Skip to main content
We hebben hier net vastgesteld dat we nu op onze V5 met harde schijf de softwareversie NTE_6.1.1.4.4 hebben binnengekregen. Dat is dus niet de eind april aangekondigde update.

Wat is er veranderd in deze versie?
heb je de bbox3 al een factory reset gegeven

bij sommige problemen van de decoder speelt de bbox ook mee, en daarom kan de volgorde belangrijk zijn heb dit zelf ook al ondervonden.

Eerst decoder zonder spanning zetten

(je kan eerst een gewone reboot proberen, ik doe voor alle zekerheid een factory reset omdat het soms met alleen reboot niet alle problemen oplost)

dan de bbox 5 seconde zonder spanning en na terug onder spanning te zetten wachten tot modem volledig weer actief is en dan pas de decoder opnieuw onder spanning zetten.
't zal wel 6.1.14.4 die je hebt ;)



Correct! 😃
Ook al paar keer voorgehad rsca_rsca en zoals je zegt 1 a 2 sec die boodschap. Maar moet nu ook zeggen bij mij dikke maand die boodschap niet meer gezien, ervoor toch wekelijks.
Bij de vorige versies werkte dit nochtans wel bij mij, is eigenlijk raar dat dit zo verschillend is bij de één ten opzichte van de anderen, daaraan nogmaals te zien dat het niet enkel en alleen van de nieuwe software van de decoder afhangt.
Heb je al de nieuwe software versie NTE....14.4 mss wordt het dan beter;

Maar alles eens resetten zoals Marleen zegt is het minste wat je kan doen.
Ja, heb dat een paar keer voorgehad, zelfs in het midden van een uitzending, maar nu niet meer. Misschien ook het modem eens herstarten. Eerst decoder afzetten, via knop achteraan, dan modem afzetten via knop achteraan, 5 seconden wachten, dan modem weer aanzetten en als alle lampjes branden, dan decoder weer opstarten.

PS: werk je soms met PLC's of wifi bridge?




Nee, geen PLC's of wifi bridge.
neen, nog niet voorhad, voorlopig draait alles normaal met de nieuwe sw, geen opname conflicten, blijft het opvolgen en melden bij een fout.



mvg.
Heeft iemand onderstaand beeld ook al eens voorgehad bij het aanzetten van de decoder (maar dan in het Nederlands)? "Geen verbinding...." blijft 2 à 3 sec. op het scherm staan, vervolgens gewoon werkende tv. Internet werkt, stabiele lijn, rebooten haalt niets uit.
Ik heb terug volop problemen mag terug dagelijks decoder van stroom halen om mijn geplante opnames te zien.



Na de heropstart van de decoder zie ik zelf in de geplante opnames reeksen staan die al maanden geleden gepland zijn bv Defiance en The Librarians op syfy channel en er zijn er nog, is planning van begin dit jaar op dit kanaal.



Heb ook volop last als ik een opgenomen programma wil bekijken kan maar aan 1 snelheid doorspoelen drie pijltjes bv. op travel Chanel Extreme RVs

Of met Vier in bed gisteren opgenomen programma doorspoelen 3 pijltjes max. en met tv replay werk het wel.



TV gids is nog altijd een ramp hebben het vergroot maar is nog altijd onleesbaar.
Ja, heb dat een paar keer voorgehad, zelfs in het midden van een uitzending, maar nu niet meer. Misschien ook het modem eens herstarten. Eerst decoder afzetten, via knop achteraan, dan modem afzetten via knop achteraan, 5 seconden wachten, dan modem weer aanzetten en als alle lampjes branden, dan decoder weer opstarten.

PS: werk je soms met PLC's of wifi bridge?
Hallo,

Heb sinds kort ook nieuwe software op dec V5 HDD.

Onlangs waren sommige zenders verplaatst zonder enige aanleiding. Zo stond na één HD één SD en na VTM HD , VTM SD in de zenderlijst ook zo met VIER.





Wat bedoel je met nieuwe software, van de oude gebruiks interface naar de nieuwe, of een kleine verandering met niet veel wijzigingen in wat je ziet?



Met andere woorden: voor het eerst de nieuwe interface, of gewoon een update? Dit trouwens gewoon uit curiositeit.
Inderdaad werd hier nog dor anderen gemeld ik persoonlijk heb dat nog gelukkig niet voorgehad.

sommigen krijgen het ook niet goed na een factory reset, maar mss hadden die ook een paar keer moeten proberen zoals u 😉
Hallo,

Heb sinds kort ook nieuwe software op dec V5 HDD.

Onlangs waren sommige zenders verplaatst zonder enige aanleiding. Zo stond na één HD één SD en na VTM HD , VTM SD in de zenderlijst ook zo met VIER.

