TV overal op PC werkt niet meer

  • 15 September 2015
  • 80 reacties
  • 1737 Bekeken


Toon eerste bericht

80 reacties

Inderdaad er zijn er nog die TVO problemen gemeld hebben na upgrade naar IOS9 en niet zo verwonderlijk als je weet dat dit al altijd het geval geweest is na ieder IOS upgrade!!!!!
NB: dit is wel niet rechtstreeks een TVO probleem, maar velen ondervinden zelf problemen met het upgraden zelf naar IOS9 en ook niet verwonderlijk is ook gebeurd bv met upgrade naar Windows 10 enz....


om het met enkele spreekwoorden uit te drukken:


De kat uit de boom kijken


haast en spoed is zelden goed enz.... knipoog
TVO is nog altijd een probleem kindje frons
Reputatie 5
Badge +1
Ter info , om onverklaarbare reden, werkt tv overal terug op ipad onder ios9 ...


Deed de test en volgde de inlogprocedure, en tot mijn verrassing : tv overal ...


Oef ....


Nu nog op de pc, maar dat zal wat anders zijn, denk ik ( authentificatieprobleem ) ...eigenaardig dat dit zomaar optreedt zonder wijzigingen op pc , noch in de software van de pc . Vermits het een autentificiatieprobleem is, dient de oorzaak gezocht te worden bij Proximus.


Reden te meer daar de medewerker daar ter plaatse met mijn userid en paswoord op zijn pc met win8 , er ook niet in slaagde om tv overal te laten werken op zijn pc ...


Ro
Inderdaad misschien best afwachten tot zij met iets voor de dag komen, je kan natuurlijk van alles en nog wat proberen maar je bent nooit zeker dat het zal helpen natuurlijk, ik heb vroeger (gelukkig al lang geleden en geen problemen meer gehad achteraf met TVO) bij problemen ook van alles geprobeerd door de toestellen te ontkoppelen, paswoorden te veranderen enz..... een mens probeert van alles en nog wat op den duur!
Reputatie 5
Badge +1
Elsa, ik heb de indruk dat jij nogal technisch onderlegd bent, als ik zo het forum bekijk. Weet jij exact wat die foutcodes beteken : error code 0x38cf081d en error text DPWWA2077E . Het heeft te maken met authentificatie . Kreeg weeral medewerkster aan de lijn, die het probleem wilde enten op windowz10, maar stelde dat het iets anders was. Zij ging haar coach inschakelen .... Dat is nu al de derde medewerker die ik aan de lijn krijg , zij werken precies niet samen over een case, maar blindelings naast mekaar .


Je zou misschien best eens klacht indienen (probleem beschrijven) via online mail formulier ▬►contact_email

Als het nog is gelijk vroeger wordt dit verder behandeld door 2de lijnsonderhoud en wordt je ook telefonisch gecontacteerd
Reputatie 5
Badge +1
Elsa, dit heb ik al verschilende keren gedaan.


Resultaat is dat ik al medewerkers aan de lijn gehad heb, tot op heden een drietal.


Steeds is de openingszin : ja ... windows 10 is ...


Tot je verder details geeft, maar dan haken ze af. Ze geven dat verder aan een coach ...


Gisteren ging een medewerker een CASE lanceren ( is blijkbaar de methode om een probleem in detail uit te zoeken ). Vandaag medewerker aan de lijn gehad die van de case niks wist en terug van nul startte ... zal het doorgeven aan de coach.




En dan nog iets .... krijg een mail van een medewerker over mijn gesignaleerd probleem deze morgen dat tv overal niet meer werkte op ipad sinds ios9. Hij beweert dat het effectief zo is dat tv overal niet werkt onder ios 9 en er binnenkort een nieuwe app komt, die dat wel kan. Tot mijn grote verwondering speelt op dit moment tv overal op mijn ipad onder ios9 ... Begrijpe wie begrijpe kan.


En dan mag je moed en geduld niet verliezen ...


Ro
Dag Ro,
we zijn dit aan het behandelen en zoeken wel degelijk een oplossing. Nog even geduld.
Bedankt voor het begrip.
MVG,
Wim
Ro, eerlijk gezegd begrijp ik het ook niet meer goed, dat het met ios9 nu wel goed werkt bij u, en nochtans zijn er nog anderen die melden dat het op hun ios9 niet meer werkt, dus waarom werkt het dan bij de ene wel en bij de andere niet ?


