Beantwoord

TV Overal maar niet via Google Chrome

  • 11 January 2016
  • 9 reacties
  • 1381 Bekeken

Proximus TV niet meer mogelijk via Google Chrome en dus ook niet meer op de Chromecast. De Chromecast optie wordt blijkbaar ook niet meer ondersteunt in de meest recente Proximus TV app en werkt ook niet meer in de oude TV Overal app.

Ik begrijp waarom ze de naam TV Overal niet langer commercieel gebruiken bij Proximus. Het is namelijk niet meer "overal", waar je wilt en wanneer je wilt.

Weet iemand of dit in de (nabije) toekomst terug zal veranderen OF zijn we nu allen veroordeelt tot de aankoop van een SwipeBox?
icon

Beste antwoord door Yorin 11 January 2016, 17:23

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Met Chromecast heb ik geen ervaring, wel met Swipebox.
Ik had hem meteen aangekocht n.a.v. de lancering doch meteen terug ingeleverd omdat hij, in tegenstelling met de specifikaties, nog NIET compatibel is met "videoformaat mp4, resolutie 1920 x 1080" Full HD genaamd.
Er werd een nationale upgrade beloofd tegen begin 2016 doch dit moet ik nog gaan testen in een Proximus Shop als de BUG ondertussen opgelost is.
Voor de rest werkte dit apparaatje perfect.
je vraagt :Weet iemand of dit in de (nabije) toekomst terug zal veranderen

inderdaad Proximus werkt aan een oplossing voor het chromecast probleem en onderhandelen met googele
je vraagt :Weet iemand of dit in de (nabije) toekomst terug zal veranderen

inderdaad Proximus werkt aan een oplossing voor het chromecast probleem en onderhandelen met googele


Ja dat zeggen ze nu al enkele maanden. Ik had gehoopt iets concreter nieuws te krijgen. Maar het probleem in Google Chrome staat los van dat met de Chromecast, met name Proximus TV is niet beschikbaar via Chrome omdat Google Microsoft Silverlight niet meer ondersteunt. Volgens mij valt dit probleem veel snel door Proximus op te lossen buiten Google om.
Inderdaad Silverlight wordt niet meer ondersteund door chrome (trouwens de andere browsers zullen dat in de toekomst ook niet meer doen) , en bij Proximus zal men ook wel aan een oplossing bezig zijn,
maar zoals je zegt krijgen we hier weinig details over van hen en ik zou, net als vele anderen, die ook wel willen kennen.
Ik gebruik voor PX-TV (tvoveral) Firefox of IE11 , maar daar heb je dan die chromecast mogelijkheid niet.
Inderdaad Silverlight wordt niet meer ondersteund door chrome (trouwens de andere browsers zullen dat in de toekomst ook niet meer doen) , en bij Proximus zal men ook wel aan een oplossing bezig zijn,
maar zoals je zegt krijgen we hier weinig details over van hen en ik zou, net als vele anderen, die ook wel willen kennen.
Ik gebruik voor PX-TV (tvoveral) Firefox of IE11 , maar daar heb je dan die chromecast mogelijkheid niet.


Het is inderdaad al sinds 2011 dat Microsoft aangaf te stoppen met Silverlight wegens te verouderde technologie. Ik kan dus maar moeilijk begrijpen dat men nu pas naar een oplossing gaat zoeken? Of is ruim 4 jaar niet voldoende geweest? Laat ons hopen dat er dan toch snel een oplossing komt.
Uit nieuwsgierigheid had ik toch ook eens contact opgenomen met de technische dienst; de dame in kwestie, kon me geen antwoord geven, maar ging het navragen en me terugbellen. Dat deed ze dus vandaag, met het volgende bericht "Proximus TV is op een laptop/PC enkel beschikbaar in browsers die MS Silverlight ondersteunen en er is nog geen datum bekend wanneer dit eventueel zou aangepast worden", het kan dus nog heel lang duren zei ze. Over het probleem met het streamen naar de Chromecast vanuit de Proximus TV en TV Overal app kon ze niets zeggen. Dus ook niet dat ze daaraan bezig zijn, zoals je hier op het forum in verschillende topics kan lezen.
Inderdaad die antwoorden lees ik regelmatig op twitter/facebook en zijn we nog geen stap verder 😞
Ja volgens mij spelen er gewoon andere belangen. Hoe verklaar je anders dat een gratis dienst als Stevie dit wel kan......??
Reputatie 4
Badge +1
Het werd reeds aangehaald op het tanende vorige forum alsook in de aanloop naar het nieuwe forum dat de forumgebruikers naast standaard feedback van de eerste en tweede lijn vooral periodiek (bv. maandelijks) nood hebben aan enige Proximus-expertfeedback.
Zowel met Chromecast als met het Proximus alternatief, de Swipebox, zijn er BUG's die in behandeling zijn.
Zelden of nooit feedback krijgen van het expertteam (via het forum of via een BUG-opvolglijst) is beslist dé vraag waarmee menigeen geconfronteerd wordt.
bv. de Swipebox zou begin 2016 compatibel worden voor "mp4 resolutie 1920 x 1080 Full HD" maar ik vermoed dat we't uiteindelijk terug zélf zullen moeten testen of de BUG nu wel of niet opgelost is. Idem voor de vele andere BUG's, inherent aan Innovatie, waarvoor we in het ongewisse gelaten worden.
Via de moderatoren merk ik een lichte verbetering doch dit is verre van wat mag verwacht worden van een High Tech bedrijf.

Reageer