Beantwoord

V4 V5 Decoder

  • 19 December 2015
  • 26 reacties
  • 4415 Bekeken

Kan men de V4 decoder blijven gebruiken, ik bedoel, de V5 gewoon in de doos laten?
Met de V4 met de harde schijf kan in nu verschillende programma's tegelijk opnemen, maar dat zou met de V5 nog maar één zijn .
Als dat zo is, is het een serieuze stap achteruit .
Is er een mogelijkheid om toch verschillende op te nemen ?
Bij Telenet gaat dit wel .
icon

Beste antwoord door Elsa 19 December 2015, 17:18

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Normaal moet dat wel kunnen om simultaan verschillende programma's op te nemen, de huidige situatie is dat men 1 PVR opname kan doen en simultaan verschillende nPVR opnames althans toch met de V4.
Bij Telenet kan men slechts 2 opnames doen op de harde schijf wel te verstaan, want nPVR opnames kent men niet bij Telenet.
snipper schrijft: Met de V4 met de harde schijf kan in nu verschillende programma's tegelijk opnemen, maar dat zou met de V5 nog maar één zijn .

Dat maakt niet uit of het een v4 of v5 is.
je kan maar één overlappend programma in tijd, op de harde schijf van je v4 of v5 decoder, het eerste wordt op je Harde schijf opgenomen en de volgende die overlappen in nPVR dus op de servers van Proximus
Reputatie 7
Badge +1
De nieuwe interface voor de V4 is wat mij betreft een complete miskleun.Ik zou eigenlijk liever teruggaan naar de vorige versie, maar dat zal wel niet mogelijk zijn. De combinatie met de nieuwe Proximus TV app. met al de nieuwe functies (series in nPVR programmeren en nPVR-opnames bekijken) is toch niet mogelijk. En het is voorlopig een pure gok om nog vanop de decoder series te programmeren.Ik ga terug alles individueel online programmeren zoals voorheen. Ook series ga ik dus niet meer op de decoder programmeren. Ik laat er voor de test nog wel een paar doorlopen.
Nochtans zou dit moeten mogelijk zijn want als ik het antwoord van een medewerker gelezen heb dat ze de uitrol van de nieuwe interface op sommigen hun V5 'on hold' gezet hebben wegens nog te veel problemen, dan zouden ze dit ook voor u kunnen terug draaien als je vindt dat er nog te veel problemen zijn.
Reputatie 6
Badge +2
Als ze willen kunnen ze de oude opnieuw installeren maar dat is het hem juist, de wil is er niet.
Reputatie 7
Badge +1
Nochtans zou dit moeten mogelijk zijn want als ik het antwoord van een medewerker gelezen heb dat ze de uitrol van de nieuwe interface op sommigen hun V5 'on hold' gezet hebben wegens nog te veel problemen, dan zouden ze dit ook voor u kunnen terug draaien als je vindt dat er nog te veel problemen zijn.
de problemen zijn zo manifest, dat het voor een doorsnee gebruiker echt niet meer bruikbaar is. Ik red me er altijd wel uit, met TVR of met dubbel programmeren op de Telenet digicorder. Maar zo zou dat toch niet mogen zijn? Zeker niet dat dit al weken zo is...
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb op mijn V5 en V4 nog altijd de oude SW versie, hopelijk blijft dit noch een tijdje zo tot wanneer de opname problemen van de baan zijn, ging in oktober worden opgelost met de nieuwe SW, dat zei PX begin dit jaar toch?
mvg
In ieder geval heeft Proximus het puschen van deze nieuwe software, op decoders die deze nog niet gehad hebben, vertraagd om wille van de vele problemen!
Reputatie 7
Badge +1
In ieder geval heeft Proximus het puschen van deze nieuwe software, op decoders die deze nog niet gehad hebben, vertraagd om wille van de vele problemen!
Ik heb nu spijt dat ik het zelf me een FacR gepushed heb (maar ik moet er nu bijna dagelijks een doen). De problemen zijn vooral dat het niet meer betrouwbaar is. Zoëven nog de nog geprogrammeerde serieopnames gecheckt, en er waren weer afleveringen uit verdwenen. Als ik dan de serie wis met "alles wissen" duurt het even vooraleer je dat online terug kunt programmeren. De optie "opnemen in HD " komt dan altijd terug; Na een tijdje (? soms meer dan 2 uur) gaat het dan toch. Maar die gewiste serieopname duikt dan helaas toch terug op in de lijst, zodat het dan dubbel geprogrammeerd staat... Enfin, gisteren alles toch normaal kunnen bekijken, maar de ergerlijke neveneffecten blijven opduiken. Ik ga nu zeker geen nieuwe programma's meer op de decoder als serie (alle afleveringen) programmeren. De nog werkende laat ik voorlopig staan voor de test, maar het zijn er steeds minder. PVR programmeren is nu sowieso alleen maar zeker als je manueel programmeert, maar dat is een hele beproeving als je ook nog eens de titel moet ingeven.
Reputatie 3
Badge
@ Sinjoor

