Skip to main content
Antwoord

Automatisch IP adres

  • May 24, 2019
  • 10 reacties
  • 721 Bekeken

Ik bezit een Samsung smart tv die verbonden moet worden met internet .
Via WiFi werkt het maar bedraad vind hij het IP adres niet.
Als ik manueel IP adres invoer vraagt hij nAar de gateway , hoe vind ik die of hoe zorg ik dat hij bedraad dit automatisch doet.

Beste antwoord door Boskolleke

Bedankt probleem opgelost slechte netwerk kabel.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

10 reacties

Martin
  • May 24, 2019
ik weet niet welke instellingen er op je tv mogelijk zijn maar als hij niet ingesteld staat om automatisch een ip adres te krijgen via DHCP dan heb je dit voor zoals je beschrijft.
Geef anders eens een vast ip adres op 192.168.1.130 en
gateway 192.168.1.1 om te zien of het dan al werkt
als subnet mask gevraagd wordt : 192.168.1.0
als DNS gevraagd wordt : 192.168.1.1

>
https://www.samsung.com/be/support/tv-audio-video/hoe-verbind-ik-mijn-samsung-smart-tv-bekabeld-met-internet/

  • Auteur
  • Newbie
  • May 24, 2019
Heb het geprobeerd maar geeft op dat subnetmasker ongeldig is

SamuelD
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • May 24, 2019
subnetmasker moet 255.255.255.0 zijn vermoed ik 🙂

Martin
  • May 24, 2019
sorry, ik weet niet waar ik zat met mijn gedachten, moet natuurlijk 255.255.255.0 zijn

SamuelD
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • May 24, 2019
sorry, ik weet niet waar ik zat met mijn gedachten, moet natuurlijk 255.255.255.0 zijn
Ja inderdaad 3 keer 255 ... my bad ga mijn post editen 🙂

  • Auteur
  • Newbie
  • May 24, 2019
No problem, Maarten nog niet geholpen wil nog steeds niet bedraad verbinden.

  • May 24, 2019
Lukt het om een laptop of iets dergelijks via die specifieke kabel te verbinden?

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • May 24, 2019
Ter info:
https://www.samsung.com/be/support/tv-audio-video/hoe-verbind-ik-mijn-samsung-smart-tv-bekabeld-met-internet/
https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/samsung-smart-tv-wel-netwerk-geen-internet/td-p/164641
https://www.samsung.com/be/support/tv-audio-video/hoe-reset-ik-mijn-tv/
Succes

  • Auteur
  • Newbie
  • Antwoord
  • May 24, 2019
Bedankt probleem opgelost slechte netwerk kabel.

Martin
  • May 24, 2019
👍 ja dat dat was inderdaad raar dat het met een statische ip instelling zoals ik aangegeven heb hierboven niet wou werken, maar het bijzonderste is dat je de reden gevonden hebt.