We zijn ver 2015 en zitten nog altijd op ADSL: wanneer geraakt dit eindelijk opgelost?

  • 8 December 2014
  • 62 reacties
  • 1253 Bekeken


Toon eerste bericht

62 reacties

Zelf testen of er VDSL2 mogelijk is:


1ste manier: surf naar ► http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid" rel="nofollow en klik daar op de link aangeduid als: klik ⇒ ' HIER ' ; (Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk) ....


2de manier surf naar ► http://bgctv.skynetblogs.be/#internetsnelheid" rel="nofollow en klik daar op de link aangeduid als: ' tijdens piekuren en er buiten '


3de manier surf naar ► http://bgctv.skynetblogs.be/#internetsnelheid" rel="nofollow en klik daar op de link aangeduid als: ' ⇒ Lijntest (EdpNet) '


doe best beide testen, 1ste manier en 2de manier, zowel op bestaande klant als op nieuwe klant,

respectievelijk met opgave van telefoonnummer en met opgave van adres, want die kunnen soms verschillende resultaten geven.


Als er geen VDSL mogelijk blijkt te zijn, de test foutmelding geeft of verschillende resultaten geeft,

dan best altijd een privé bericht sturen zodat ze dit kunnen navragen bij de mensen van engineering, door een

privé bericht aan 'Onze medewerkers' door te sturen ⚊▶ http://forum.proximus.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'
Oef, ik verstond eerlijk gezegd niks meer van, maar nu valt alles weer op zijn pootje !-)


Ik heb wel al voorgehad dat de eerste test zegt geen HDTV en uit de tweede test kon je dan wel degelijk afleiden dat er wel VDSL2 mogelijk was en daarom die ik beide testen zoals ik hierboven al uitgelegd heb. Ook kan de test op adres als op adres verschillen geven.


Maar ik heb reeds ondertussen voor honderden mensen, ik kan de tel al lang niet meer bijhouden, die test moeten doen maar nog nooit die foutmelding van 15% waarover u het hebt meegemaakt, ik vraag mij af wat dar den de reden van is dat jij dat wel al zoveel vastgesteld heb, is dat dan regionaal of afhankelijk van via welke server je die uitvoert, 'k zou het niet weten.


Voor al de mensen die het mij al gevraagd hebben, en nog altijd vragen, doe ik eigenlijk de twee testen op adres en op telefoonnummer + nog eens de lijntest (edpnet) , dus in totaal 5 testen en als er ergens tegenspraak is dan vraag ik het via de medewerkers die het dan weer aan de specialisten vragen. Zed dan nog dat ik mijnhuiswerk niet goed doe ;-)
Reputatie 4
Badge +1
Sorry asgaro, ik had uw check niet correct geïnterpreteerd, u situeert zich in een heel specifieke categorie van de resterende 15% zonder VDSL2.


Aangezien er bij u reeds 2 TV's mogelijk zijn via de verouderde ADSL technologie zal u op de Proximus site per definitie NOOIT vooruitzichten vinden voor upgrade naar VDSL2.

Feit is dat bewuste 15% soms plots beschikbaar zijn voor VDSL2 zonder enige voorafgaande melding.
daarom dat je altijd best ook laat checken zoals aangegeven


best een privé bericht sturen zodat ze dit kunnen navragen bij de mensen van engineering


privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ⚊▶ http://forum.proximus.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'
Reputatie 4
Badge +1
Zoals u aangeeft werken de tests uiteraard in 85% van de gevallen maar daar had/heb ik het niet over.


Ik vermoed dat asgaro zich situeert bij de 15% met foutcode die voorheen wél konden getest worden en sinds Proximus enkel terecht kunnen bij 'Onze medewerkers'
Hij werkt nu inderdaad terug maar zoals ik zeg zijn de tabellen met het overzicht op gebied van tv mogelijkheden in functie van het aantal decoders verdwenen


Best is beide methoden gebruiken :


1ste methode: surf naar ► haalbare snelheid en klik daar op de link klik ⇒ ' HIER ' (Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)


2d methode surf naar ► http://bgctv.skynetblogs.be/#internetsnelheid" rel="nofollow en klik daar op de link aangeduid ' tijdens piekuren en er buiten '


En als er geen VDSL mogelijk blijkt te zijn (of de test fout zou zijn 'foutcode 15%) best altijd een privé bericht sturen zodat ze dit kunnen navragen bij de mensen van engineering


privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ⚊▶ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'


Reputatie 4
Badge +1
de link geeft foutcode voor +/- 15% van de checks.


Dus in de zogenaamde probleemregio's waar er géén Proximus TV mogelijk is (dus géén ADSL TV en ook géén VDSL2 TV).
Dat zou inderdaad niet mogen. Echter werkt het hier wel nog zoals het hoort. Zonet nog eens geprobeerd:


Resultaat van de beschikbaarheidstest




Datum

08/12/2014 23:22:17



Product

Proximus TV



Lijnnummer

CENSORED




Status

Beschikbaar



Maximaal aantal tv's

2




Mogelijkheden Proximus TV




U kunt tot 2 tv's aansluiten. Hoeveel tv's wenst u aan te sluiten?





(Maar zoals u ziet staat er nergens de term 'HDTV' wat er dus op wijst dat VDSL niet voorhanden is...)






Deze link heeft tot vandaag gewerkt (heb ik al verschillende keren getest) en nu niet omdat de aanpassingen gebeuren,


trouwens gebruik je beter een andere link (maar nu werkt die ook niet om dezelfde reden ) omdat de uitleg die er vroeger stond nu veel onduidellijker geworden is , je kon vroeger de de tabellen ook zien met TV mogelijkheden enz... nu niet meer.


surf naar ► internetsnelheid en klik daar op de link aangeduid ' tijdens piekuren en er buiten '


Reputatie 4
Badge +1
Ik heb dit reeds eerder gepost omdat de 'TV check' http://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/onze-producten/televisie/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html? sinds de overgang van Belgacom naar Proximus systematisch een foutcode geeft:


  • 'Er is een onverwachte fout opgetreden, gelieve ons hiervoor te verontschuldigen'

Voor uw adres (dus regio's zonder VDSL2 én zonder ADSL TV) zit er inderdaad niets anders op dan berichtje naar 'onze medewerkers'.


  • Hopelijk is uw vraag ook een stimulans voor de programmeur(s) om de 'Online test' terug te laten werken??
Bedankt voor de snelle reactie.


Ik heb zonet een PM naar hen gestuurd.
Je kan wel altijd dit eens laten navragen bij de dienst engineering in een


privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ⚊▶ http://forum.proximus.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'

Reageer