Vraag

Routeringsprobleem - escalatie a.u.b.

  • 24 February 2017
  • 6 reacties
  • 347 Bekeken

Mijn klant (een zakelijke gebruiker) heeft een ERP-pakket draaien op een server die achter een firewall draait. Deze applicatie is via het internet bereikbaar via port-forwarding op onze firewall.

Het probleem dat zich stelt is dat wanneer men van buiten ons netwerk een connectie probeert te leggen op die specifieke poort, dit niet lukt voor mensen die zelf ook op een proximus-internetverbinding werken.
-Vanaf alle andere providers werkt het wel.
-Het heeft vroeger altijd gewerkt
-Wij hebben geen aanpassingen gedaan aan onze firewall, wij zien geen meldingen van geblokkeerderde inkomende connecties in onze logs, verbindingen geraken gewoon niet tot bij ons.
-Andere poorten die geforward staan op dezelfde router werken wel
-Door middel van het commando traceroute zijn we erachter gekomen dat paketten die specifiek naar deze TCP-poort worden gestuurd vanaf een externe proximus-klant, niet tot bij ons raken. (Traceroute stopt ermee na 30 hops zonder ooit bij ons te raken, op andere poorten geraken we hier binnen de 12 hops).
- Wij hebben al met jullie externe dienst "Peer IT" contact genomen, zij hebben mijn scherm al overgenomen en zijn tot dezelfde conclusie gekomen nadat ik die traceroutes liet lopen : er is een routing probleem in het proximus-netwerk waardoor een connectie op die specifieke poort niet tot bij ons raakt. Zij kunnen hier echter niets aan doen, net als jullie first line support. Dit forum is blijkbaar de enige manier om nog een probleem tot bij jullie engineers te krijgen.

Gelieve mij te contacteren voor meer specifieke details welke ik om vanzelfsprekende redenen niet op een publiek forum wens te vermelden.

Dank alvast!

6 reacties

Welk ip adres staat er aangegeven in de bbox, het ligt toch niet in de range 100.64.0.0/10
Dus alle IP adressen in vanaf 100.64.0.0 t.e.m. 100.127.255.255
voor meer ifo klik hier
Hallo,
de bbox is via PPPOE met de router verbonden, maar daar heb ik geen IP in dat range.
Zou ook niet verklaren waarom andere poorten wel correct kunnen worden geforward.

De traceroute output spreekt voor zich, maar deze post ik hier liever niet.

Grtz
Ik heb het je in ieder geval maar meegegeven omdat ik al veel gelezen heb op het internet dat CGNAT af en toe voor problemen zorgt bij forwarding.
Maar inderdaad aangezien je met een tweede pppoe sessie werkt op je router via de bbox zijn pppoe passtrough, weet ik niet zeker of deze dan ook eventueel via een Proximus cgnat router al dan niet kan paseren?
Yep, had gekund...thanks !
We zijn nu een weekje later en nog steeds werd ik niet gecontacteerd door een ingenieur van Proximus. Ondertussen kijkt mijn klant uit naar andere providers want dit is toch echt onaanvaardbaar ??

Wat is dit trouwens voor een service ?
- Peer IT kan niets doen
- first line support kan geen escalaties doen en ik moet mijn case op het forum zetten want "de ingenieurs lezen dat en zullen u contacteren" ?? En zelfs dat gebeurt niet...

Welke argumenten heb ik eigenlijk nog om mijn klanten te voorzien van Proximus internet ?
Triestig!
Reputatie 5
Badge +4
Dag TK1982, kan je even een screenshot doorsturen, via prive bericht, van die trace route? Ik zal nadien je vraag doorsturen naar de betrokkene diensten. Je kan ook altijd contact opnemen met de prof market expert lijn via 080022500. Mvg, AM

Reageer