Slechte beeldkwaliteit + Audio stemt niet overeen met beeld na veranderen post


Beste,

Sinds een paar maand ben ik in het bezit van een Samsung D6200 Led tevelvisie.
Deze Tv is Full Hd (1080p) en heeft HDMI aansluiting.

Desondanks heb ik enorm slechte beeldkwaliteit bij voetbal/wielrennen. Het beeld is wazig en vooral niet scherp.
Beelden in close up zijn beter ,maar ook nog steeds niet scherp!

Vorige maand kocht mijn vriendin een soortgelijke samsung (D5000 serie- zelfde kenmerken, maar zonder 3D optie)
Zij heeft digitale tv van Telenet en het beeldverschil en enorm. Het beeld is dubbel zo zuiver, dubbel zo scherp en is een genot om naar te kijken.

Ook merk ik op wanneer ik van post verander op belgacom tv, de eerste 20 seconden het beeld totaal niet gelijkloopt met de audio.

Kan dit beeldprobleem verholpen worden?

--> De beeldkwaliteit van sport was zelfs nog beduidend beter op mijn 10-jarige oudere tv met scart-aansluiting.

Mvg,

Pieter Godaert

22 reacties

in het begin na veranderen van post vraagt het inderdaad wat tijd tot beeld en klank synchroon lopen en daar is niet veel aan te doen.

Kwestie van slechte beeldkwaliteit , spreek je over SD of HD beelden.

Dit is vooral wanneer ik naar canvas kijk, SD dus? Beelden Zoals één HD, die vallen wel mee.
Voor meer info, ivm audio/video synchronisatie zie blog van ricy : http://rrd.netai.net/#avsynchronisatie

hieronder dit gedeelte uitzijn blog gekopieerd:


Decoder Audio Video initiele Synchronisatie vertraging.

♦ Elke audio and video frame heeft een (PTS
Presentation Time Stamp) dat de decoder
toelaat om het geluid en beeld weer
synchroon op te bouwen tijdens zijn decodeer process.
♦ Deze PTS waarden
worden toegekend tijdens het coderingsprocess i/d Multiplexer v/d MPEG
coder.
♦ The decoder ontvangt de audio en video data
tegelijk met zijn PTS waarden en
gebruikt die waarden om audio en video
synchroon te laten lopen.
♦ Omdat dit decodeer synchronisatieprocess
initieel wat rekenwerk vraagt is het normaal dat
tijdens
het overschakelen naar een ander programma de audio en video effen niet
synchroon lopen.





Bedankt voor de informatie, maar het feit van synchronisatie is niet zo erg.

Het is vooral die beeldkwaliteit ...

Neem nu bv; Het ek-voetbal, uitgegeven op canvas, hier heb ik de slechtse kwaliteit
Inderdaad dit schijnt zo te zijn dat de SD kwaliteit van bgc minder is dan bij TN, ik zelf kan er niet over meespreken daar ik de SD beelden van TN nog nooit gezien heb dus heb ik er ook geen last van ;-)

Ik vraag mij af of het dan iets te zien heeft met de MPEG compressie, waarschijnlijk wordt er hoger e compressie toegepast bij BGC.

Voor een SD stream bedraagt die 3 Mbps en bij HD 6,5 Mbps.

Hoeveel dit is bij TN dat weet ik niet.
Ok, maar het feit dat mijn oudere Tv zelfs een beter beeld gaf bij sport (ook belgacom tv) dan mijn nieuwe led...

kan dit niet liggen aan de instellingen van de decoder? ik gebruik deze zelfde tv-instellingen dan mijn vriendin, dus aan de tv kan het volgens mij niet liggen.

En dit beeldverschil is enorm...
ik kan alleen zeggen dat als ik vergelijk met vroeger dus bij TN analoog signaal dat dit op mijn LCD tv toch ongeveer gelijk was of zelf iets minder in kwaliteit was dan nu digitaal SD bij BGC .

