Proximus TV doet raar


De laatste weken doet Proximus TV wat raar bij ons. Een paar keer per dag begint het beeld te haperen. Maar geen gewone vertraging van audio/video maar er komen verschillende vierkanten met verschillende kleuren over het beeld dat normaal uitgezonden wordt. Geluid wordt ook haperend en robot-achtig.

Het lijkt mij alsof we een slecht signaal krijgen van Proximus, of dat er aan hun kant iets mis loopt. Maar omdat het zo frequent gebeurt neem ik aan dat er misschien iets aan de decoder kan liggen. Het probleem herstelt zichzelf na 5 minuten maar het komt nog wel voor.

(De decoder is rechtstreeks aangesloten op de modem.)

Iemand die dit probleem al eerder gezien heeft en weet waar het aan ligt?
Mvg.

11 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Heb je de decoder en modem eens herstart? Dat kan soms wonderen doen.
Als dat niet helpt dan de technische dienst contacteren.
Het kan ook een storing op de lijn zijn.
En als je dit doet best in een bepaalde volgorde:
- decoder zonder stroom zetten (schakelaar on/off achteraan of door netstekker uit te trekken)
- bbox stroomloos zetten gedurende 5 seconden en terug onder spanning zetten en afwachten tot die volledig opgestart is, kan enekel minuten duren en de dsl led moet zeker continu blijven branden en moet je terug kunnen surfen.
- Dan de decoder terug onder spanning zetten en volledig laten rebooten.
En als het dan nog niet helpt inderdaad zoals Alexander zegt helpdesk contacteren op 0800 22 800, ook op zondag mogelijk.
Reputatie 5
Badge +3
Is de bekabeling in orde, van splitter naar modem, van modem naar decoder?
mvg
Reputatie 6
Badge +4
Beste

Het spijt me te horen dat je zoveel hinder ondervond. We hadden te kampen met een probleem op een bepaalde server wat slechte beeldkwaliteit tot gevolg gaf.

Onze excuses hiervoor Mvg Sabine
Reputatie 6
Badge +4
Beste

Het spijt me te horen dat je zoveel hinder ondervond. We hadden te kampen met een probleem op een bepaalde server wat slechte beeldkwaliteit tot gevolg gaf.

Onze excuses hiervoor Mvg Sabine
Reputatie 6
Badge +4
Beste

Het spijt me te horen dat je zoveel hinder ondervond. We hadden te kampen met een probleem op een bepaalde server wat slechte beeldkwaliteit tot gevolg gaf.

Onze excuses hiervoor Mvg Sabine
Reputatie 6
Badge +4
Beste,

Indien het probleem met beeldkwaliteit zich afgelopen weekend voordeed: dit was een nationaal probleem, problemen met bepaalde servers.

indien al langer , gelieve een via een privebericht naar onze medewerkers je telefoonnr en/of klantennummer door te sturen om dit nader te kunnen bekijken

Mvg Sabine
Reputatie 2
Badge
Iemand die dit probleem al eerder gezien heeft en weet waar het aan ligt?
Mvg.


Wat de support medewerkers hier melden blijkt te kloppen.
Hopelijk wordt het permanent opgelost.

U kunt via onderstaande link lezen dat meerdere regio's betroffen waren:
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/storingen-op-tv-39630

Mvg,

Vortex_2017
Ik zit met het zelfde probleem. Af en toe haperend en/of gepixeld beeld bij live TV en ALTIJD haperend en/of gepixeld beeld bij opnames. Helpdesk gaf me de raad om decoder en Bbox3 te resetten/herstarten. Ze vonden geen storing op de lijn. Heb gisteren decoder en BBox3 herstart maar 't probleem blijft. Ik zal dit nu nog eens doen in de volgorde zoals door Martin uitgelegd. (zie hierboven)
Ben benieuwd.
Reputatie 6
Badge +3
Vergeet ook niet om even de PLC-adaptors (om via het electriciteitsnet je decoder te verbinden met je B-Box) even uit het stopcontact halen voor een aantal seconden, doe dit voor beide adaptors en plaats ze opnieuw in het stopcontact. Indien je een wi-fi bridge gebruikt om je decoder draadloos aan te sluiten op je modem/router, ontkoppel de netvoeding gedurende een aantal seconden, nadien sluit je de wi-fi bridge opnieuw aan. Om opnieuw te synchroniseren houd de wps knop een 10 tal seconden ingedrukt ga vervolgens naar uw b-box en druk daar ook op de wps knop.
als je zo'n problemen hebt altijd best draadloze oplossingen er van tussen halen door alles rechtstreeks te verbinden met de bbox via utp kabel, anders wordt het te complex om de oorzaak van de fout te lokaliseren.
En als de fouten blijven aanhouden kan je een happy house technieker aanvragen om alles eens te laten op punt stellen http://proximus.be/happyhouse

Reageer