Ik had hiervoor geen speciale acties ondernomen.

In de zenderlijst onder instellingen waren een paar blanco plaatsen alhoewel daar wel degelijk zenders door mij ingesteld waren (je kan dit ook zien in de programmagids natuurlijk)

Een reboot leverde niets op. Enkel na factory reset(2 maal) terug alles kunnen herschikken.

Blijkbaar toch nog enkele bugs in deze software.

Vriendelijke groeten,



Artie
Het gebeurde ook met de vorige software versies al dus dit is niet nieuw al waren er da laatste tijd weer meer meldingen met de software versie NTE.....116
't zal wel 6.1.14.4 die je hebt 😉
raar eigenlijk want op mijn v5-mini met NTE 6.1.14.1 software erop heb ik dit niet voor, zou dat dan toch typisch zijn voor de v5 of heb je andere NTE software versie mss?



Versie NTE 6.1.14.1
Ik heb dat ook een paar keer voorgehad, dat ik een opname niet voortijdig kon stoppen. Uiteindelijk bleek dat dan toch gebeurd te zijn: dat zagen we toen we naar de opnamelijst gingen kijken (rode cirkeltje weg). De laatste tijd heb ik daar wel geen problemen meer mee.
raar eigenlijk want op mijn v5-mini met NTE 6.1.14.1 software erop heb ik dit niet voor, zou dat dan toch typisch zijn voor de v5 of heb je andere NTE software versie mss?
is dat bij een v5 of bij een v5-mini want bij mijn v5 mini heb ik toch dit probleem niet, anders eens de decoder rebooten en zien of het dan wel lukt, is het enige wat zelf kunt proberen



Bij een v5. Reboot brengt geen soelaas.

Een andere bug is, wanneer je een opname verder wenst te bekijken op het punt waar je de vorige keer gestopt bent, je ineens heel wat verder bent dan waar je gestopt bent.
is dat bij een v5 of bij een v5-mini want bij mijn v5 mini heb ik toch dit probleem niet, anders eens de decoder rebooten en zien of het dan wel lukt, is het enige wat zelf kunt proberen
Even nog een bug melden met deze softwareversie: wanneer er programma's aan het opnemen zijn en ik wil manueel de opname stoppen is dit niet mogelijk (lees: reageert niet). Als de opname voltooid is, kan ik deze wel verwijderen.
rcsa, het niet synchroon lopen van beeld en geluid de eerste seconden is niet echt een bug en zal ook niet meteen worden opgelost door een update. Dit is 'as design'. Om je met je digitale tv vlot te kunnen zappen is het noodzakelijk dat alle data meteen beschikbaar is. Er wordt bij het zappen op korte tijd enorm veel data gevraagd waardoor het onmogelijk is deze allemaal tegelijkertijd beschikbaar te stellen. Er wordt voorrang gegeven aan beeld waarna de audio een beetje achterkomt en dan wordt gesynchroniseerd. Dit is ook de reden dat je dit op HD meer hebt dan op SD. (meer bandbreedte) Men kan deze optie trouwens deactiveren met als resultaat dat je trager zapt, je beeld en geluid lopen dan wel vanaf het begin synchroon. Tip! Houd het bij het snel zappen. :)



Bedankt voor de fijne, duidelijke uitleg 🙂
rcsa, het niet synchroon lopen van beeld en geluid de eerste seconden is niet echt een bug en zal ook niet meteen worden opgelost door een update. Dit is 'as design'. Om je met je digitale tv vlot te kunnen zappen is het noodzakelijk dat alle data meteen beschikbaar is. Er wordt bij het zappen op korte tijd enorm veel data gevraagd waardoor het onmogelijk is deze allemaal tegelijkertijd beschikbaar te stellen. Er wordt voorrang gegeven aan beeld waarna de audio een beetje achterkomt en dan wordt gesynchroniseerd. Dit is ook de reden dat je dit op HD meer hebt dan op SD. (meer bandbreedte) Men kan deze optie trouwens deactiveren met als resultaat dat je trager zapt, je beeld en geluid lopen dan wel vanaf het begin synchroon. Tip! Houd het bij het snel zappen. 🙂
blijkbaar niet want wed in het verleden (zie hier => http://bgctv.skynetblogs.be/#avsynchronisatie) al dikwijls gevraagd en 't is nog altijd zo, als is het wel veel verbeterd tov vroeger.
Een probleem dat al langer gekend is (en waar deze update niets aan veranderd) is, dat wanneer je van de ene naar de andere zender zapt, er altijd enkele seconden vertraging zijn totdat beeld en geluid synchroon met elkaar lopen. Bij Telenet blijkt dit van de eerste seconde meteen in orde te zijn. Waar kan dit aan liggen? Is Proximus bij machte dit op te lossen?

Reageer