Heb je de V4 gekocht destijds? Indien je deze huurt, bel gewoon naar Proximus en zeg dat die schijf raar doet en vraag een ticketnr. Ga daarmee naar Proximus center en vraag een V5 of een V5 compact. Normaal vind je op vele plaatsen nog een V5 (tot einde stock). Zo verlies je uw opnamemodaliteiten (harde schijf) en kan je genieten van de nieuw app, interface,...

Indien je de V4 gekocht hebt zal je nog even geduld moeten hebben, spijtig genoeg!
Het gaat uiteraard om een gekochte want met al die miserie die Sinjoor reeds gehad heeft zou hij al lang deze proberen omgeruild gekregen te hebben mijn gedacht, zoals ze in de kampioenen zeggen ;-)
Niet te verwonderen dat hij er al gedacht had om een v5-c te kopen moest dit nog mogelijk geweest zijn
Reputatie 7
Badge +1
@ Sinjoor

Heb je de V4 gekocht destijds? Indien je deze huurt, bel gewoon naar Proximus en zeg dat die schijf raar doet en vraag een ticketnr. Ga daarmee naar Proximus center en vraag een V5 of een V5 compact. Normaal vind je op vele plaatsen nog een V5 (tot einde stock). Zo verlies je uw opnamemodaliteiten (harde schijf) en kan je genieten van de nieuw app, interface,...

Indien je de V4 gekocht hebt zal je nog even geduld moeten hebben, spijtig genoeg!

neen, gekocht dus...
Op den duur zou een mens toch spijt krijgen er ene gekocht te hebben,hé sinjoor , maar het aanbod om een v5-c voor 50€ kon ik toch ook niet laten liggen 😉
Reputatie 3
Badge +1
Net als jdm_01 heb ik een V4 en V5 met oude interface. Ik had het in het begin ook overwogen om een facq-r te doen, maar prijs mij nu eveneens gelukkig dat ik mijn nieuwsgierigheid heb kunen bedwingen. Mensen ... als ik dit hier lees, met al die bugs, het is om er moedeloos van te worden 😠. Sinjoor76, ik wens je nog héél véél geduld toe !
Reputatie 7
Badge +1
Op den duur zou een mens toch spijt krijgen er ene gekocht te hebben,hé sinjoor , maar het aanbod om een v5-c voor 50€ kon ik toch ook niet laten liggen ;-)
spijt heb ik er nooit van gehad. De eerste was juist geen 2 jaar oud, toe die stuk ging door een blikseminslag. Die werd zeer coulant in garantie vervangen door een nieuwe V4 ergens in april 2014.zodat die nu nog maar ca. 1 1/2 jaar oud is. De problemen liggen niet aan het apparaat maar aan de interface. Blijkbaar zijn er deze nacht toch nog een paar dingen foutgelopen. Maar hoofdzakelijk met de serieprogrammatie. Ik vervang die nu geleidelijk door aparte programmatie online (webapplicatie of TV Overal). Ik heb al vastgesteld, dat de afleveringen dan toch gegroepeerd per serie in de opnamelijst komen (enfin dat was toch zo een tijd geleden voor ik met de systematisch serieprogrammatie begonnen ben).
Reputatie 6
Badge +2
Net als jdm_01 heb ik een V4 en V5 met oude interface. Ik had het in het begin ook overwogen om een facq-r te doen, maar prijs mij nu eveneens gelukkig dat ik mijn nieuwsgierigheid heb kunen bedwingen. Mensen ... als ik dit hier lees, met al die bugs, het is om er moedeloos van te worden 😠. Sinjoor76, ik wens je nog héél véél geduld toe !