Bij mij werkt TVO overal wel op windows 10 en bij u dan weer een foutmelding, het is ook zo dat er al geweest zijn die dezelfde foutmelding gekregen hebben als u en dan kon Proximus daar wel iets voor doen, maar wat hebben ze dan gedaan dat weet ik dan ook weer niet.


Het is wel zo dat die authentificatie kan verkeerd lopen aan beide zijden dus zowel bij de klant als bij Proximus, en aangezien het bij anderen ook werkt op windows 10 zou ik eerder denken dat het aan de kant van PX ergens verkeerd loopt.


Er zijn toch onlangs geen upgrades geweest op je windows 10 toestel, dat dat er eventueel zou kunnen voor gezorgd hebben dat het nu mis loopt?
Reputatie 5
Badge +1
Elsa, ik begrijp het evenmin. Ik stond versteld deze namiddag als ik toch mijn ipad testte ( met ios9 ) en tv overal perfect werkte en nog steeds.


Waarom dan bij mij wel en bij andere niet en de bevestiging van een Proximus medewerker aan mij dat tv overal NIET werkt onder ios9 ...


En met tv overal op pc ... bij de enen wel ... bij de anderen niet ... Technisch zou je toch denken dat het uniform zou dienen te werken .


En Elsa, als een medewerker bij Proximus met mijn userid en mijn paswoord op zijn pc daar ( met win8 zei hij ) ook geen tv overal kan activeren, en de foutmelding krijgt, dan zou ik toch veronderstellen dat het bij Proximus zelf zou zijn waar het probleem zich stelt.


Maar ik krijg goede hoop, nu een medewerker van Proximus ( zie hierboven Wim ) ten stelligste een statement doet dat er aan gewerkt wordt ...


Dus laten we afwachten .. maar nogmaals leuk is dit niet .


Ro
Reputatie 5
Badge +1
Nu heb ik het even gehad ...


Ik vond volgende info : https://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?t=91170&p=1452365


Daar blijkt dat sommige personen reeds in februari , maart 2015 dezelfde foutcodes kregen ... en Proximus zou het weten en naar een oplossing zoeken.


Noteer maart 2015 .


Ik geef dat daarnet door aan Proximus . Verwondering : de medewerker stelde dat hij geen enkel geloof hecht van wat er op forum gepost wordt ....


Neemt met mij de problematiek weer door ... reeds de vijfde collega waar ik het verhaal aan doe, hij ging een ticket opmaken ... terwijl andere collega's me verleden week duidelijk gezegd hadden dat zij een case gingen opstarten ...Deze medewerker vond over mijn probleem NIETS terug ! Terwijl ook Wim hierboven op het forum ze dat ik geduld diende te hebben , dat er aan gewerkt werd ... Volgens de medewerker die ik nu aan de lijn had, was er nog niets ( bij zijn weten ) voor mijn probleem opgestart ...


En dan moet je nog geduld hebben ....
Inderdad Ro ik heb dat hier toch al gemeld dat Prox al een tijd terug gemeld heeft dat ze op de hoogte waren en er mee bezig waren of het zou moeten zijn dat het alleen maar een uitleg was van een medewerker om er zo van een gemakkelijke manier er van af te komen, want je weet even goed als ik dat er overal charlatans en plantrekkers rondlopen, al wil ik ze zeker niet allemaal over de zelfde kam scheren, verre van want er zijn er evenzeer die heel professioneel en plichtbewust te werk gaan en niet komen om enkel en alleen hun 8 uurtjes te kloppen omdat ze niet anders kunnen !!!!!


Je kan dit ook duidelijk afleiden als op twitter of Facebook soms de reacties van de medewerkers leest, de ene zegt we zullen het nodige doen geef je privé gegevens door en komt een beetje later het antwoord van de vrager: : 'bedankt het werkt nu', enekel dagen later komt net dezelfde vraag van een ander persoon en dan antwoord een andere medewerker, daar geven we geen support op, dus ik moet geen tekening maken zeker hé ;-)


Ik ga er direct aan toevoegen dat dit zeker niet enkel en alleen het geval is bij PX ik lees evenzeer stoten bij TN en elektriciteit leveranciers en ga zo maar verder......
Reputatie 5
Badge +1
Elsa, ik denk dat je de nagel op de kop tikt ....


Neverending story : deze namiddag telefoon van de 'tweede lijn' support . Heb weer heel de uitleg moeten doen, vermits er nergens een registratie te vinden was van wat er voordien als vragen/acties waren. Zij heeft terwijl ik de details gaf een rapport opgesteld en zou dit naar 'operations engeneering' sturen....


