Skip to main content
Beantwoord

Zwart scherm en Welcome + blijft op decoderscherm staan


Mijn probleem is het volgende.
Mijn decoder blijft aanstaan met welcome + op zijn display en met een zwart scherm op tv. Decoder kan enkel uitgeschakeld worden met de on/off-knop op de achterzijde (de decoder reageert namelijk niet meer op de afstandsbediening.) Na opnieuw inschakelen komt er een 30tal seconden 'software wordt geladen, gelieve enkele minuten te wachten' op het tv scherm. Na deze 30 seconden verschijnt er opnieuw een zwart scherm en welcome + op de display van de decoder.

Ik heb al alles geprobeerd. Factory reset, rebooten van modem en decoder zoals het hoort. Niets helpt...

Weet iemand hier een oplossing voor?

Beste antwoord door Elsa

lees ook eens dit hier:
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_trouble_img_sound/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/een-tv-probleem-oplossen/probleem-met-het-beeld-of-het-geluid-van-proximustv-wat-te-doen.html
en mss ook deze thread eens:
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/welkomscherm-geluid-maar-geen-beeld-33468

Anders de helpdesk eens raadplegen aangezien je al van alles gereset hebt
Vanuit België 0800 22 800 gratis
Vanuit het buitenland +32 475 15 60 00
Openingsuren
Technische vragen:
Elke dag, behalve op feestdagen, van 8 tot 22 uur (tot middernacht voor tv)
Verloren of gestolen gsm:
We blokkeren uw kaart onmiddellijk, 24/7
Alle andere vragen:
Maandag tot en met zaterdag, behalve op feestdagen, van 8 tot 22 uur

of nog
Privé bericht sturen naar Het Proximus Team
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
This topic has been closed for comments

8 reacties

Elsa
  • 156 reacties
  • Antwoord
  • 13 juli 2016
lees ook eens dit hier:
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_trouble_img_sound/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/een-tv-probleem-oplossen/probleem-met-het-beeld-of-het-geluid-van-proximustv-wat-te-doen.html
en mss ook deze thread eens:
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/welkomscherm-geluid-maar-geen-beeld-33468

Anders de helpdesk eens raadplegen aangezien je al van alles gereset hebt
Vanuit België 0800 22 800 gratis
Vanuit het buitenland +32 475 15 60 00
Openingsuren
Technische vragen:
Elke dag, behalve op feestdagen, van 8 tot 22 uur (tot middernacht voor tv)
Verloren of gestolen gsm:
We blokkeren uw kaart onmiddellijk, 24/7
Alle andere vragen:
Maandag tot en met zaterdag, behalve op feestdagen, van 8 tot 22 uur

of nog
Privé bericht sturen naar Het Proximus Team

Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 35 reacties
  • 13 juli 2016
Over welke decoder gaat het hier juist?

Een v5 of een v4? Heb je een brief gekregen dat je de nieuwe interface ging krijgen?

  • Auteur
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 13 juli 2016
Elsa: alles geprobeerd, niks helpt
Grand Master: v5, geen enkele brief of mail ontvangen van proximus

Elsa
  • 156 reacties
  • 13 juli 2016
Kunnen ze u bij de helpdesk 0800 22 800 dan niet verder helpen.
Je v5 zal al wel de NTE software hebben maar doet er nu niet veel toe want als je alles al gereset en gefactory gerest hebt kan je zelf niks meer ondernemen en zal de oplossing toch van proximus moeten komen.

  • Auteur
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 13 juli 2016
Ok. Dank u wel voor de moeite.

Fonz
Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • 192 reacties
  • 13 juli 2016
Stomme vraag, maar ja...
Heb je de batterijen van de afstandbediening als eens vervangen ?
Heb je de decoder al proberen "aan" zetten met het drukknopje vooraan ?
( de melding welcome +, is namelijk normaal als de decoder opgestart is, maar niet aangezet via de drukknop of via de afstandsbediening, dat is zo sinds de nieuwste software)

Elsa
  • 156 reacties
  • 13 juli 2016
Ik had inderdaad niet gelet op het zinnetje "(de decoder reageert namelijk niet meer op de afstandsbediening.)"
Dus dat zou goed kunnen ;)
als de batterij of er iets niet meer in orde is met zijn afstandsbediening maar dan moet het inderdaad wel lukken met de bediening van de aan/uit knop op de decoder.
NB: het valt mij op dat je altijd "stomme vragen " stelt (grapje) :LOL:

  • Auteur
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 14 juli 2016
Uiteraard is er niks mis met de afstandsbediening. Want ik kan mijn tv er nog mee aansteken en het ingangskanaal ervan veranderen.
Ik heb gebeld naar de helpdesk en ze vertellen mij net hetzelfde als jullie hier doen, dus ze gingen iemand sturen