Hallo,
Gisteren heb ik via brief een aanmaning ontvangen vanwege Proximus waarin gesteld wordt dat ik ondanks eerdere aanmaning (waarvan ik geen weet heb) nog steed het openstaande saldo van 45,80 euro niet heb betaald. De brief is gericht aan SPONSORACCOUNT , met daaronder mijn correcte adres vermeld.
Pittig détail: Ik ben geen klant bij Proximus.
Via mijn werkgever (SSDGPI) heb ik ooit twee abonnementen gehad voor de gsm. Omdat deze toen van twee verschillende operatoren dienden te zijn had ik dus een Proximus nummer (voor mijn vrouw) en voor mij een Mobistar abonnement. Let wel , ik betaalde en betaal nog steeds via domiciliering aan mijn werkgever (ssdgpi), en dus nooit rechtstreeks aan de operatoren.
In 2015 werd me via mijn werkgever de mogelijkheid geboden om wél twee abonnementen te nemen van één zelfde operator en het werden dan twee Mobistar abonnementen. (nu orange).
Alle formaliteiten voor de overstap werden geregeld door mijn werkgever.
Nu , twee jaar later, ontvang ik een officieel lijkende brief per post met vraag om een openstaan saldo te betalen van 45,80 euro...
Nergens staat er verder enig détail waarvoor dit bedrag zou openstaan. Volgens mij gaat het wél om een echte proximus rekening waar moet op gestort worden.
Ik heb vandaag contact opgenomen in de Proximus winkel en de vriendelijke bediende kon me niet verder helpen maar heeft me dan doorverwezen om te bellen met de facturatiedienst.
Daar heb ik voorgaande uitleg gegeven alsook de mededeling 31528746 ik op de overschrijving moest noteren.
Dossier nummer 4209061 werd opgestart . Niets werd er teruggevonden bij de facturatie...
Ik hoop ten stelligste dat ik geen brieven meer zal krijgen en als er toch een fout zou gebeurd zijn twee jaar geleden dan is deze door mijn werkgever gebeurd.
Anderzijds kan dit ook een geval van poging oplichting zijn maar de brief ziet er wel degelijk officieel uit. (Ook al vinden ze er niks van terug)
Vandaag heb ik ook een mail verstuurd aan mijn werkgever met foto van de brief in kwestie. Desgevallend kan ik deze ook doormailen aan proximus als ik tenminste een adres heb waarop dit kan (voor bijvoeging aan het dossier)
Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?
Mvg,
Walter.
Aanmaning per brief terwijl ik geen klant ben?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.


