Beantwoord

Videogesprek

  • 17 January 2017
  • 35 reacties
  • 966 Bekeken


Toon eerste bericht

35 reacties

Wim L, dank je voor de informatie.
Beste

Ik zie in onze systemen dat je CGN hebt uitgezet. Werkt het nu wel?

We zijn nog op zoek naar meer informatie over dit probleem. Kun je ons vertellen welke versie van Skype je gebruikt, en het versienummer?
Gebruik je de website?
Gebruik je Skype Preview (windows 8/10)?
Gebruik je Skype for Windows? (het versienummer van Skype vind je onder 'Help' - 'About Skype'. Laatste versie is: 7.31.80.104)
Gebruik je Skype op een MAC? Wat is je OS versie, wat is het versienummer van Skype?
Gebruik je een app op tablet of smartphone.?

We hebben reeds verschillende voorvallen gezien waar deze combinatie van CGN en Skype zorgt voor problemen, maar niet iedereen heeft er last van en we hebben het ook nog niet kunnen reproduceren in onze test omgevingen, daarom dat ik hier zoveel mogelijk info vraag zodat we verder kunnen zoeken naar de oorzaak.

@Martin: op dit moment werken niet alle diensten op de BBox3 100% goed samen met CGN, Om deze reden schakelen we CGN uit indien we een BBox 3 zien. In dit geval is dit blijkbaar misgelopen. We zijn dit aan het nakijken.
Reputatie 3
Badge +1
Ok, ik zal het eens proberen.Ik laat iets weten achteraf.
Grtn
CGNAT biedt geen voordeel voor de klant wel voor proximus om publieke IPv4 adressen uit te sparen.
Dus waarom twijfelen je kan zonder probleem deze optie: "Change configuration to a public Ipv4 address, without translation!" aanvinken, zelf al is het geen oplossing voor je probleem.
En dat je gewisseld hebt voor een b-box3 is een pluspunt want heeft voordelen t.o.v b-box2.
PS: bbox3 specificaties
Reputatie 3
Badge +1
Martin,
Dit is juist de aard van mijn vraag :
Vraag :
- is dit juist . Leidt dit tot oplossing ? ..... gevolg ?
- bij wijziging en falen kan men terug zetten zoals voorheen.
- of laten uitvoeren door uw diensten.
- is dit de oplossing ?


Ik heb al geruchten gehoord dat dit de oplossing was van iemand is maar hierboven lees ik dan dit enkel van toepassing is op de bbox 2. Waarom moest ik dan wisselen.

Vooraleer ik dit uitvoer wou ik graag zeker weten of het wel dit is. Dus , twijfels alom en wie weet het juiste ? Zijn er mensen met hetzelfde probleem en hoe is het opgelost ,
Hey Jpdr, Je zou kunnen de optie: "Change configuration to a public Ipv4 address, without translation!"
kunnen aanvinken om te zien of het dan wel goed werkt, dit zorgt vaak voor problemen met port forwarding.
CGN ofwel Carrier Grade NAT is momenteel enkel actief op BBox2,

Hey Wilin, Dit verbaasd mij wel, dat het iets uit maakt welke B-box je hebt?
Is daar een uitleg voor?
Reputatie 3
Badge +1
Tot voor enkele maanden had ik geen enkel probleem met Skype.
Op bepaalde dag was het gedaan.
Bij een oproep naar een familielid liep de oproep door, doch toen deze antwoordde kwam op het scherm een secondenteller en bij 11 à 13 seconden stopte die en verbrak deze link . Idem in omgekeerde richting, wanneer ik wil antwoorden op het telefoontje of de camera begint de secondenteller te werken en verbreekt na 11 sec. .
Ik bleef echter in contact maar met schriftelijke berichten. Wederzijds. Het zijn dus de videobeelden en audio die niet doorgingen.
Dit bleek (?) achteraf te wijten aan een update van Skype die is doorgevoerd. Er blijkt een uitleg te zijn dat er blijkbaar geen ondersteuning meer wordt gegeven van SS2E.
Wat dat betekent weet ik niet en sinds die "update " is het niet meer mogelijk nog audio en videobeelden te gebruiken. Schrijven , onderaan , en doorsturen gaat.
Zo, dit om u een juiste info te geven van het probleem.
Ik heb al gehoord dat mijn JAVA verouderd zou zijn ??
De beelden , die u hierboven meegeeft , heb ik gevonden maar nog niets gedaan van daar mijn vragen bij het begin van de topic.
Ik werk op de laptop.
groeten,
Reputatie 6
Badge +3
Indien je toch (nog) op CGN staat kun je dat op MyProximus uitzetten:


Deze pagina vind je onder Mijn Producten, Internet, Diensten
Reputatie 6
Badge +3
CGN ofwel Carrier Grade NAT is momenteel enkel actief op BBox2, dus in principe zou je hier geen last van mogen hebben. Wat gebeurt er juist als je een video gesprek probeert op te zetten?
Werkt audio alleen wel nog?

Heb je eens een reboot van je PC geprobeerd?
Is het op je PC, of op je smartphone, of TV, ....
Via kabel of WiFi?

Sinds wanneer heb je de problemen?

Reageer