07/2015
bbox3/S reageert niet op ICMP/Ping naar zijn WAN Ip adres
Ik wil OpenVPN gebruiken (de nodige poort 443 geopened);
ik krijg bevestiging dmv de website
http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports.
OpenVPN werkt echter niet.
bbox3/S vervangen door een bbox3/T,
deze reageert op ping en Open VPN werkt ook nu.

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 30, 2017
Dus de technieker is gisteren langs geweest en heeft een technicolor geïnstalleerd en alles werkt nu perfect. Die van sagemcom werken volgens hem niet met portmapping, vroeger al niet en nu dus blijkbaar nog niet. De V+ modems bestaan inderdaad niet van technicolor, enkel van sagemcom. En aangezien de ping wel werkt bij een technicolor en niet bij een sagemcom denk ik wel dat we hieruit kunnen afleiden dat de sagemcom ergens iets blokkeert waardoor deze vanop afstand niet zichtbaar is. Een ping dient ook enkel maar om na te gaan of een bepaald iets online is en dus bereikbaar.Als je op een ping geen antwoord krijgt heb je 2 mogelijkheden:
1. datgene waar je naar pingt is niet online.
2. er is iets mis met het toestel waar je naar pingt.
En blijkbaar is optie 2 die keuze van sagemcom. De technieker had hier in het verleden ook zelf reeds ervaring mee.
Hieruit kunnen we dan ook eveneens reeds afleiden dat in de toekomst als proximus volledig overgaat naar fibre dat er veel mensen in de problemen gaan komen als sagemcom modems niet aangepast gaan worden.

Martin
  • August 30, 2017
Bedankt HarryD voor de feedback.
Dus als ik het goed begrijp heeft de technieker nu een gewone bbox3 gezet van technicolor.

Dat van die ping blokkeren zal in de toekomst ook wel gebeuren op de technicolor aangezien de software eerst moet aangepast worden om dit te kunnen wat al kan op de sagemcom.

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 30, 2017
Als ze die technicolor gaan aanpassen aan de normen van de sagemcom dan gaan er veel problemen krijgen want dan wordt het helemaal onmogelijk om nog aan portmapping te gaan doen.
Nu staat er inderdaad een gewone bbox3 van technicolor.

Martin
  • August 30, 2017
Nee dat zullen ze niet doen, ik had het alleen over die ICMP/Ping blokkering op de bbox3 van technicolor, waar een software bug er voor zorgt deze blokkering niet mogelijk is, zoals het bij deze van Sagemcom wel kan , en die bug in de bbox3 van Technicolor zou in één van de volgende updates hersteld worden.

Maar ondertussen kunnen we nog altijd lekker pingen hé nu naar onze bbox3/T 😉

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 30, 2017
Ik vind het eigenlijk meer een bug in die sagemcom modems want het is altijd handig om te kunnen pingen als extra controle of de modem wel bereikbaar is.

Martin
  • August 30, 2017
ze zullen een "Ping of Death" willen vermijden zeker..