Beantwoord

Storingen op Proximus TV

  • 17 September 2017
  • 4 reacties
  • 4823 Bekeken

Ik heb vaak storingen op Proximus TV. Dit start eerst met enkele beeldonderbrekingen door stilstaand beeld en enkele kleine vierkantjes in het beeld. Na enkele minuten wordt dit alles nog versterkt en valt zowel beel als geluid weg en is enkel nog een trillend beeld van mozaïekbeelden met vierkantjes zichtbaar.
Ik probeer dan telkens opnieuw de Decoder opnieuw op te starten maar met wisselend resultaat. In sommige gevallen moet ik zelfs de modem en vervolgens de decoder uitschakelen en weer opstarten om opnieuw Proximus TV te kunnen bekijken. Het resultaat is onvoorspelbaar en vaak is positief effect maar tijdelijk (van enkele minuten tot een uur). Enkele maanden geleden een nieuwe decoder ontvangen maar probleem blijft aanslepen.
Als ik met Technische dienst van Proximus bel dan krijgt ik geen duidelijk antwoord behalve het opnieuw opstarten van modem en/of decoder. Ik verwacht een langdurige en definitieve oplossing voor dit probleem. Zonet nogmaals kwaliteit van de lijn gecheckt via My Proximus maar weerom zou daar geen probleem zijn... vreemd.
Bedankt voor tips want ik weet geen raad meer.
icon

Beste antwoord door RobrechtB 18 September 2017, 09:20

Bekijk origineel

4 reacties

voor technische problemen met TV kan je bellen tot 24u, zelfs op zondag, naar helpdesk 0800 22 800
mss kan er toch iemand ooit eens de vinger op de wonde leggen ;-)
Als je draadloze oplossingen staan hebt (zoals plc's) tussen decoder en bbox, dan zorgen die ook vaak voor problemen. zie > https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_tv_trouble/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen.html

Als het echt niet opgelost raakt kan je beroep doen op happy house technieker zie
> http://proximus.be/happyhouse
Reputatie 6
Badge +3
Soms kunnen PLC adapters problemen hebben, wanneer er een ander apparaat dat veel stroom nodig heeft, in dezelfde ruimte is aangesloten op een stopcontact. Denk aan een stoomstrijkijzer, ... . Dat heb ik ook in een bepaalde ruimte. Wanneer het stoomstrijkijzer ingeschakeld werd kreeg de PLC storing wat er voor zorgde dat je mozaïek beeld te zien kreeg.
veel apparaten kunnen storingen geven op het net die de PLC kunnen storen, als je 100% wilt zeker zijn dat het aan PLC' s ligt, verbind je dan best bij wijze van test de decoder rechtstreeks met een lange utp kabel aan je bbox ipv de plc's.
Maar we zijn nog niet zeker dat 73022116771 draadloze oplossingen staan heeft tussen decoder en bbox !
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb je lijn even uit gemeten en tot aan de modem is je lijn ok. Ik kan je modem zelf niet uitlezen dus kan niet zien of je draadloos werkt. Gebruik je een draadloos systeem?

Indien het niet beter wordt kan je een aanvraag doen voor een happyhouse technicus die alles bij je komt nakijken. www.proximus.be/happyhouse

Reageer