Slechte(re) ruismarge sinds vandaag

  • 15 May 2012
  • 5 reacties
  • 209 Bekeken

  • Rising star
  • 18 reacties
Sinds vanmorgen heb geregeld een slecht(ere) ruismarge.


Momenteel staat mijn modem zelfs op 1696 kbps. (vroeger was 4.6 Mpbs altijd doenbaar)

De ruismarge viel nog eens heel even terug en ik hoorde zelfs even de ruis en de modem op de telefoonlijn.


Zijn er momenteel ergens werken of is er een defect opgekomen ?

Ik kan namelijk niet zeggen of dat het sinds afgelopen onweer en/of hevige regen is,

alleen dat het gisterenavond nog in orde was.

Laatste keer was er namelijk aan de centrale in de buurt een kabel verzopen...


Kan dit even nagekeken worden ? Eva ?

5 reacties

geen idee wat de reden is, maar los van dit probleem merk ik op dat u blijkbaar nog op een traag adsl lijntje surft

al gekeken of vdsl2 beschikbaar is, je kan via de belgacom tv beschikbaarheidstest eens kijken:
http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/annex_custombody/acb_webcheck_RES.page?

als deze test zegt dat je HD tv kan krijgen, dan is ook vdsl2 internet mogelijk en kan je de overschakeling aanvragen via de klantendienst (0800 22 800) of in een belgacom center. migratie is gratis tot en u zal ook de bbox2 & toebehoren ontvangen, u krijgt dan nog per brief een activatiedatum

hopelijk tot op vdsl2

mvg
GEEN Belgacom TV of VDSL beschikbaar...

idd, wij wonen nog in "ontwikkelingsgebied" 😃 wat betreft de snelheid die Belgacom kan bieden.

In de naburige gemeentes heb ik hier en daar al werken zien gebeuren om vdsl uit te breiden,

maar voorlopig zit dat er de komende maanden niet aan te komen.


Wij hebben altijd al maar nipt de 4.6 Mbps kunnen halen. Vrij stabiel, af en toe eens uitval.


Maar de serieuze terugval in ruismarge sinds vandaag is wel abnormaal,

volgens mij is er terug een kabel "verzopen"...
zou best kunnen ja.......

stuur alvast eens uw gegevens via privé bericht naar Eva, of bel morgen eens naar de 0800 22 800

mvg
Ter info:

Een privé bericht naar Eva van BGC



dat kan je door HIER te klikken
momenteel weer stabiel ...

Terug een 'normale' ruismarge van 9dB op 4.6Mpbs.

Zal het weer ff opvolgen.


Wat me nu wel opviel is deze verandering:

Leveranciers-ID (lokaal/extern) = ALCB / ÿÿÿÿ

Die extern leverancier stond gisteren op iets anders...

Testen aan de gang ?

Zou handig zijn als men dit zoals vroeger op een pagina zou zetten en de klant er zelf kon in snuffelen...

Reageer