Ik zit met een raar fenomeen denk ik.
Ik heb sinds kort een Bbox3 (ik vermoed van Technicolor), het internet verkeer loopt vlot via wifi en kabel.
Maar als ik met de laptop die naast de Bbox3 staat via de lan-kabel connectie maak (noemt het netwerk Proximus_Fon?, zie bijlage1) wat ik zeer raar vind, want als ik kijk naar het intern ip-adres is het wel degelijk 192.168.1.4 en modem 192.168.1.1.
Als ik dan via de browser naar 192.168.1.1 surf, verloopt het intern verkeer zeer traag, extern internet werkt wel snel. (Dit is ook zo met wifi?)
Ik ben tegen dit probleem aangelopen omdat ik via de USB poort van de Bbox een externe harde schijf gekoppeld heb, en ik deze probeer te bereiken via deze laptop.
Via een andere laptop die via Wifi aangesloten is kan ik de externe schijf wel bereiken. (Bijlage 2)
Besturingssysteem van deze laptop's zijn Windows 10 (32bit, wel connectie met externe schijf) en (64bit, geen connectie met externe schijf). Firewall regels op laptop's staan gelijk.
Kan de bbox3 niet goed overweg met 64bit besturingssysteem, of kan het ergens anders aan liggen?
Vraag
Bbox3 (Lan verbinding + USB-poort)
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.