Beantwoord

Softwareversie NTE_6.1.1.4.4 op V5 met harde schijf


Reputatie 7
Badge +6
We hebben hier net vastgesteld dat we nu op onze V5 met harde schijf de softwareversie NTE_6.1.1.4.4 hebben binnengekregen. Dat is dus niet de eind april aangekondigde update.
Wat is er veranderd in deze versie?
icon

Beste antwoord door Marleen 4 June 2016, 10:55

Bekijk origineel

66 reacties

Het gebeurde ook met de vorige software versies al dus dit is niet nieuw al waren er da laatste tijd weer meer meldingen met de software versie NTE.....116
Badge +4
Heeft iemand dit al ervaren ? Ben aan het kijken naar een opgenomen programma en plots valt de decoder en tv uit om na 1 minuut weer in gang te schieten en verder kijken naar de opname ?!? :S

Ook als de modem eens uit is geweest heeft de decoder problemen om weer te starten, soms moet ik dan weer een reset doen vd decoder (melding decoder foutief opgestart) .....
heb je de bbox3 al een factory reset gegeven
bij sommige problemen van de decoder speelt de bbox ook mee, en daarom kan de volgorde belangrijk zijn heb dit zelf ook al ondervonden.
Eerst decoder zonder spanning zetten
(je kan eerst een gewone reboot proberen, ik doe voor alle zekerheid een factory reset omdat het soms met alleen reboot niet alle problemen oplost)
dan de bbox 5 seconde zonder spanning en na terug onder spanning te zetten wachten tot modem volledig weer actief is en dan pas de decoder opnieuw onder spanning zetten.
Badge +4
Paar dagen geleden heb ik de Bbox een factory reset gegeven, maar zonder die dingen die je zegt over de decoder
Kga dat eens moeten proberen dan in die volgorde.
Je kan er inderdaad niks bij verliezen en je weet maar nooit hé 😉,
als je natuurlijk veel instellingen zelf veranderd hebt in je bbox3 (wat bij mij niet het geval is) zal je wel instellingen opnieuw moeten invoeren bij een facR
Reputatie 5
Badge +3
Gisteren de nieuwe sw versie ontvangen, inderdaad de layout vd tv-gids is bijna dezelfde gebleven, zie bijna geen verschil met de vorige. Als ik bij mijn zoon die van telenet bekijk...amai wat een verschil, deze is pas duidelijk, lettertype en lettergrote, kleurcontrast, indeling, enz...
De rest moet ik nog testen, hopelijk zijn de opname problemen van de baan.

Mvg.
Volgens reacties van anderen zijn de problemen (bij NTE.....14.4) met opnames verminderd maar toch worden er nog altijd gemeld,
dus hopelijk is het voor u nu ook beter geworden en wat nog veel beter nieuws zou zijn dat je kan melden dat je er geen meer hebt, ben benieuwd!
Reputatie 5
Badge +3
Awel, mijn dochter meld mij zopas dat het "herstarten" van een opname opeens terug werkt, met de vorige sw versie werkte dit nooit, men moest steeds ff zoeken naar het stoppunt. blijf het verder opvolgen.

Mvg
Bij de vorige versies werkte dit nochtans wel bij mij, is eigenlijk raar dat dit zo verschillend is bij de één ten opzichte van de anderen, daaraan nogmaals te zien dat het niet enkel en alleen van de nieuwe software van de decoder afhangt.
Ik heb terug volop problemen mag terug dagelijks decoder van stroom halen om mijn geplante opnames te zien.

Na de heropstart van de decoder zie ik zelf in de geplante opnames reeksen staan die al maanden geleden gepland zijn bv Defiance en The Librarians op syfy channel en er zijn er nog, is planning van begin dit jaar op dit kanaal.

Heb ook volop last als ik een opgenomen programma wil bekijken kan maar aan 1 snelheid doorspoelen drie pijltjes bv. op travel Chanel Extreme RVs
Of met Vier in bed gisteren opgenomen programma doorspoelen 3 pijltjes max. en met tv replay werk het wel.

TV gids is nog altijd een ramp hebben het vergroot maar is nog altijd onleesbaar.
Heeft iemand onderstaand beeld ook al eens voorgehad bij het aanzetten van de decoder (maar dan in het Nederlands)? "Geen verbinding...." blijft 2 à 3 sec. op het scherm staan, vervolgens gewoon werkende tv. Internet werkt, stabiele lijn, rebooten haalt niets uit.
Reputatie 5
Badge +3
neen, nog niet voorhad, voorlopig draait alles normaal met de nieuwe sw, geen opname conflicten, blijft het opvolgen en melden bij een fout.

mvg.
Reputatie 7
Badge +6
Ja, heb dat een paar keer voorgehad, zelfs in het midden van een uitzending, maar nu niet meer. Misschien ook het modem eens herstarten. Eerst decoder afzetten, via knop achteraan, dan modem afzetten via knop achteraan, 5 seconden wachten, dan modem weer aanzetten en als alle lampjes branden, dan decoder weer opstarten.
PS: werk je soms met PLC's of wifi bridge?
Ook al paar keer voorgehad rsca_rsca en zoals je zegt 1 a 2 sec die boodschap. Maar moet nu ook zeggen bij mij dikke maand die boodschap niet meer gezien, ervoor toch wekelijks.
Ja, heb dat een paar keer voorgehad, zelfs in het midden van een uitzending, maar nu niet meer. Misschien ook het modem eens herstarten. Eerst decoder afzetten, via knop achteraan, dan modem afzetten via knop achteraan, 5 seconden wachten, dan modem weer aanzetten en als alle lampjes branden, dan decoder weer opstarten.
PS: werk je soms met PLC's of wifi bridge?


Nee, geen PLC's of wifi bridge.
Heb je al de nieuwe software versie NTE....14.4 mss wordt het dan beter;
Maar alles eens resetten zoals Marleen zegt is het minste wat je kan doen.

Reageer