Hallo
Hier thuis zijn we overgestapt op een pakket van belgacom door het aanbod met digitale tv.
Hiervoor hadden we nog een abonnement bij scarlet, een dochterbedrijf van belgacom als ik me niet vergis.
We hebben gewoon het standaard abonnement neem ik aan, tot 12Mbit.
Ik weet ook wel dat het niet altijd mogelijk is met adsl de maximale snelheid te halen door de afstand van de centrale tot je huis, hier is die dan ook niet helemaal optimaal.
Echter haalden we hiervoor met scarlet nog wel een goede 900KB/s (7Mbit dus ongeveer), nu ligt dit nog maar rond de 500KB/s(amper 4Mbit) als ik hier draadloos wat probeer te downloaden.
Rechtstreeks aan de router aangeschakeld, kwam ik dan toch nog 5.2Mbit uit, maar dat ligt alsnog lager dan wat er voordien mogelijk was.
De b-box geeft intern deze snelheden aan, maar weet al uit ervaring/van horen zeggen dat de snelheden in werkelijkheid ook wat lager liggen: upstream = 511 kbps, downlstream = 6011 kbps.
De download komt dus overeen met amper 6Mbit, ligt dus wel lager dan wat er volgens mij geleverd zou moeten worden.
Dit is ook nog de gebruikersnaam: fc973170
Hopelijk wordt dit verholpen.
Alvast bedankt.
Bladzijde 1 / 1
Je zit nog op adsl, je moet op vdsl zitten voor de hogere snelheden.
Hier kan je nagaan of vdsl mogelijk is, is HD beschikbaar dan wel.
Hier kan je nagaan of vdsl mogelijk is, is HD beschikbaar dan wel.
Bedankt voor je antwoord.
We zitten inderdaad nog op adsl, vdsl is momenteel nog niet beschikbaar.
Wat ik gehoord heb is dat tegen 2012 wel overal vdsl zal liggen, hopelijk hier dan ook snel, maar daar gaat het hem hier nu niet om.
Voorheen hadden we dus scarlet, zij konden ons 7Mbit leveren, nu we bij belgacom voor een pakket met digitale tv zijn gegaan is het nog maar amper 5Mbit.
Het lijkt mij dat de intenetverbinding nog steeds over dezelfde kabel geleverd wordt en dezelfde hogere snelheid dus ook mogelijk zou moeten zijn.
EDIT: Weet niet of HD beschikbaar is, maar denk het niet, posten zoals één HD lijken toch niet toegankelijk, maar daar hou ik me niet echt mee bezig aangezien ikzelf amper tv kijk.
We zitten inderdaad nog op adsl, vdsl is momenteel nog niet beschikbaar.
Wat ik gehoord heb is dat tegen 2012 wel overal vdsl zal liggen, hopelijk hier dan ook snel, maar daar gaat het hem hier nu niet om.
Voorheen hadden we dus scarlet, zij konden ons 7Mbit leveren, nu we bij belgacom voor een pakket met digitale tv zijn gegaan is het nog maar amper 5Mbit.
Het lijkt mij dat de intenetverbinding nog steeds over dezelfde kabel geleverd wordt en dezelfde hogere snelheid dus ook mogelijk zou moeten zijn.
EDIT: Weet niet of HD beschikbaar is, maar denk het niet, posten zoals één HD lijken toch niet toegankelijk, maar daar hou ik me niet echt mee bezig aangezien ikzelf amper tv kijk.
Als je geen VDSL hebt, heb je ook geen HD (HD is enkel mogelijk op een VDSL lijn)
Of er een hogere snelheid mogelijk is voor jou, kan enkel Belgacom je vertellen. Wacht even tot Eva hier op het forum uw lijn kan nakijken, of bel zelf naar 0800 22 700. Als je bij Scarlet aan 7 Mbit geraakte, moet dat in principe ook kunnen bij Belgacom.
En overal VDSL tegen 2012? Vergeet het maar ;-)
Of er een hogere snelheid mogelijk is voor jou, kan enkel Belgacom je vertellen. Wacht even tot Eva hier op het forum uw lijn kan nakijken, of bel zelf naar 0800 22 700. Als je bij Scarlet aan 7 Mbit geraakte, moet dat in principe ook kunnen bij Belgacom.
En overal VDSL tegen 2012? Vergeet het maar ;-)
Bedankt ook voor jouw antwoord.
Ik zal dan inderdaad eens bellen als ik hier geen antwoord krijg van belgacom zelf.
& ja, dat van vdsl overal tegen 2012 kon ik ook maar moeilijk geloven, maar de verkopers heeft mijn ouders daar precies goed van overtuigd. ;)
Ach ja, we zien wel wanneer dat er komt, liefst zo snel mogelijk natuurlijk 🙂
Ik zal dan inderdaad eens bellen als ik hier geen antwoord krijg van belgacom zelf.
& ja, dat van vdsl overal tegen 2012 kon ik ook maar moeilijk geloven, maar de verkopers heeft mijn ouders daar precies goed van overtuigd. ;)
Ach ja, we zien wel wanneer dat er komt, liefst zo snel mogelijk natuurlijk 🙂
Beste Jelpot,
Op basis van de opgegeven gebruikersnaam, heb ik een meting laten uitvoeren.
VDSL2 is beschikbaar, ik stel voor dat je zo snel mogelijk contact neemt met de klantendienst!
Uiteraard kun je ook persoonlijk terecht in elk verkooppunt van Belgacom.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Op basis van de opgegeven gebruikersnaam, heb ik een meting laten uitvoeren.
VDSL2 is beschikbaar, ik stel voor dat je zo snel mogelijk contact neemt met de klantendienst!
Uiteraard kun je ook persoonlijk terecht in elk verkooppunt van Belgacom.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Da's nog eens goed nieuws Jelpot !;) Join the club ! Dan tot 12Mbps(1.5 Mbps up) in Comfort, tot 25Mbps (3.5Mbps up) in Favorite, en tot 30Mbps (4.5 Mbps up) in Intense, afhankelijk van je afstand tot het ROP (glasvezelcabine). + TV full option.....
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.