rtpi

  • 12 February 2011
  • 10 reacties
  • 637 Bekeken

Is er een kansje dat de portugese tv wordt doorgegeven in de nabije toekomst?

in vergelijking met drie italiaanse kanalen, komt portugal er bij de zuid-europese landen maar bekaaid vanaf.

Ik zou het echter spijtig vinden te investeren in een satelietschotel, als belgacom daags daarna rtpi door zou geven

10 reacties

kans is wel heeeeeeeeeeel klein.
Badge
Kan je nooit op voorand zeggen hé Bart wat belgacacom allemaal van plan is.Als je natuurlijk logish nadenkt zoals het hier de laatste jaren is geweest is die kans heel klein maar ik hoop het zoals zoals zo velen dat erook nog plaats blijft voor andere zenders niet altijd franstalige.
Reputatie 5
Badge +2
Zolang het niet Arabisch of Frans zal het zeker op korte termijn niet erbij komen. Zeg nooit nooit, maar de kans is idd heel klein. Misschien is de kans even groot als meer Duitse zenders, CNBC Europe of meer radiozenders. Hoe dan ook zijn er altijd oplossingen voor de "capciteitsproblemen" waarmee tegenwoordig kampt. Want daar gaat men toch iets aan moeten doen, tenzij ze natuurlijk Belgacom TV willen gaan afbouwen. En raar waar is er dan wél ineens plaats voor een Waalse radiozender die amper 1% haalt, een Franse katholieke zender en een paar Arabische zenders waarvan het grotegedeelte van de abonnees niets van verstaat. Probeer dat maar te begrijpen met de uitleg die Belgacom altijd geeft...

Mvg
Badge
Ja het is infijte normaal in zo een apeland als dit.Je zit met Nederlandstalige/fransralige en dan nog een klein deel duits sprekende.Ik zit er allemaal niet mee dat ze er van die vreemde posten bij steken maar ze zouden toch iets meer rekening moeten houden met de vraag van hun klanten.Duise posten zouden er gerust bij mogen maar dat mogen er van mij even goed andere zijn als dat maar niet telkens franse zijn of franstalige.
Ik stel hier gewoon een vraag over een portugese post. wat is dat ineens over franse posten: ik vind het gewoon vreemd dat er drie italiaanse posten zijn: bij mijn weten geen landstaal.

het is absoluut niet mijn bedoeling hier aanleiding te geven voor vlaams nationalistische tirades
@stifebo welkom op de BGC community ;-)

Ik vermoed dat Bart het hier bij het rechte eind heeft ... de kans is inderdaad heel klein.

Maar je kan het anders altijd eens in de ideeënbus posten.

De reden dat er italiaanse kanalen worden doorgegeven, is eerder een tv-historisch te noemen... Rai Uno zit al jaren op de kabel.
Badge
Van mij mag er een portugese op want er zit er een spaanse ook op.
Reputatie 5
Badge +2
Ook van mij mag RTPI er zeker bijkomen. Verder zijn ook andere zenders, inclusief Franse, zeker welkom, alleen moet er niet alleen maar Franse of Arabische zenders toevoegen. En dat heeft niets te maken met Vlaams nationalisme, integendeel. Er moeten ook andere (dringend) toegevoegd worden, zoals oa CNBC Europe, Duitse zenders, NL 1 HD, Radio Nostalgie NL en ook RTPI. RTPI zal in ieder meer nuttiger en meerwaarde kunnen bieden dan een zoveelste Arabische zender, waar niet veel mensen iets aan hebben.

Mvg
@Tien ... nut en meerwaarde is in the eye if the beholder...

Wat voor mij nuttig en een meerwaarde betekend is dat niet voor een ander, maar zoals reeds vroeger aangehaald ben ik wel te vinden voor de uitbreiding van het zenderpakket.
Reputatie 5
Badge +2
@Monocle:

Dat is zeker waar en is ook logisch: iedereen plezieren lukt toch nooit. Ik heb ook nooit beweerd dat iedereen blij gaat zijn met RTPI of meer Duitse zenders. Maar het is toch geen reden om het niet te doen. Als je ziet naar het Duitstalig aanbod, het financieel aanbod of het radioaanbod en naar de concurrentie weet je al genoeg: het aanbod is mager en gerust aangevuld worden met zenders (WDR, CNBC Europe, RTL,...) die meerwaarde gaan aanbieden en daarvoor moet je ook kijken naar de zenders zelf (bv: BRF die een kwartier per dag uitzendt). Ook RTPI zou een mooie toegevoegde waarde zijn in het aanbod.

Mvg

Reageer