Volgend jaar heb ik 10 jaar BelgacomTV/Proximus TV. Op zich best tevreden, maar n.a.v. een mededeling op het 'infokanaal' i.v.m. aanpassingen in het zenderaanbod, moet er me toch iets van het hart. Hoe lang zal Proximus nog ontkennen dat er een onevenwicht is tussen het aanbod HD zenders aan Nederlandstalige kant en aan Franstalige kant? Volgens het infokanaal bestaat er nu ook een DobbitTV in het Frans (overigens niet te ontvangen in Vlaanderen), maar de FR versie wordt blijkbaar in HD uitgezonden, terwijl de NL versie in SD kwaliteit is. Blijft dit zo? Of wordt dat ook HD? Geen info te vinden daarover. En dan de BBC en NPO kanalen: wanneer komen die in HD? Het SD signaal dat op die zenders momenteel aangeboden wordt, is zelfs de term SD niet waard ('standard' definition? Het is eerder 'very low' definition). Daar is vooral bij snel bewegende beelden haast niet naar te kijken! BBC, NPO, Dobbit, dat zijn zeker niet de enige. Wat met National Geographic HD? En nog zoveel andere. Ik begrijp dat het een kwestie van geld is, maar kosten die HD zenders die voor Nederlandstaligen interessant zijn dan zoveel meer dan hun Franstalige tegenhangers?
Dit moest me gewoon van het hart, ik voel me als Nederlandstalige klant bij Proximus bij elke mededeling over het zenderaanbod meer en meer benadeeld (er verdwijnen aan NL kant zenders die niet vervangen worden, het HD aanbod loopt achter). Hoewel ik ook begrijp dat de moderatoren hier geen sluitend antwoord op kunnen geven, noch timings kunnen verklappen, zou het me toch al veel deugd doen gewoon te weten dat Proximus effectief op zijn minst probeert om de opgesomde zenders ooit in het aanbod te krijgen.
Aanbod zenders in HD
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.