Mijn decoder is een V4 en die installatie van die nieuwe software is pas voor 2016 maar als ik al die klachten hoor ben ik er niet rouwig om dat ik moet wachten op die nieuwe software, het is beter dat die bugs volledig weg zijn vooraleer die nieuwe software wordt geïnstalleerd.
Er is een spreekwoord die zegt dat haast en spoed zelden goed is en dat is hier zeker toepasselijk.
Reputatie 5
Badge +3
Inderdaad, normaal doe ik dit ook altijd met een FacReset, ben voorstander van de nieuwe versies om up to date te blijven, maar heb mij gelukkig op tijd kunnen inhouden, na het lezen hier op het forum van al die opname problemen, met de oude SW waren er al, met de nieuwe is het nog slechter geworden...herinner mij nog zeer goed de uitrol van de charles SW, man hoelang heeft dit niet geduurd tot dat alles een beetje bugvrij werkte. Dus voor mijn part moeten ze het nog niet al te gauw pushen.
mvg
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb een V5 HDD en heb de nieuwe interface binnengehaald via een FR. Dat laatste zou ik misschien niet meer doen, want er zal duidelijk wel een reden geweest zijn om die niet overal uit te rollen.

Maar .... ik heb eigenlijk geen klagen: ik heb zeker niet meer problemen met opnames dan vroeger, hoewel ik ook nog een paar bugs heb. Ik kan mijn opnames nu ook bekijken op mijn WP. Ik kan nog altijd meer dan 2 gelijklopende uitzendingen opnemen en daarna afspelen. Het ergste is dan eens een'serverfout', maar even de stekker uit en we zijn weer vertrokken (dat kennen we ook nog van vroeger). Ik ben dus duidelijk een van de gelukkigen.

Nu dat recente gesukkel met de V4 is er toch ver over en de combinatie V4 en V5 zal dus ook wel voor problemen zorgen. Dat laten voortslepen tot midden 2016 (als de geruchten kloppen natuurlijk) is onaanvaardbaar.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb een V5 HDD en heb de nieuwe interface binnengehaald via een FR. Dat laatste zou ik misschien niet meer doen, want er zal duidelijk wel een reden geweest zijn om die niet overal uit te rollen.

Maar .... ik heb eigenlijk geen klagen: ik heb zeker niet meer problemen met opnames dan vroeger, hoewel ik ook nog een paar bugs heb. Ik kan mijn opnames nu ook bekijken op mijn WP. Ik kan nog altijd meer dan 2 gelijklopende uitzendingen opnemen en daarna afspelen. Het ergste is dan eens een'serverfout', maar even de stekker uit en we zijn weer vertrokken (dat kennen we ook nog van vroeger). Ik ben dus duidelijk een van de gelukkigen.

Nu dat recente gesukkel met de V4 is er toch ver over en de combinatie V4 en V5 zal dus ook wel voor problemen zorgen. Dat laten voortslepen tot midden 2016 (als de geruchten kloppen natuurlijk) is onaanvaardbaar.

