TV overal op PC werkt niet meer

  • 15 September 2015
  • 80 reacties
  • 1737 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 684 reacties
Sinds deze avond krijg ik error codes wanneer ik op mijn pc wil aanloggen op proximus tv .


Error code 0x38cf081d .


Heb windows 10 en met Mozilla Firefox .


Een medewerker van Proximus heeft me reeds gecontacteerd ( een bedankje voor de service ) en heeft enkele stappen overlopen met mij, herstarten, cookies verwijderen enz. .Niets hielp. Hij zou het probleem doorgeven en we zouden terug gecontaceerd worden.


Zijn er panelleden die dezelfde ervaring hebben.


Ter info : geen probleem met tv overal op smartphone , noch op ipad . Daar werkt het perfect.


Niet op pc dus .


Groeten.


Ro

80 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Samuel, via PB ( aan Medewerkers tav Samuel ) gestuurd ivm resultaat topic.




MvG


Ro
Ro ,
Eerst een vooral mijn excuses voor het lange wachten en de ongemakken die je reeds ondervonden hebt.
Ik heb ondertussen antwoord gekregen van de betrokken diensten en blijkbaar zou het opgelost moeten zijn.
Kan je eens even testen of het nu wel lukt in te loggen ?
Met vriendelijke groeten,
Samuel
Daar is Proximus mee bezig volgens de medewerkers.

Dus zoals het al altijd geweest is, afwachten wat ze ons zullen voorschotelen.

Nu heb ik ook ergens vernomen dat er in htlm 5 ook iets zou kunnen komen die silverlight simuleert om het zo uit te drukken,

maar details ken ik er niet van, we zullen wel zien als het zo ver is!
Reputatie 2
Badge
Voor zover ik gelezen heb gaat silverlight niet meet bestaan binnen een goed jaar.

Hoe gaan we dan nog tv kunnen kijken op pc ?
Dat valt wel nog eens voor, heb dit ook al gehad en soms door opnieuw te starten of nog eens uit te loggen en opnieuw op te starten komt het bij mij dan toch in orde.


Ter info, in de weekends wordt geregeld onderhoud gedaan aan hun servers enz... mss heeft het daar iets mee te maken en is het probleem maar tijdelijk.


PX verwittigd daarom niet iedere keer iedereen, enfin 't is maar een kwestie dat je het weet
iemand een oplossing?? Even voor de duidelijkhijd ik heb wel degelijk een abbonement :p
Inderdaad Ro,

het was alleen maar ter info voor andere mensen die deze eventueel deze post meelezen in te lichten hoe ze naar TVO kunnen kijken met edge en dat er op de site ook vermeld staat met welke brouwsers en dat ze bezig zijn met een oplossing voor silverlight ......


Uw probleem is inderdaad nog wat anders ;-)
Reputatie 5
Badge +1
Els het gaat hier over een server fout. Authentification. Wat wijst op interne problemen. Ook onder effe en verder dus de oude IE, zelfde foutcofe.
Ter info:


Wel staat er op hun site op welke browsers het werkt.


Hier op het forum hebben de medewerkers ook al een tijd geleden in een andere thread,

gepost dat ze aan een oplossing bezig zijn zonder Silverlight, maar dat ze nog een verder details gekregen hebben


En voor iemand die in W10 met Edge werkt kan via Edge overschakelen op IE11 om TVO toch nog te kunne gebruiken
Reputatie 5
Badge +1
Werkt nog steeds niet op vaste pc onder windows 10 en mozilla firefox.


Brieven aan directie, aan klantendienst worden zelfs niet beantwoord.


Reacties rechtstreeks aan medewerkers , via dit kanaal, worden ook niet meer beantwoord.


Is dit klantenservice ?????


Problemen kunnen er zijn, maar geef op z'n minst info. En dit is een specifiek probleem voor bepaalde van hun servers die mijn userid niet authentificeren , zodat ik geen toegang krijg via pc . Wel met het zelfde userid en paswoord op IPAD en smartphone ....


Ro
Reputatie 5
Badge +1
Ondanks mijn tientallen contacten met de klantendienst, ondanks de mails aan de medewerkers via dit forum, ondanks aanpassingen userid, paswoord, silverlight , mijn userid en paswoord aan medewerker gegeven om engeneering testen te laten doen enz. werkt tv overal nog steeds niet op pc desktop , onder windows 10 en mozilla firefox.


