zwart scherm bij opnamen


Ik kan sinds drie dagen geen opgenomen programmas bekijken,krijg zwart scherm en decoder blijft meestal dan hangen

Het begon drie dagen terug dat plots decoder niets meer deed,kon niet zappen,niet standby zetten,zat muurvast en het was dan wachten tot hij terug normaal ging reageren dan twee dagen terug kon ik amper nog een opgenomen program bekijken,kreeg dan volledig zwart scherm en meestal bleef die erbij nog vastzitten,kon ik niet uitzetten of terug naar program gaan

Heb die al met knop gaan uitzetten maar niets lijkt te helpen en probleem blijft zich voordoen en is niet fijn!!

Heb enkele uren op een hele dag dat de opnamen opengaat en ze kan bekijken en dan weer gaat niet open

vind jammer want voor de update waren geen problemen maar sinds die update heb ik niets dan problemen en ook mensen in mijn omgeving hoor ik erover klagen en tv gids blijft een ramp om die in te kijken,pff 10dagen gids maar ik had zoveel meer aan die 4 of 5dagen gids van ervoor want die kon ik zonder problemen inzien maar nu duurt veel te lang om amper een dagje verder te kijken laat staan 10dagen

Hebben nog mensen dat de opnamen blokkeren en zwart scherm geven gedurende meeste deel van de dag?

10 reacties

Badge
Het oude liedje maar weer maar heb je die stroomkabel al eens 15 min.uitgetrokken.Dat lost soms ook veel problemen op.Ik zeg niet dit maar het kan zijn.hopelijk is het niet te wijten aan die opdate maar dat denk ik niet of je moet net de laatste zijn geweest want die opdates durven ook soms wel eens roet in het eten te gooien.
ja kabel heb ik toen zelfs een dik uur uitgetrokken

vind vreemd dat soms decoder gewoon tijdens zappen of als ik tv gids wou openen zich vastzet,krijg dan tv-gids niet meer gesloten,krijg decoder niet eens uitgezet via standby knop via afstandbediening of decoder zelf,ik moet dan via de stroomkabel die uitzetten en terug aanzetten om die terug aan gang te krijgen en als dan opname bezig was is die natuurlijk onderbroken en zowiezo ben waarschijnlijk een kluns maar ik krijg nooit de belgacom tv terug aangezet,moet vaak aan en uit gaan zetten eer ik de scherm zie dat die update is aan het doen
misschien dan toch eens een factoryreset doen van de decoder. Kijk https:///posts/5915e45919#FactoryResetbgcDec" target="_blank eens :
Badge
Desnoods dan maar eens bellen voor een nr voor een nieuwe decoder want het lijkt het sterk op dat hij wel naar de vaantjes is.
Beste Carmen,

Kan je mij in een privébericht je abonnementsnummer of klantennummer sturen.
Graag had ik even de lijn gecontroleerd, en indien nodig kan ik u de decoder laten omruilen in één van onze boetieks.

Mvg,

Eva van Belgacom
Ik heb voor een deel hetzelfde probleem. Bepaalde opnames kan ik niet meer bekijken. En daar is blijkbaar geen vaste regel voor. Mijn opnames van de zender 'Anne' kan ik niet meer bekijken, ook niet als ze net gebeurd zijn. Een aflevering van Super8 kon ik gisteren wel nog herbekijken, maar daarnet al niet meer. Een opname van de film 'Slumdog Millionnaire' kan dan wel weer probleemloos bekeken worden. 'k Word er een beetje zot van. Het is (bijna zeker) begonnen toen ik een reset deed omdat het beeld wat verstoord was.
Zelfde probleem hier sinds 2-3 dagen. Ik kan geen enkel opgenomen programma bekijken. De boodschap "even geduld..." komt op het scherm en verder beweegt er niks meer, al laat je het zo een uur staan. je kan enkel terug beweging krijgen als ik terug op de knop pvr druk, dan kom je terug in de lijst met opgenomen programma's. Afspelen gaat dus niet. Er zijn dus duidelijk problemen bij Belgacom
Ik heb gisteravond de decoder een halfuurtje uitgezet en dan weer laten opstarten, en nu was het probleem weg: alle opnames waren weer beschikbaar. Ergens haat ik die logica van de stekker eruit te trekken om iets beter te laten werken; maar deze keer hielp het wel.
Reputatie 7
Badge +1
Het is nochtans de logica zelf. Deze fouten ontstaan in de software op de decoder; bij een heropstart wordt alle software volledig terug ingeladen vanop de servers. bij ernstiger fouten moet je zelfs een factory reset doen, dan wordt de software op de decoder volledig gewist en daarna terug opgeladen vanop de server. Dat verklaart waarom een heropstart het probleem meestal wel oplost. Tegenwoordig heb je al na 3 minuten terug beeld en kun je zappen met de cijfertoetsen of met de channel up en down. De rest komt eerst 10à12 minuten later terug beschikbaar. Je krijgt dan trouwens een verwittigingsscherm dat alles functies terug beschikbaar zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Er is duidelijk een probleem met netwerkopnames (nPVR). Toch zijn die niet definitief verloren, want ik heb tot nu toe alles later kunnen bekijken. Dit heeft vlgs. mij niks met de decoder te maken, want die opnames moeten bij het kijken worden gestreamd vanop de servers (ze staan niet op de decoder). De fout ligt vlgs. mij bij de servers die door het succes van de netwerkopnames niet altijd meer kunnen volgen.

Reageer