Ja Marleen, de V5 (mét HDD) zit tussen de V5c (die goed werkt vlgs Elsa), en de V4, waar het al kommer en kwel is, en waar ook het mobiel afspelen van opnames met de Px TV app.nog altijd uitgesloten is.
Sinjoor schrijft : V5c die goed werkt vlgs Elsa
sedert de softw. nte...10.82 is het serieus verbeterd bij mij.
Ik ben daar wel voorzichtiger in geworden, want zoals ik gezegd heb kan je moeilijk veralgemenen omdat het bij mij goed werkt geeft geen garantie dat het ook bij iemand anders even goed gaat werken, om maar een klein voorbeeld te geven, de RF afstandsbedieningsfunctie werkt bij mij zonder probleem, maar zoals er ook al gepost geweest is zijn er toch die met deze zelfde software en zelfde decoder problemen met deze RF sturing ondervinden tot traag en zelf niet reageren op de commando's. Om maar iets op te noemen kan de hardware versie bv. verschillen en mss al een rol spelen, kortom vele factoren spelen mee die niet altijd duidelijk zijn en trouwens moest het niet complex zijn dan zouden de problemen veel gevallen ook veel vlugger kunnen opgelost worden ook.
Want zoals je ziet op een andere post kunnen ze heel vlug een software bijsturen zoals voor de Radio functie van de decoder/afstandsbediening waar nu bv de pijtjes up en down vervangen worden door de CH+/- knop, maar om een aanpassing te doen om bugs te verwijderen dat is niet altijd zo gemakkelijk en evident om het in een korte tijdspanne te verwezelijken!
Reputatie 3
Badge
Bij mij werkt ook alles heel goed op de V5 compact met de software 10.82.

Het enige wat ik heb is dat het beeld nog steeds hapert bij het afspelen van opnames. Dit probleem kan omschreven worden als een framedrop. Komt 2 tot 3x voor bij het bekijken van een opname. Alsof de decoder het signaal even niet gebufferd krijgt. Vermoedelijk weer softwarebug of overbelasting server,...
Server overlast denk ik, in ieder geval nog niet voorgehad ook niet met 10.82 en ook niet met de twee vorige versies, in feite nog nooit voorgehad , 'k zal hier door heel goeie serverkens bediend worden 🙂
Reputatie 7
Badge +1
Server overlast denk ik, in ieder geval nog niet voorgehad ook niet met 10.82 en ook niet met de twee vorige versies, in feite nog nooit voorgehad , 'k zal hier door heel goeie serverkens bediend worden :-)
Hetr enige wat ik heb (V4) is ddat na het doorspoelen in een nPVR-opname, het terug afspelen even hapert met schokkend beeld en geluid, maar dat duurt maar even; Voor de rest tijdens het afspelen loopt alles normaal. Ik moet wel zeggen dat ik al meer dan een week geen gevallen meerheb gehad van een nPVR-opname die niet wilde starten. Maar er zijn nog veel problemen met die serie-opnames die verdwijnen, ofwel nog voor de opname ,ofwel tijdens de opname. Maar al wat ik "online" programmeer en dus aflevering per aflevering, geeft geen enkel probleem. En PVR-series kan je duidelijk niet meer pushen.
Ja de toekomst wordt cloud opnames, dus aan PVR gaan ze mss niet veel energie meer insteken, enfin dat denk ik maar
Reputatie 7
Badge +1
Ja de toekomst wordt cloud opnames, dus aan PVR gaan ze mss niet veel energie meer insteken, enfin dat denk ik maar
Ook bij het afspelen van PVR-opnames is er duidelijk iets mis met de tijdsbalk die alleen een blauwe lijn aangeeft en een totaal onzinnige tijdsduur. Maar als ze PVR-opnames gaan blijven ondersteunen, kunnen ze maar beter deze bug er ook nog uithalen. Het rare is, dat het enkel met PVR-opnames van sedert de nieuwe interface is, Bij het afspelen van PVR-opnames van daarvoor is de tijdsbalk (gelukkig) nog normaal. Het hangt dus duidelijk samen met het (nieuwe) serie-opnamesysteem.

Reageer