Het meest frustrerende is dat er geen feedback komt, geen enkele info, geen enkele reactie.


Dit is een klantensupport toch onwaardig ( is mijn mening ).


Het werkt nog steeds niet . Op smartphone en IPAD werkt het zonder probleem.


Ro


Reputatie 5
Badge +1
Op 17 september poste medewerker Wim hier volgende zin : 'Dag Ro,we zijn dit aan het behandelen en zoeken wel degelijk een oplossing. Nog even geduld.Bedankt voor het begrip.MVG,Wim'.


Na ondertussen reeds een tiental medewerkers aan de lijn gehad te hebben ( telkens je bijkomde info ingeeft voor klantendienst , word je opgebeld ), die telkens van nul terug beginnen met je probleem ( blijkbaar is er geen centrale registratie, of vergis ik mij ...), is het probleem nog steeds niet opgelost.


Zelfs het geven van mijn userid en paswoord om engeneering toe te laten testen te doen, geeft nog geen resultaat.


Beste was medewerker KAREL op zaterdag 25/9 , enkele uitspraken : ' Men kent de problemen, heeft te maken met updates, we werken eraan , wanneer oplossing ?, er zijn dagelijks updates bij ons ....'


Het deert mij niet dat men hier twee maand aan wil werken voor er een oplossing komt, maar dat er nu eens een statement komt, dat het opgelost gaat worden en tegen wanneer.


Het heeft te maken met 'autentificatie ', dit wil zeggen dat de servers en/of een externe server mijn gegevens niet wil erkennen of herkennen ...


Dit probleem suddert nu al vanaf 15/9 .


Nogmaals dit is het probleem, na aanklikken tv overal, komt het beginscherm met de programma's en een blauw scherm met rondje en pijltje. Klik op het pijltje en je userid en paswoord wordt gevraagd. Dan komt dit resultaat :


'Error Code: 0x38cf081d

Error Text: DPWWA2077E Could not authenticate user. An EAI server returned invalid authentication data.'


Alhoewel het ogenschijnlijk een probleem is bij Proximus tracht men het probleem toch bij mij te leggen, wat hebben ze me al laten doen :


paswoord en userid veranderen, silverlight al verschillende keren laten deleten en terug installeren, cookies verwijderen, cache verwijderen ...


Geduld is niet oneindig ! En communicatie in een communicatie bedrijf ...daar stel ik me vragen over ....




Ro
Reputatie 5
Badge +1
Probleem nog steeds hangend en info krijg je van niemand binnen Proximus ..... Reeds 14 dagen sleept het probleem aan .


Dit is klant onwaardig !




Ro
het zijn toch andere afdelingen (mensen) onder pX die zich daar mee bezig houden, dus het zou niet veel veranderen volgens mij, zolang dat duopolie de scepter slaat zal er niet veel veranderen !
Reputatie 7
Badge +6
Het is idd weer aan het rommelen in TVO. De enige browser waarin het bij mij wel nog goed lukt is de ouwe IE 9, via FF41 soms en om een of andere obscure reden krijg je daar voor sommige basiszenders een foutmelding, en via Chrome noppes. Windows Phone tot nu toe geen probleem: afblijven dus. Dat is eigenlijk toch een povere prestatie. Ik zou daarom Prox willen aanraden eerst te zorgen dat wat ze hebben deftig functioneert, vooraleer ze over swipen beginnen.



Reputatie 5
Badge +1
Het is pijnlijk vast te stellen , dat er van Proximus geen ENKELE info komt van hoe dit probleem aangepakt wordt en/of opgelost.


Wim, de medewerker , die hierboven een item poste en stelde dat we geduld moesten hebben, heb ik via medewerkers privaat aangeschreven ... geen antwoord, geen reactie.


Op Proximus community, die mij persoonlijk mailden om details te vragen, geen info, geen reactie meer.


Onnodig te zeggen dat het probleem nog niet opgelost is .


We hebben reeds een tiental medewerkers aan de lijn gehad ( want telkens je een mail stuurt naar klantendienst, word je opgebeld ), die telkens verwonderd uit de lucht vallen en zich afvragen wat het probleem wel is.


Dit is geen klantenhouding !


Wij hebben vandaag per mail aan Proximus community (community.agent@socialmedia.skynet.be) laten weten dat we voor donderdag graag een oplossing of respons met info en/of target datum wanneer het probleem opgelost zal zijn . Indien niet, we onze aangetekende brief aan CEO Proximus met details van alle communicaties zullen versturen. Zodat zij op de hoogte is hoe er 'gesold' wordt met de klant.


