reactiesnelheid decoder

  • 24 November 2010
  • 15 reacties
  • 4562 Bekeken

Blijkbaar is het een probleem bij Bemlgacom om van kanaal te verwisselen. Als ik van post verander, druk ik gelijk iedereen op het channel up knopje of het zendernummer in. Het duurt gemiddeld 5 tot 10 seconden vooraleer het kanaal omspringt. Wat ook kan is dat hij de nummers niet weergeeft zodat een normale mens nogmaals de nummers indrukt. Dan zie je achtereenvolgens alle nummers verschijnen en heb je dus niet de post die je wil... Ik heb van andere mensen met belgacom TV vernomen dat bij hun de decoder ook zo enorm traag reageert. Ook als men bijv. op de blauwe knop drukt. Na het drukken duurt het minstens 6 seconden vooraleer het menuke komt... Nogal ambetant... Waaraan kan dit liggen.

Somsm hebben we ook voor dat de decoder zich gewoon ophangt. Stroom uittrekken en dan 15 minuten wachten na heropstart en dan eindelijk terug TV....

Iemand een oplossing?

15 reacties

FWIW .. Op de Cisco V3b decoder duurt kanalen wisselen ong 3-4 sec inclusief geluids-sync ...
3-4 seconden???
Hier duurt het maar 1-2 seconden met de oude cisco decoder!
Idd .. 't schijnt te verschillen van dag tot dag 🙂 .. heb het juist nog eens getest, 't is nu ook veel sneller ???
Het is ook mijn ervaring dat "decoderen" niet soepel en vlot verloopt, en blijkbaar bij elk type decorder. Hetgeen Raf schrijft ivm decorder "die zich ophangt" is ook hier aan de orde geweest; het beeld op TV toestel "bevriest" en de bedieningstoetsen functioneren niet meer. Enkel via een herstart, die ongeveer een kwartier duurt, kan je terug beeld krijgen. Ik heb in het instructie / handleiding- boekje gelezen dat, om zeker te zijn dat de laatste (software) updates geladen worden, het aan te raden is zo nu en dan de stekker (van decorder) uit 't stopcontact te halen, even wachten en terug inpluggen. Ik doe dit nu maandelijks en merk dat "beeld-bevriezing" niet meer is voorgekomen. Het blijft wel allemaal traag, te veel synchronisatiefouten, enz. Blijkbaar is de digitale techniek (en of de distributie ervan) die Belgacom gebruikt nog niet "volwassen". (al zijn de tarieven dit wel) Grts
Da's flink kort door de bocht !!! Om te beginnen, Ik heb al dat soort problemen helemaal niet en ik heb Internet favorite op 20Mbps BTW .. feilloos 4 SD streams zonder haperingen ..maar de ganse technologie vlotjes op één hoop vegen is meer dan één brug te ver ... als uw internet slechte paketten binnen krijgt dan worden die opnieuw aangevraagd, niemand die daar om maalt, gewoon omdat de "lijnvertraging" die daardoor eventueel optreedt door geen hond opgemerkt wordt behalve als het zo erg wordt dat die lijnsnelheid daardoor kompleet in mekaar zakt. Bij TV zit het meteen goed fout natuurlijk omdat je die vertragingen waarschijnlijk vrij snel ziet, letterlijk dan. alhoewel al die systemen met een degelijke foutcorrectie uitgerust zijn, doen die geen mirakels, daar zit geen negerke/chineeske/andere in die daar aan de touwtje strekt. Vandaar uit besluiten dat de technologie "niet op punt staat" dat is voor mij "oude wijven" praat. Waarom zou de technologie bij mij werken en niet bij iemand anders? Dat is net zoals zeggen dat 2 + 2 soms 4 is maar niet altijd .. en verwar in 's hemelssnaam "lijnkwaliteit" niet met digitale techniek, da's zeggen dat de trein niet deugt omdat de sporen niet goed liggen .. oh well who cares Verstomd
Nu al de tweede dag op rij dat ik 's middags de TV aanzet en dat mijn decoder geblokeerd is, ik kan dan maar een ding doen, stroom eraf en terug aan, 10 minuten wachten en alles marcheert weer, maar ik heb 10 minuten nieuws moeten missen.

Ik heb ook de indruk dat de reactietijd van de decoder op de afstandsbediening (Logitech Harmony) trager is dan vroeger, (na de laatste update enkele dagen terug).

@Rugulus: Jij bent waarschijnlijk de enige BTV klant die tevreden is over gans de lijn, maar ik wéét dat er veel mensen zijn die nog met problemen kampen en ik wéét ook dat de software van Belgacom nog middeleeuws is en zeker niet voldoet aan de normen van de 21ste eeuw.

