Beantwoord

Videogesprek

  • 17 January 2017
  • 35 reacties
  • 965 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Geachte,
Onlangs is mijn modem Bbox2 vervangen door Bbox 3.
Geen probleem, maar ik kan nog steeds geen videogesprek voeren via Skype.

Toevallig heb ik contact gehad met iemand , werkzaam bij Proximus , aan wie ik het probleem vertelde en deze denkt dat het te wijten is aan “CGN” instelling.
Wat dat is weet ik niet maar blijkbaar zou de configuratie hiervan kunnen gewijzigd worden via de dienst van Proximus .
Volgens zijn info kunt u dat zelf ook wijzigen via MY PROXIMUS-produkten-internet-diensten-wijziging van IP adres.

Vraag :
- is dit juist . Leidt dit tot oplossing ? ..... gevolg ?
- bij wijziging en falen kan men terug zetten zoals voorheen.
- of laten uitvoeren door uw diensten.
- is dit de oplossing ?

Graag uw info aub.
Met vriendelijke groeten,
Jean Paul De Raedt
icon

Beste antwoord door jpdr 20 January 2017, 11:26

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Alstublieft , graag gedaan en dank voor de hulp en tips voor wie hier is tussen gekomen .Groeten
jpdr

Dank voor de info, dit helpt inderdaad.

Mvg

WimL
Reputatie 3
Badge +1
Woe 25/1/2017 12.16

Dag,
Ik had zopas terug contact via Skype en alles ging vlot.
Heb nu al mijn correspondenten in beeld gehad.Geen enkel probleem ondervonden.
Blijkbaar , volgens bericht hierboven, heb ik de laatste versie staan.
Dus de oplossing was dan toch de wijziging van CGN of niet ?
Hopelijk heeft dit toch bijgedragen voor de hulp die u biedt.
Groeten,
Jean Paul
Reputatie 3
Badge +1
Dit is wat er op het scherm komt : bijlage



Had ik niet gezien in een eerder bericht dat er in de cijfers van de laatste versie het cijfer 8 in stond ? of niet.

Open Skype en kies uit het menu Help de optie "Controleer op nieuwe versies"
Reputatie 3
Badge +1
Als ik Skype open onder "Help" - over Skype " zie nog altijd 7.31.01.04 staan.
Ik heb de blokkering tot update verwijderd en vrij gezet en wacht nu tot Skype zelf tot update over gaat of moet ik hem verwijderen en de laatste versie installeren.
Wat doe ik het best ?
jpdr

Ik ben blij dat uw probleem met Skype opgelost is geraakt.

Mag ik u vragen welke Skype versie u momenteel gebruikt ?
Mag ik u ook vragen om toch uw Skype versie nog up te daten. Ik begrijp dat dit opnieuw extra tijd van u vraagt, maar indien u dit ziet zitten zou ik zeer graag weten of in uw geval het probleem lag bij de Skype versie of bij CGN. Door uw probleem beter te verstaan hoop ik om verdere problemen bij andere klanten te vermijden.

Dank

WimL
Reputatie 3
Badge +1
Blijkbaar kunnen openen toch.

We hebben zopas een oproep van familie kunnen openen en toch 1 uur videogesprek kunnen voeren.
Dus , de zaak is weer in orde gekomen.
Bij deze wil ik jullie alvast bedanken voor de hulp en info.
Uiteraard sta ik nog steeds open voor communicatie.
Groeten
Reputatie 3
Badge +1


Omgezet maar kunt u dat openen ?
Aangezien die er tussen staat is het OK , wat ook te verwachten was aangezien de pc maar 4jaar oud is.
je kan eventueel je .bmp saven als jpg of png door bv. je bmp te openen met paint en dan te kiezen om op te slaan en de optie png kiezen
Reputatie 3
Badge +1
Ik zie "SS2E " daar tussen staan maar kan de printscreen niet invoegen als bijlage want krijg weer die opmerking:
Bestandsformaat word niet ondersteund, upload een .gif, .jpeg, .jpg of .png afbeelding.


Dit staat voor de printscreen in de verkenner :
In de printscreen files006 .bmp
in mijn laatste bericht hier juist boven, klikken op cpu-z om het programma te downloaden.
Op het gedownload bestand dubbelklikken om te installeren .......
dan kun je het programma opstarten en in het vak "instructions" zien of sse2 ondersteunt wordt. (zie tekening hier juist boven)

PS: als je het programma liever niet installeert kan je de .zip versie downloaden .
Reputatie 3
Badge +1
Sorry, kunt u eens uitleggen wat ik hier moet doen en hoe aub.
Kan je trouwens controleren met freeware cpu-z of je processor deze ondersteunt.

Reputatie 3
Badge +1
Zoveel ken ik er niet van maar veronderstel, mijn laptop is 4 jaar oud, dat deze wel ok is ?

Ik ga seffens nog eens proberen of de videogesprekken nog lukken en kom dan terug met resultaat.
Groet
Velen zullen ook wel al een recentere processor op hun pc of laptop hebben, want de SSE2-ondersteuning werd al ingevoerd op de pentium 4 processor (2001) en een beetje later ook ingevoerd bij de processors van AMD (2003).
Kan je trouwens controleren met freeware cpu-z of je processor deze ondersteunt.
Reputatie 3
Badge +1
Dag,
Is dit bericht niet goed aangekomen ? Is dit nuttig voor u of wist dat reeds .
groeten
Reputatie 3
Badge +1
Hoera !

wat had ik gedaan :
- oude versie van Skype geinstalleerd.
- toestemming voor automatische updates geblokkeerd in Skype
- CGN gevinkt en dus toegepast.

wat is er gebeurd :
- vandaag had ik Skype opgezet en kreeg een visual oproep van mijn zuster. Terug beeld en klank.
na gesprek de verbinding verbroken en zelf gebeld , resultaat hetzelfde, goed.
- ga nu nog met de anderen proberen
- ga de blokkage van automatische update opheffen en zien wat er gebeurd als Skype zelf reageerd naar de laatste versie.
Hopelijk geeft dit u een beter beeld voor verder zoekwerk en hulp.

