PVR: geplande opnames worden niet opgenomen

  • 13 May 2011
  • 4 reacties
  • 918 Bekeken

Hallo,

Sinds de overgang naar de nieuwe layout van Belgacom TV ondervinden wij dat het vaak niet mogelijk is om serie opnames te plannen & dat veel geplande opnames zonder melding niet worden opgenomen.

Sinds we de nieuwe layout hebben zijn we er dus nooit meer zeker van of een geplande opname nog wel zal worden opgenomen.

Weet iemand hoe dit komt?

We hebben al geprobeerd de decoder te resetten, maar zonder succes.

Mvg,

Peter

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Het gebeurt inderdaad, dat geplande opnames, ook series, soms met een foutmelding komen te staan (een x in het cirkeltje). Dat heeft iets te maken met het actualizeren van de TV-gids, eenmaal 's nachts, eenmaal in de loop van de namiddag. Op die momenten loopt er soms iets fout met de geplande opnames. Die planning is immers gekoppeld aan de TV-gids. Ik heb dat hier al een paat keren gemeld, en hoop dat ze daar aan het werken zijn. Als je het dus niet op tijd ziet, ben je de pineut....het gebeurt trouwens ook met nPVR (30d) opnames.
Hallo,

Ik heb onder andere hetzelfde probleem als frank.

Echter bij mij is het ook zelfs zo dat ik geen programma's kan kijken die wel opgenomen zijn. Als ik op de knop "kijken" klik dan komt er "even geduld" en daarna een een zwart scherm...

Verder kan ik niet meer verderkijken nadat de tv op even op pauze werd gezet. Dan krijg ik het signaal "deze zender is tijdelijk niet beschikbaar". Zap ik dan naar een andere zender en weer terug, dan ben ik natuurlijk het stukje kwijt waar ik gestopt ben!! En ben ik terug live aan het kijken...

Heeft er iemand soms een oplossing voor deze problemen?

Met vriendelijke groeten,

Evy


ik heb geen probleem met geplande opnames die niet worden opgenomen. als ik de mogelijke reden lees van sinjoor71 heeft het er misschien mee te maken dat ik m'n opnames altijd laat ingeef, paar uur ervoor en geen dagen ervoor. serieopname optie nog nooit gebruikt.

als je opname ingeeft en de tv gids gaat dan later het aanvangsuur/einduur updaten, misschien dat dan de opname niet doorgaat? inderdaad wel een serieus probleem dan, waar de mensen "in charge" zich moeten over buigen

en Evy, probeer eens een harde reset - en als dat niet helpt zou ik contact nemen met de technische dienst 0800 22 700


mvg

Ik heb ook gemerkt dat als ik een serie heb opgenomen en een unieke opname (dus nergens anders nog iets te zien dat ik voor dat programma een serie had geprogrameerd) wordt niet uitgevoerd, dan kan ik die serie niet meer als "serie" programmeren. In de vroegere software kon je dan de serie wissen en opnieuw beginnen, maar nu heb je dat niet meer in de hand. Was nochtans handig dat je een serie kon wissen en alles opnieuw herbeginnen, dat ging veel vlotter en was veel overzichtelijker. Ik ms dat aparte veld "serieopname" wel heel erg, want daar kon je duidelijk zien wat er aan de hand was en zelf aanpassen.

Wat gebeurd er nu als een seire stopt ? Zoals de kotmadam bvb. Die is nu gestopt, maar die serie zal wel ergens in "het geheugen" blijven staan. Gaat de decoder dat opnieuw opnemen als VTM nog eens ooit de kotmadam uitzend ?

Reageer