Zelfs dit forum werkt niet naar behoren want als je een reacties op een bericht zoals dit per mail wil laten toekomen krijg je een franstalige mail toegestuurd, et pour les flamand la même chose (14-18 weetjewel)!!!!
Badge
Wel,gisteravond was mijn decoder ook geblokkeerd (was zéééééér lang geleden).Hij is na enkele minuten vanzelfs zonder stroom gevallen en terug aan.Heb dus ook een kwartiertje moeten missen van mijn programma.

Wat mij ook is opgevallen,bij het opnemen op die 30D,dat is dat de opnametijd heelwat verschilt met de TV gids.Er wordt veel langer opgenomen.Raar hé.

Ook nog,als ge 2 decoders hebt,kunt ge het programma opgenomen op 30D,op de twee decoders bekijken.

Grtjs.
Beste,

Zelf ben ik ook BGC klant, mijn lijn is perfect in orde en heb GEEN problemen met TV en internet.

Er is een gekend probleem met de logitec afstandsbedieningen, deze reageren idd trager, maar je kiest er zelf voor om deze

te gebruiken.

Indien de decoder alle cijfers en knoppen achterelkaar ingeeft wil dit zeggen dat de decoder nog aan het laden was.

De decoder maandelijks uitzetten heeft geen zin aangezien de updates snachts lopen.

Het kan te maken hebben met de binneninstallatie, eventueel gebruik van devolo, ruckus, eventueel eens andere poort op

de modem gebruiken... of een andere netwerkkabel van de modem naar de decoder steken.

Het zappen kan je versnellen door te zappen met de cijfertoetsen en direct daarna op OK te drukken, let wel

dat je dient te wachten tot de infobalk verdwenen is.

Indien het probleem blijft kan je BGC bellen.

Groetjes

Kristof
Reputatie 6
Badge +3
computerken schreef: "Ook nog,als ge 2 decoders hebt,kunt ge het programma opgenomen op 30D,op de twee decoders bekijken."

Dat is nu eens een goede tip !
Regulus, uw betoog over de technische beperkingen van het TCP protocol doet hier weinig ter zake.

Ten eerste weten we niet eens wat de werkelijke oorzaak is van de haperingen/vertragingen (kan evengoed gerelateerd zijn aan de decoder soft- en/of hardware).

Ten tweede heb ik (en waarschijnlijk velen met mij) lak aan de reden waarom de decoder sloom reageert of helemaal bevriest. Ik weet ook dat IPTV heel complex is en dat er veel bij komt kijken, maar dat neemt niet weg dat Belgacom moet zorgen dat alles goed en vlot verloopt, met zo weinig mogelijk frustraties voor hun klanten tot gevolg. Dat was vijf jaar geleden niet het geval, en alhoewel de situatie er al veel op vooruit is gegaan, is dat nu nog steeds niet het geval. Vergeet niet dat ook de verwachtingen jaar na jaar stijgen ("De technologie staat niet stil," weet je wel).
Het is niet omdat ik nu toevallig iets ken over de materie, dat het voor mij ok is dat het één en ander fout loopt.

Als je een vergelijking wilt maken met de trein: Of de trein nu vertraging heeft door een vastgevroren wissel of een snotvalling van de bestuurder doet voor de reiziger niets ter zake. Hij heeft vertraging. Punt.
Even alles uitklaren:

Mijn Logitech afstandsbediening werkt voor 100%, als ik een toets indruk zie ik het decoderlampje direct reageren, dus het is de decoder die traag is!!!!

Mails van Belgacom komen toe in de franse taal! ik ben nog altijd een Vlaming en wens in de Nederlandse taal te worden aangesproken!!!

vb:

kristof .1913 a publié un commentaire dans Belgacom TV, sur le message intitulé "reactiesnelheid decoder".

Pour lire le ou les 9 commentaires, ou pour publier le vôtre, consultez : https:///posts/71b7240e6d

VEUILLEZ NE PAS RÉPONDRE À CE MESSAGE. Pour publier un commentaire, veuillez utiliser le lien ci-dessus.

Pour modifier votre notification, consultez : https:///posts/71b7240e6d/subscribe?redirect=/pages/home

Support de la communauté

Als Belgacom belt om iets te veranderen aan mijn abonnement en ik vraag een schriftelijk aanbod kan dit blijkbaar niet, dit is volgens mij zelfs niet wettelijk (iets uitsluitend via telefoon verkopen).
@Wouter1984

Kletskoek beste ... je geeft zelf de argumenten aan maar je ziet de correlatie niet ..

Vijf jaar geleden (of meer) was internet verkeer, in de breedste zin, idd een stuk trager en dat heeft niets te zien met Bcom als provider maar dat was gewoon een algemeen fenomeen op elk stuk "lijnsegment" zelf op de internationale backbones gewoon omdat de technologie er niet was. Nu is de technologie er wel maar de lijnen/hardware zijn nog verregaand dezelfde of in een "upgrade" status.

Nu is die snelheid, in vergelijking, gigantisch opgedreven. Zonder dus overal "nieuw koper" of "glas" in de grond te stoppen valt men dus onherroepelijk over "slechte" stukken netwerksegmenten en dat slaat zowel op de "draad" als op de hardware die er aan hangt.