Ik denk dat ik nog even wacht ( zoals medewerker Wim hier op dit topic zei : nog even geduld ). En dan ben ik echt zat en stuur een aangetekende brief naar CEO met details van telefoongesprekken en beloofde acties door de bewuste medewerkers , maar zonder resultaat . Dit kan niet.


Zes medewerkers aan de lijn gehad, waar je telkens hetzelfde verhaal van nul af , dient te vertellen ....


En nog dit : https://www.proximus.be/nl/id_cr_newtv/particulieren/onze-producten/televisie/nieuwe-proximus-tv-ervaring.html , daar vind je volgende info : 'Geniet van eenzelfde ervaring .Op al uw toestellen, waar u ook bent.Het vereenvoudigde en intuïtieve menu is identiek op al uw schermen: tv, tablet en smartphone. U neemt het overal mee naartoe! ' Al opgemerkt dat daar geen pc meer bijstaat ... alleen tv, tablet en smartphone.


Groetjes
Inderdaad dit gaat over de proximustv app maar voor de pc/laptop blijft dit bij 'TV Overal' ,

nu nog met silverlight maar dat zal waarschijnlijk in de toekomst op HTML5 kunnen draaien !?
NB: ze hebben op de site ook nog niet vermeld dat deze 'Proximus TV' app ook al voor windows Phone beschikbaar is.


wat info op ▬► http://forum.proximus.be/posts/89a05c8081" target="_blank
Reputatie 5
Badge +1
Werkt nog steeds niet op pc, en dit ondanks een reeks personen van de klantendienst die we aan de lijn gehad hebben.


Met elke medewerker die je aan de lijn krijgt, dien je het volledige verhaal steeds opnieuw te doen, dit laat uitschijnen dat de referenties die ze toekennen aan een probleem ( bij de mail die je terugkrijgt ) ,niet geraadpleegd worden. Ook al geef je die referentie telkens op wanneer er opnieuw contact wordt opgenomen.


Geduld is een schone deugd, maar het mag ook niet te lang duren .


En ik kan mij niet van de indruk ontdoen, dat dit de eerste keer is dat ze een dergelijk probleem tegenkomen.




Ro
Het ergste is dat je totaal in het duister tast en je zelf niet wat of er nog iets aan gedaan of verder opgevolgd wordt, of dat je tenslotte je eigen plan moet trekken!!!!
Reputatie 5
Badge +1
Alarm !


Sinds deze morgen werkt tv overal ook niet meer op IPAD ( ios 9 ) ... tot gisteravond geen enkel probleem.


Bijkomend op pc werkt tv overal ook nog steeds niet.


Nu blijft alleen op mijn smartphone tv overal nog werken.


Ik weet niet wat men achter de schermen allemaal doet bij Proximus, maar iets dat werkt moet je afblijven !


Nog meer gefrustreerd ...


En van deadlines voor oplossingen heb ik nog niets gehoord.


Zij krijgen nog enkele dagen respijt, maar dan vertrekt mijn aangetekende brief naar de CEO. Ik kan niet blijven wachten .


Ro


mss eens proberen van de iOS 9.01 te installeren, waar al tal van bug fixes inzitten.
Reputatie 5
Badge +1
Elsa bedankt voor de reactie. Ik wist niet dat ios 9.0.1 beschikbaar was. Ben nu aan het installeren.


Maar ter info , onder 9.0 had ik geen probleem met mijn IPAD .


Ik hou je op de hoogte van het resultaat .


Elke dag is er iets om mee te beginnen .... stabiliteit zou geen kwaad kunnen ...frons


Ro
Ok Ro 'k ben benieuwd !


stel je voor dat het vroeger op school ook zo iedere keer een probleem zou geweest zijn om je rekenmachine te kunnen gebruiken knipoog
Reputatie 5
Badge +1
Hm Elsa, ik kom wel uit een tijd dat er nog geen rekenmachientjes mochten gebruikt worden in het onderwijs. Zelfs op de univ niet ....


Alles puur et simple uit het hoofd ja.




Ro
Reputatie 5
Badge +1
Elsa,


brute pech, tv overal op IPAD werkt niet onder IOS 9.0.1 .


Ro
Inderdaad Ro, maar ik had het eigenlijk meer over mijn kinderen als ze de rekenmachine boven haalden om uit te rekenen hoeveel 7 x 8 was verrassinglach

Reageer