PS : ik wil ook nog deze tekst meegeven die ik vond in Skype via Google (1ste link ; waarom kan ik geen videobeeld maken )

Ik kan deze tekst niet als printscreen ingeven bij de icoontjes onderaan want het wordt niet ondersteund, moet jpg, enzz zijn., vandaat de gecopieerde tekst hier :
***************************************

Waarom kan ik geen videogesprekken voeren met de nieuwste versie van Skype voor Windows?

In de nieuwste versie van Skype voor Windows hebben we een paar wijzigingen doorgevoerd ter verbetering van videobellen, groepsvideobellen en het delen van het scherm. Helaas hebben deze wijzigingen er ook toe geleid dat videobellen en scherm delen op sommige oudere pc's niet meer werkt.

Als uw computer geen SSE2-ondersteuning heeft, kunt u niet meer gebruikmaken van videobellen en scherm delen. De meeste moderne computers hebben SSE2-ondersteuning (een processorinstructieset die in 2001 werd geïntroduceerd), maar er zijn nog steeds computers die niet alle functies van de nieuwste Skype-versie kunnen gebruiken.

Helaas zijn er geen plannen om de ondersteuning voor deze oudere computers uit te breiden, maar u kunt Skype nog steeds op een groot aantal andere computers en mobiele apparaten gebruiken.

Meer informatie over de minimale vereisten voor het uitvoeren van Skype op alle ondersteunde apparaten.

**************************
groeten en goede avond.
Onderaan het "reageer" tekst invoervak zie je balk met deze iconen:


dan klik je op het linkse icoon:

Reputatie 3
Badge +1
Ik heb met opzet een oudere versie opgezet omdat , volgens mij, het probleem is opgedoken met de laatste update.
Momenteel kan ik geen test doen want er is niemand van mijn correspondenten ONLINE.

Ik heb hier een tekst ontdekt , bij Skype, maar hoe kan ik die hier inbrengen. Het is een printscreen.file
De versie op mijn pc is 7.31.80.104 en ik had ze net geinstalleerd vanaf Skype.com.

@jpdr Gelieve eerst te testen of het nu werkt op de versie die je staan hebt, En dan pas een update te doen. Ik zou graag weten of de geode werking afhangt van het versienummer.
Is dit niet de laatste versie 7.31.32.104 http://skype.nl.downloadastro.com/
Reputatie 3
Badge +1
Ik kan momenteel Skype niet testen want geen enkele van mijn correspondenten ( maar 3) is momenteel ON LINE
ik werk op een laptop HP met windows 7
De Skype versie is 7.31.0.104 (is deze versie mogelijks de laatste update geweest ?)
dag,
Ik heb al verschillende keren gehoord om CGN uit te schakelen en lees ik in de laatste alinea (@Martin) dat het in dit geval is misgelopen.
bedoelt u hiermee dat ik fout heb gehandeld en nog meer problemen ga hebben ? Ik heb ook bemerkt dat ik niet kon terug keren en dit was één van mijn vragen.

Enkele punten:
  • uit mijn vorige post: "Ik zie in onze systemen dat je CGN hebt uitgezet." Toen ik deze morgen de geschiedenis op je lijn liet nakijken bleek dat CGN vandaag werd uitgezet. Dus ging ik ervan uit dat je dit via MyProximus gedaan had.
  • Het automatisch uitzetten van CGN op het moment dat je jouw nieuwe modem installeerde heeft voor een of andere reden niet correct gewerkt. Dit zijn we nog aan het onderzoeken.
  • Is het mogelijk om nu te testen of skype opnieuw werkt?
  • Is het mogelijk om ons extra informatie door te geven zoals versie windows / versie skype?
  • Op vlak van CGN sta je nu terug op de instelling van voor Oktober: geen CGN actief

Dus om op je oorspronkelijke vragen te beantwoorden:

- is dit juist . Leidt dit tot oplossing ? ..... gevolg ?
  • Hopelijk is dit de oplossing, zoals eerder vermeld hebben we het nog niet kunnen reproduceren, maar bij een aantal klanten heeft dit wel degelijk geholpen, zoals je contact ook vermeld heeft
  • gevolg van het uitzetten van CGN: geen negatief gevolg voor jou als klant
  • CGN (Carrier Grade NAT) is een overgangs maatregel om het beperkt aantal IPv4 adressen op te vangen tot de hele wereld IPv6 gebruikt (er zijn meer toestellen verbonden aan het internet dan dat er IPv4 adressen bestaan), dus zonder CGN zouden we niet in staat zijn om iedereen te verbinden.

- bij wijziging en falen kan men terug zetten zoals voorheen.
  • Alles staat nu op de instellingen van voor oktober
- of laten uitvoeren door uw diensten.
  • Niet meer nodig
- is dit de oplossing ?
  • zoals eerder vermeld: ik denk het wel
Reputatie 3
Badge +1
dag,
Ik heb al verschillende keren gehoord om CGN uit te schakelen en lees ik in de laatste alinea (@Martin) dat het in dit geval is misgelopen.
bedoelt u hiermee dat ik fout heb gehandeld en nog meer problemen ga hebben ? Ik heb ook bemerkt dat ik niet kon terug keren en dit was één van mijn vragen.

Reageer