De maat is vol ...


Ro


Ro,


Het werkt bij mij onder w10 zowel met Firefox als met IE11.


Dit echt kunnen verklaren, is wat anders!

Zou het iets te maken hebben afhankelijk van via welke server je bedient wordt misschien, dus in welke regio je woont bv.

Het blijft bij gissingen en PX is op dit gebied niet echt de provider die details over problemen geeft, nu zal dat bij TN bv. niet anders zijn denk ik toch.


Het is net het zelfde met de problemen die velen ondervinden ivm nPVR opnames bv, opnames die na het wissen weer in de lijst te voorschijn komen , niet willen starten enz...

die heb ik ook nooit gehad en denk ik ook weer dat het van het feit afhangt van welke servers je bedient wordt, maar het is weer een gissing van mij !!??


Elsa
Reputatie 5
Badge +1
Elsa , hoe kan je verklaren dat jij wel tv overal op pc hebt ( met windows 10 en mozilla firefox, veronderstel ik ) en anderen dan niet ...


Toepassing is toch dezelfde ...


Ro


Ja Ro, een echte slaper ben ik inderdaad niet, ik kom altijd tijd tekort ;-)


Geduld geraakt bij iedereen inderdaad op een bepaald moment op, bij de één natuurlijk wat vlugger dan bij de andere, maar na die ondertussen vele jaren dat ik Belgacom/Proximus ken verschiet ik daar niet echt meer in, wat nu ook weer niet wil zeggen dat ik het goed keur, bijlange niet!


Nu sta ik in dit geval wel in een bevoorrechte positie omdat ik het probleem niet heb, wat nu ook weer niet wil zeggen dat ik jouw frustraties, en ook die van anderen met problemen, niet begrijp.

In ieder geval laat er je weekend niet door verpesten, zeker met dit mooie weer dat ze ons voorspeld hebben.


Elsa.
Reputatie 5
Badge +1
Amaai Elsa , al zo vroeg op !


Spijtig dat er voor tv overal op pc nog steeds geen info is over wat er aan de hand is ....


Medewerker Wim poste op 17/9 hier onder dit topic dat we geduld dienden te hebben, maar geduld raakt ook op ...niet ?


Ro


Natuurlijk fantastisch dat het terug werkt, maar wie geraakt daar nog wijs uit besluiteloos
Reputatie 5
Badge +1
TV overal op IPAD ( onder ios 9.0.1 ) werkt terug sinds deze morgen.


Op PC nog steeds geen verandering, werkt niet .


Ro
Heel simpel Ro dat heeft Belgagacom, nu Proximus nog nooit gedaan je kan het meestal vlugger te weten komen via andere media en door reactie van ander mensen op forums en sociale netwerken, spijtig genoeg maar 't is nu eenmaal zo !
Reputatie 5
Badge +1
Ja Elsa , op IPAD heeft het wel degelijk gewerkt on IOS9 . Dus de nieuwe update van IOS is geen oorzaak dat het niet werkt.


Het valt mij op dat er op dit forum weinig reactie is op dit probleem ... of interesseert het de meesten niet meer en hebben zij zich neergelegd dat er altijd problemen zijn.


Maar valt het je ook niet op dat er nergens een officiële mededeling is van Proximus uit , om te zeggen dat er iets aan de hand is , dat er binnen een bepaald tijdsschema een oplossing zal komen ? Of kan jij zo'n officiële communicatie vinden?


Waarom doet men dat niet ....?


Ro

Hij zegt dat ze het probleem kennen en nu bijkomend voor ipad. Heeft te maken met dagelijkse software updates bij hen



Nu kan ik het wel geloven ivm de updates van iOS wat trouwens niet nieuw is dat bij ook vroegere upgrades er problemen opduike en trouwens niet alleen voor TVO, dit geven ze bij apple zelf toe, net als ze nu al vlug met een upgrade 9.01 afgekomen zijn. Dit i(o)s trouwens ook geen verwijt want het gebeurt overal niet alleen bij Apple natuurlijk.

Maar ivm uw probleem op W10 met IE11 dat kunnen ze toch moeilijk in de schoot schuiven van software updates want dan zou het tenslotte bij iedereen moeten het geval zijn die werkt met IE11 onde W10, hoe zeggen ze dat ook al weer ' met alle Chinezen maar niet met den dezen ' duivel

Reageer