stoppen call check up via sms 8999

  • 9 December 2013
  • 9 reacties
  • 6265 Bekeken


hoe kan ik in godsnaam van de SMS van 8999 (call check up) af geraken.


Iedere 4e van de maand krijg ik een sms met melding van starten van nieuwe bundel. Telkens op een heel ongepast moment.


Ook sms van 8999 op eind van de maand met : uw factuur bedraagt ....


Ondertussen weet ik al dat mijn bundel start op de 4e van de maand. Het bedrag van mijn factuur klopt NOOIT en ik betaal met Zoomit, dus ik weet wel wanneer er een factuur te betalen is.


Ik heb al gebeld naar 6000, verschillende malen gemaild en bevestiging gekregen dat het ging stoppen (1 maal gelukt maar dan terug herbegonnen), 2455 gebeld en SMS geannuleerd maar telkens krijg ik dat stomme bericht terug !!!


Via e-services lukt het ook niet (heel onduidelijk om iets terug te vinden trouwens)





Wie kan mij aub helpen????? Ik wil hier van af.


Ik zal toch hierdoor niet moeten veranderen van telecombedrijf?

9 reacties

Beste Anita,

Bij deze kan ik u bevestigen dat u zulke sms berichten op verschillende manieren kunt uitschakelen. Dit kan via uw e-services of via 2455 bellen vanuit uw Proximus gsm-nummer (Optie 2, Optie 2) in order brengen.

Mvg Eva
MAAR IK DOE NIET ANDERS !!!
Al verschillende keren gebeld nr 2455 maar dit houdt niet op
Waar kan ik trouwens terugvinden op e services hoe ik dit moet annuleren
Beste,

Als u via 2455 en ook via E-services deze meldingen uitgeschakeld heeft, kan u niets anders meer doen. Even geduld uitoefenen. Het zal voor u in orde zijn.
Bedankt voor uw geduld.

Mvg Eva
Beste eva
Dit is toch niet meer te doen. Ik heb zojuist weer dit vervelende bericht ontvangen van 8999
Ik heb al alles geprobeerd maar niets lukt

Via 2455 en via e services maar nergens wordt expliciet gesproken over stoppen van call check up van deze berichten.

Ik begin dit stilaan beu te worden en overweeg verdere stappen

Wat kan ik nog doen en waar kan ik deze melding op e services terugvinden want jullie website is ook niet zo gebruiksvriendelijk

Mvg en dank voor antwoord
Bedankt vr reactie maar lukt niet. Kan geen SMS sturen naar 8999
Voor mij heel storend. Komt altijd op ongelegen moment en totaal nutteloos. Ondertussen weet ik ook wel wanneer mn nieuwe bundel start. Melding met factuurbedrag met bedrag die nooit klopt en ik betaal mn factuur met zoomit dus onnodig telkens herinnering te krijgen maar geen doen aan, het blijft mij kwellen :O
Geluid afleggen is ook geen optie want we hebben geen vaste telefoonlijn.
Bedankt voor uw steun elsa. Inderdaad andere commerciële SMSen eenvoudig met STOP te stoppen.
Anders krijg ik ook direct antwoord van Eva maar nu hoor ik haar niet.
Dit moet toch op te lossen zijn en het kan toch niet dat ik alleen ben die dit vraagt !!
Reputatie 7
Badge +1


In de E-services kan je onder 'mijn factuur en verbruik' - 'mijn electronische factuur per E-mail (groene factuur)' - 'mijn groene factuur beheren' instellen of U die per E-mail én SMS, of enkel per SMS of per E-mail wilt krijgen. Je kunt ook opteren voor 'ik wens een papieren factuur' of 'ik wens een ZoomIt factuur'.



Als je dus opteert voor E-mail, krijg je geen SMS meer. In die E-mail krijg je dan de factuur als PDF-bijlage. Een E-mail wissen is niet écht moeilijk...



Ik weet niet of deze opties vervallen als je voor Zoomit factuur opteert. Toch het proberen waard.

Beste,
Ik heb nogmaals navraag gedaan aan de bevoegde dienst betreffende het sms bericht afkomstig van 8999.
Helaas is gebleken dat deze dienst niet uitgeschakeld kan worden. U zal dit sms bericht bij elk begin van uw nieuwe factuur blijven ontvangen.
Onze excuses voor dit ongemak.
Mvg Eva

Reageer