storing met PLC

  • 2 October 2010
  • 7 reacties
  • 6374 Bekeken

Beste,

Sinds ik gebruik maak van de PLC adapters heb ik last van storing. Soms blijft beeld een fractie stilstaan, soms verschijnen er blokjes in het scherm. Toen ik gewoon met de ethernetkabel werkte had ik hier geen last van. Enig idee hoe ik dit kan vermijden?

Alvast dank.

Grtz

7 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Beste beeck

Ik had deze problemen ook. Dit is wat ik toen gedaan had: elke plc adapter (ook die naast de b-box) een 5 tal seconden uitgetrokken en dan weer ingestoken. Wat ook kan helpen is even de netwerkkabel die van de plc naar de b-box loopt even uit trekken en weer insteken. Vanaf dat ik dit gedaan had, ondervond ik geen problemen meer.

familievandesype
Heb ik ondertussen geprobeerd maar de storingen bijven aanhouden. Iemand die nog kan helpen?
Reputatie 6
Badge +3
Beste beeck

Heb je de plc adapters rechtstreeks op een stopcontact aangesloten? Zonee doe dit dan. Wat je ook kan doen zijn plc adapters opnieuw instellen: zie deze link.

familievandesype
Badge
Nu we het hier hebben over de PLC-adaptors. Werkt dit goed? Ik heb hierover een vraag betreffende veiligheid. Ik zou graag PLC adaptors kopen voor thuis, dan hoef ik de wireless niet nodeloos op te zetten. Via bedrading is ook veel veiliger.

Echter, als je bedenkt dat we in een appartement wonen en ik dus geen idee heb of de bedrading in ons appartement enkel voor ons is en niet gedeeld wordt door bijvoorbeeld onze buren, heb ik een beetje schrik om dit in te voeren. Dat zou immers betekenen dat ik via de bedrading Ethernet-frames zou beginnen versturen; als die niet beveiligd zijn zou mijn buur, die ook met een PLC adaptor werkt het verkeer op die bedrading kunnen sniffen.

Is mijn zorg terecht of gebruikt de PLC bijvoorbeeld een bepaald spectrum of beveiliging?Als dit is, ga ik me die zeker halen.

dme84 (fc516490)
Beste ,
Het signaal van een PLC gaat NIET door de elektriciteitsmeter.
De buren kunnen dit signaal dus niet ontvangen.
Mvg Jerom
Beste beeck,

U kan proberen van de 2 PLC stekkers naast elkaar in te steken en deze te resetten door 15 sec op het knopje onderaan te drukken. Daarna wacht u dat het power lampje terug vast brand, hierna drukt u minder dan 1 sec op het knopje onderaan op beide PLC's. Als het huisje terug brand mag u deze terug plaatsen bij de modem en decoder.

Vriendelijke groet,
DE OPLOSSING

Hallo allemaal,

Ik had inderdaad ook dezelfde problemen met mijn PLC aansluiting: storing (blokjes), af en toe stilstaand beeld, ...

Na herhaaldelijk mijn PLC aansluiting opnieuw te hebben opgestart bleef de storing aanhouden.

Ik had echter nog een D-Powerline AV NETWORK STARTER KIT van D-link (DHP-307AV) liggen. Ik heb deze powerlines geïnstalleerd ... en het probleem is wonderwel helemaal van de baan.

Dit kan dus helpen ... Groeten

Reageer