Groetjes,

Elsa
Dus wat moet ik nu doen met men probleem? De kwaliteit is enorm slecht hé ...
waarom kijk jij naar SD uitzending? canvas zendt toch uit in HD

of is hd tv nog niet beschikbaar bij jouw misschien?

verschil tussen SD & HD vind ik ook wel enorm

mvg
Ik zet gewoon mijn digi op en ik kijk zo naar tv ... en dat beeld is enorm zoals bij het EK

Dus het moet aan instellingen liggen decoder? of gewoon beter overschakelen naar telenet digitale tv?
laat ons eens kijken of HDtv beschikbaar is voor jouw en op welke technologie je nu staat

wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest? klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank is HD beschikbaar?

en surf ook eens naar http://192.168.1.1/ en post eens op welk profiel je staat, ziet er zo uit :



mvg


Sorry voor het latere antwoord!

ik heb gekeken op test , ik kan 2 tv's aansluiten, beide NIET-HD kijken en opnemen.

Als ik naar mijn ip-adres ga, waar staat dat ergens?
hmm... ok, je kan blijkbaar nog geen hd tv krijgen op jouw locatie... dus je zal nog op adsl of adsl2 staan...

dus jammer genoeg zit er momenteel geen hd tv in voor jou op jouw hudige locatie

mvg
En als ik naar telenet ga? heb ik dan wel HD?

Dit verklaard natuurlijk waarom het beeld zo slecht is niet?

Hoelang kan het duren voordat ik Hd heb ? en hoe kom ik eraan?
telenet is compleet andere technologie, daar zal je wellicht wel hd tv kunnen krijgen

sd kwaliteit is natuurlijk minderwaardig als je het vergelijkt met hd

momenteel kan je er niet aangeraken bij belgacom, de techologie voor hd tv is blijkbaar (nog) niet beschikbaar

je kan evt aan klantendienst of Eva eens vragen of ze kan zien wanneer het beschikbaar zal zijn

mvg
Kijk toch zeker eens naar de instellingen van de decoder. dat deze niet op 572p(of lager) staan terwijl je ze voor een Full-hd tv op 720p of 1080i kan zetten.


  • Beeldresolutie via Menu / Instellingen (http://community.belgacom.be/posts/66695e1bfa" rel="nofollow" target="_blank)
Via deze optie kunt u de resolutie aanpassen in functie van het soort decoder,
het soort tv-toestel en het zenderaanbod waarover u beschikt.
We raden u aan om 'automatisch afstemmen' te gebruiken.

Automatisch afstemmen : De decoder zoekt automatisch de beste beeldkwaliteit.

576p :Geeft altijd standaardbeeldkwaliteit weer (ongeacht of het een HD-zender betreft of niet)
720p :Geeft altijd HD-kwaliteit weer als de bekeken zender in HD-kwaliteit uitzendt. Deze instelling is aangewezen bij HD-ready tv-toestellen.
1080i:Geeft altijd HD-kwaliteit mee als de bekeken zender in HD-kwaliteit uitzendt. Deze instelling is aangewezen bij Full-HD tv-toestellen.
576i : Geeft altijd standaardbeeldkwaliteit weer (ongeacht of het een HD-zender betreft of niet).
• Kies de resolutie en navigeer naar bevestigen met cursor en OK-toetsen. Wacht terwijl het scherm zwart wordt om vervolgens in de gevraagde resolutie
opnieuw te verschijnen.
• Kies nogmaals 'bevestigen' indien deze resolutie ok is of 'annuleren' indien u opnieuw de vorige resolutie wenst
Staat op 1080i...


mvg
bij mij staat het op 720p. het hoogste is niet altijd het beste. het is voornamelijk hoe het beeld opgebouwd wordt (P of I). ik zou eens proberen op 720p
720p beter voor snelle bewegingen in beeld 1080i beter voor studio beelden of anders gezegd met beelden waar weinig snelle bewegingen in voorkomen.
voetbal = snelle beelden
't is te zien wie er speelt ;-))

Wat de bal betreft wel hé !
Zal eens proberen vanavond =)

Reageer