Wat men wel als argument kan aanvoeren is dat er door ISP's een reklame gevoerd wordt waarbij de gewone consument gelooft dat hij de hemel op aarde gaat krijgen, ten bewijze daarvan, oa al de claims van gebruikers die absoluut een 30Mbps profiel MOETEN krijgen .. ongeacht ..

.. en als je beweert dat je zelf iets van de materie kent zou je de best geplaatste moeten zijn om de limitaties en flessenhalzen in de technologie te spotten en te begrijpen ipv diezelfde onzinnige gebruikersclaims, ongenuanceerd, verder te bestendigen. Je kan dan IMHO beter de gebruikers proberen uit te leggen waarom "iets" gebeurt ipv mee te huilen met de wolven in het bos .. Wenkbrauw ophalen .. mijn indruk van deze forums hier is dat het er eerder op lijkt dat mensen liever hier posten dan gewoon naar het nummer van de Bcom tech diensten te bellen in de hoop dat er hier een mirakel gebeurt dat hun probleem gaat oplossen 😃 wat uiteraard hun goed recht is.

(en OT .. ongeacht de vaststelling dat de trein vertraging heeft, willen de reizigers wel weten waarom die vertraging er is ...:))
Wij hebben de laatste dagen ook problemen met onze decoder, traag of niet reageren, gisteren was er zelfs nog geen tv gids voor vandaag en de volgende dagen, deze middag gekeken en het was zonder informatie. Ik heb dan de decoder uitgeschakeld en hem terug laten opstarten maar dan hadden we geen beeld ofwel deze zender is momenteel onbeschikbaar en ook geen tv gids, ik heb dan maar de decoder nog eens uitgeschakeld en na 5 a 10 minuten geduld nog eens geprobeerd en dan scheen alles weer in orde te zijn begrijpe wie begrijpe kan

ps: het opnemen van 2 programma's tezelfdertijd is een fantastische vooruitgang bij Belgacom Tv
<quote="Regulus">
en als je beweert dat je zelf iets van de materie kent zou je de best geplaatste moeten zijn om de limitaties en flessenhalzen in de technologie te spotten en te begrijpen ipv diezelfde onzinnige gebruikersclaims, ongenuanceerd, verder te bestendigen. Je kan dan IMHO beter de gebruikers proberen uit te leggen waarom "iets" gebeurt ipv mee te huilen met de wolven in het bos
</quote>

Ik weet inderdaad waar de bottlenecks kunnen zitten (iedereen met iet of wat verstand van netwerken weet dit), maar het is toch niet omdat je weet waar er zich potentieel problemen kunnen voordoen, dat je je moet neerleggen bij de situatie? Mag er dan niets aangeklaagd worden?

Klant: "Mijn decoder is traag. Soms duurt het 20 seconden vooraleer hij reageert. Soms bevriest hij zelfs helemaal en moet ik de stekker uittrekken en opnieuw insteken."
BGC: "Dat is een gekend probleem. Dat komt omdat onze lijnen tussen punt X en punt Y niet voldoende capaciteit hebben. Dit is helaas eigen aan de gebruikte technologie."
Klant: "Ah, ok. Nu ik dat weet kan ik er mee leven. Bedankt voor de info!"

Klinkt realistisch, niet? Ik kan er inkomen dat sommige klanten dit nuttige informatie vinden, maar je kan toch niet verwachten dat ze met deze info genoegen nemen en hun klacht dan zomaar seponeren?

En wat is er onzinnig aan gebruikers die melden wat ze vaststellen? De decoder reageert inderdaad soms traag, en loopt inderdaad soms vast. Soms bij HD, soms niet, soms bij het zappen, soms gewoon tijdens het kijken, ... Meer kunnen ze niet doen. Wat versta je dan onder een zinnige gebruikersclaim? De naam, parameters en regelcode van de subroutine die dumpt?
Het is inderdaad nogal makkelijk gezegd: "er is niets mis met uw lijn" en "alles is normaal" enz. Soms denk ik terug aan de goede oude tijd van kabeltelevisie: als je op je afstandsbediening drukte, moest je geen ettelijke seconden wachten of de "Belgacom truuk" gebruiken (op cijfer drukken en dan onmiddellijk op de "OK" toets: gaat sneller). De kwaliteit van Belgacom is wat mij betreft zeer goed, ik ben de laatste om pissed off te zijn bij elk probleem, maar "trop is teveel en teveel is trop". De klantendienst van Belgacom heeft mij tot nu toe uitstekend geholpen, maar iedere keer naar de winkel lopen om mijn decoder in te wisselen en telkens mijn opnames te verliezen is toch ook wel te drastisch als oplossing, niet? Bovendien werkt het ding dan 2 maanden goed en daarna is het weer hetzelfde.

Reageer