UHD Decoder

  • 27 February 2015
  • 61 reacties
  • 1437 Bekeken

Proximus zou volgend jaar met UHD ondersteunende decoders uitkomen,

waarbij de bitrates natuurlijk wel zullen verhogen en beter kwaliteit zouden leveren dan UHD via internet.

61 reacties

Badge +1
Zie ik hier iets over het hoofd? Ze zijn momenteel toch bezig alle V4 decoders te vervangen door V5 mini. Waarom zouden ze dat doen als ze van plan zijn om binnenkort een nieuwe decoder op de markt te brengen?
Daar was sprake van een jaar geleden (ivm UHD) maar verder hoor je daar niks meer over en dat er een opvolger komt op de v5-mini (v5-compact) dat zal wel zeker en vast gebeuren , net als er opvolger op de v3 gekomen is en dan op de v4 en ook op de v5, zal er ook wel ene komen op de v5-compact, alleen staat de maand en het jaartal er nog niet op ;-))
De toekomst brengt wel raad :-))
Reputatie 6
Badge +2
Zie ik hier iets over het hoofd? Ze zijn momenteel toch bezig alle V4 decoders te vervangen door V5 mini. Waarom zouden ze dat doen als ze van plan zijn om binnenkort een nieuwe decoder op de markt te brengen?

Het zijn de V3 en V3b decoders die worden vervangen door een V5 mini, vervanging van V4 decoders is niet aan de orde.
Dat is voor later als de uhd decoder er zal zijn ;-))))
"k zal nog maar voor de duidelijkheid nog er op wijzen dat het een grapje is (voorlopig toch) :lol:

NB: een nieuwe decoder op de markt brengen houdt niet per definitie in dat de oudere decoders onmiddellijk moeten vervangen worden.
Stel dat de UHD decoder er zou komen dan moet je niet direct de v5 of V5-c vervangen want het zou kunnen dat zo'n UHD abonnement bv duurder wordt en je dan eerst voor dit abonnement gaat moeten kiezen en dan pas je v5/V5c gaat kunnen omruilen.
(louter gesteund op speculaties van sommigen )
Reputatie 6
Badge +2
In 2020 dus. 😃
V5 mini die zal verdwijnen omdat er te veel klachten erover zijn en dat er geen scherm is. Is vooral onhandig voor de radio je moet iedere keer de tv aanleggen om te zien welke zender je wil hebben.

Wij zijn gewoon dat PX te snel toestellen op de markt brengt die wel goed werken maar niet de software. Kijk maar bv naar jullie swipebox Proximus jullie hebben er nog niet veel van verkocht en wat ik lees brengen de meesten klanten hem terug omdat hij niet alle formaten ondersteund. En de collega's kunnen het wel en ze zijn ook goedkoper in aankoop.

Als wij nu kijken naar de nieuwe speler op de markt Mobistar die brengen in mijn ogen een decoder uit zoals het moet 🙂.
https://www.mobistar.be/sites/b2c/files/decoder.pdf

Je kan er zelf een satelliet op aansluiten. DVT antenne enz. is in mijn ogen een doordacht toestel waar je alles kan aansluiten wat je maar wil.
Misschien dat overmorgen PX hier als 1 april mop ons een super decoder zal voorstellen. 😉
Maar vergis je niet, de klachten stromen ook al binnen over MOB/Orange, maar we zullen maar veronderstellen dat het nog in zijn kinderschoenen staat zeker :-))
Het is ook zo dat dit te verwachten was dat er bij een probleem je zou mogen horen nee het zit bij TN en vice versa , net het zelfde probleem als je bij een ander provider gaat die van de Px infrastructuur gebruik maakt.
Er zijn overal klachten bij ieder provider Elsa van hun hun klanten gelijk welke maatschappij het is.
En ieder provider zal nooit al zijn klanten gelukkig kunnen maken met aanbod van look en software.

Brengen nu al de spelers vanaf morgen een nieuwe decoder aan die UHD ondersteunt als klant ben je er niets mee om de simpele reden dat er nog geen enkele zender UHD aanbied. Wel de steamdiensten UHD. Wij zien wij zeker UHD nog niet voor 2020 op de gewone tv kanalen.
De klant wilt inderdaad ook altijd meer en meer, 't is niet simpel !
V5 mini die zal verdwijnen omdat er te veel klachten erover zijn en dat er geen scherm is. Is vooral onhandig voor de radio je moet iedere keer de tv aanleggen om te zien welke zender je wil hebben.

Wij zijn gewoon dat PX te snel toestellen op de markt brengt die wel goed werken maar niet de software. Kijk maar bv naar jullie swipebox Proximus jullie hebben er nog niet veel van verkocht en wat ik lees brengen de meesten klanten hem terug omdat hij niet alle formaten ondersteund. En de collega's kunnen het wel en ze zijn ook goedkoper in aankoop.

Als wij nu kijken naar de nieuwe speler op de markt Mobistar die brengen in mijn ogen een decoder uit zoals het moet 🙂.
https://www.mobistar.be/sites/b2c/files/decoder.pdf

Je kan er zelf een satelliet op aansluiten. DVT antenne enz. is in mijn ogen een doordacht toestel waar je alles kan aansluiten wat je maar wil.


Is een kompleet oubollige doos ! Hebt u dat pdf document gelezen ? .. zelf naar udates zoeken ? komaan zeg ! en een kompleet nutteloze DVB-T aangezien elke TV dat tegenwoordig zelf in huis heeft ? ... en "naar zenders zoeken" bij installatie en zonder enig eindicatie over wat het hier eigenlijk gaat ?
Sorry hoor maar in vergelijking met de 2 grote spelers lijkt dit een boxske met technologie van 20 jaar terug. Heck, met een beetje zweet en soldeer steek ik er zelf zo eentje ineen ! en 't is niet omdat men "iets" kan aansluiten dat het ook nog werkt of enig nut heeft !

Reageer