Ik zou het wifibereik willen vergroten en zit met volgende situatie. Het signaal komt uit de kelder. Er komt ook 1 (vrij lange) utp-kabel uit de kelder die nu aangesloten is op de decoder van Proximus. Daarnaast hebben we momenteel 2 powerline adapters van Proxiums (al enkele jaren oud). Hoe kan ik best mijn wifibereik uitbreiden zodat het signaal ver genoeg reikt en sterk genoeg blijft?
- Wifi-repeater hebben we al geprobeerd en was niet de ideale oplossing.
- Via een powerline adapter met wifi is een mogelijkheid (kan ik dan een adapter van eender welk merk kopen qua compatibiliteit?).
- Via een apparaat aan de utp kabel die naar boven komt (weet niet of dit mogelijk is).
- Misschien nog een andere optie?
Beantwoord
Wifi-bereik vergroten
Beste antwoord door Wilin
Schakel de WiFi van de BBox uit.
Plaats een WiFi accesspoint bij je TV (je hebt daar toch al een kabel)
Als je BBox echt ver van de plaats waar je wifi wil staat, dan zorgt die alleen maar voor storingen. Het is efficienter om een nieuw accesspoint te installeren daar waar je WiFi wil.
Bekijk origineelPlaats een WiFi accesspoint bij je TV (je hebt daar toch al een kabel)
Als je BBox echt ver van de plaats waar je wifi wil staat, dan zorgt die alleen maar voor storingen. Het is efficienter om een nieuw accesspoint te installeren daar waar je WiFi wil.
This topic has been closed for comments
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.